קיה ספורטאז' 2016 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' 2016 זוכה לעיצוב חדש, שלדה חדשה ומנועים מעודכנים, אך מעל לכל גם לשדרוג של ממש במפרט הבטיחותי הסטנדרטי. המחיר נותר תחרותי וההצלחה מובטחת גם בדור החדש. קיה ספורטאז' החדש במבחן דרכים.

ששי כהן 28 בינו, 2016
קיה ספורטאז' 2016

המהפכה החברתית של 2015 – רכב פנאי לכל פועל
בשוק הרכב להבדיל משוק הדיור, לא באמת חייבים מחאה חברתית. דרישה להפחתת מחירי המכוניות לא נזקקת לשמחתנו לפעולות מחאה והפגנות, לא להקמת אוהלים בשדרות רוטשילד, לא לטובות הממשלה וגם לא לוועדות מהסוג של טרכטנברג, אלא לפעולות שיווק יצירתיות של השוק הפרטי, ויבואן אמיץ שיעז לעשות מהפכה ויגרום למרבית היבואנים המתחרים להוריד מחירים בעקבותיו. לפני כמעט כשנה, השיקה חברת טלקאר יבואנית קיה את הספורטאז' בגרסת בסיס חדשה בעלת תג מחיר שובר שוק, והתוצאה לא איחרה לבוא: 10,931 מדגמי הספורטאז' עלו לכביש ב-2015, והפכו אותה לא רק לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארץ, אלא גם לרכב השלישי הנמכר ביותר מכל הסגמנטים ( אחרי הקורולה והפיקנטו ). בעקבות הצלחת הדגם, מרבית הדגמים המתחרים הוזלו בשיעור חד ( אאוטלנדר, טוסון, קשקאי, מוקה ואחרים ) כשהציבור בהחלט מרוויח מהתחרות העזה. עם השקת הדור החדש של הספורטאז' בארץ לפני כשבועיים, קיוו לא מעט יבואנים שהדגם יתייקר משמעותית. לשמחתנו זה לא קרה, ובמחיר התחלתי של 137,900 ש"ח הדגם נותר מאוד תחרותי. מה יש לו להציע מעבר למחיר? יצאנו לבדוק.
קיה ספורטאז' 2016 קיה ספורטאז' 2016
קיה ספורטאז' החדש שומר על העיצוב המקורי עטור הפרסים של הדור היוצא, כאשר השינויים המרכזיים מתרכזים בחזית חדשה לרכב הכוללת גריל רחב מימדים, יחידות תאורה בסגנון פורשה משובצות פנסי לד, ופנים המיישרות קו עם שפת העיצוב החדשה של קיה. יהיו כאלה שלא יאהבו את החזית החדשה, בעינינו היא דווקא מצאה חן. בצידי הרכב השינויים קלים יותר, ובחלקה האחורי של המכונית נרשם עיצוב חדש ומודרני עם יחידת תאורה אחת הנמתחת לרוחב המכונית. בשורה התחתונה, מדובר בעיצוב נאה ומושך, גם אם לא שרירי וכוחני כמו באחות למחצה יונדאי טוסון. הדגם החדש צומח גם ב-4 ס"מ באורך המכונית, שמתורגם להגדלת המרווח בתא הנוסעים, עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ, המספק מרווח משופר לחמישה נוסעים. נפח תא המטען מנגד, הצטמצם ל-466 ליטר, שבכל מקרה מספיקים עדיין לשימוש משפחתי רגיל.
קיה ספורטאז' 2016 - תא נוסעים מרווח מבעבר לחמישה נוסעים קיה ספורטאז' 2016 – תא נוסעים מרווח מבעבר לחמישה נוסעים
תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים בעיצוב חדש לחלוטין. העיצוב נאה והנדסת האנוש טובה,  אך הגוונים הכהים ברכב המבחן שהגיע ברמת הגימור Urban הבסיסית, פגעו מעט באווירה ויצרו מראה מעט קודר.דגמים מאובזרים יותר, מוצעים גם בשילוב צבעים בהיר שתורם לאווירה נעימה ויוקרתית יותר. בהתאם למגמת "העיצוב הנקי " שמתפתחת בעולם הרכב וכוללת הפחתה ניכרת של מתגים וכפתורים בתא הנוסעים, גם כאן מיישרים קו עם המקובל בתעשיה, אך נראה שלקחו את זה קצת יותר מדי כאשר לוח המכשירים המרכזי סובל מעיצוב נקי מדי ונראה פשוט. למרות שמדובר בגרסת הבסיס, האבזור נדיב כסטנדרט ואף שודרג וכולל מעתה מערכת מולטימדיה ( בהתקנה מקומית ) עם מצלמת רוורס ומערכת ניווט Waze, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, חיישן אורות, מחשב דרך, שמשות אחוריות כהות, יציאות USB, AUX ו- 12V, דיבורית מקורית, מראות מתקפלות חשמלית, מזגן עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, חישוקי גלגלים קלים "16 ועוד. בסעיף הבטיחות, רושם הספורטאז' החדש התקדמות של ממש עם אבזור בטיחותי מתקדם כסטנדרט הכולל: מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת אוטומטית לעמעום אורות גבוהים, תאורת LED ליום קדמית, ולרכב ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
קיה ספורטאז' 2016 - תא נוסעים מאובזר, אך העיצוב מעט קודר קיה ספורטאז' 2016 – תא נוסעים מאובזר, אך העיצוב מעט קודר
על הכביש
קיה ספורטאז' 2016 משווק עם מנועי ה-1.6 ליטר ו-2.0 ליטר המוכרים מהדור היוצא, שעברו עדכונים שונים לצורך התאמתם לדרישות זיהום האוויר החדשות וצמצום צריכת הדלק, גם אם במידה מסוימת על חשבון הביצועים. הדגם שנבחן כאן, מצויד במנוע ה- 1.6 ליטר הבסיסי, המפיק מעתה 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 16.4 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח נעימה ושקטה למדי, שלא מתקשה לשנע את הנוסעים בקצב המקובל. אמנם הנתונים הרשמיים אינם מרשימים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 12.1 שניות, ואף פחות טובים מבעבר ( 11 שניות בדור היוצא ), אך בפועל על הכביש, את העליות לחרמון עם זוג מבוגרים ושלושה ילדים, לא התקשה המכונית לעלות, ובשום רגע לא הבחנו במחסור של כח. לקוחות חובבי ביצועים שאוהבים ללחוץ על הגז, מוזמנים לעשות נסיעת מבחן על דגם הטורבו החדש שמשווק לצידם וכולל מנוע 1.6 ליטר 177 כ"ס שמציע נתוני ביצועים טובים משמעותית. עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאלים, גרסת ה- 1.6 ליטר הבסיסית מספיקה בהחלט לטעמנו.
קיה ספורטאז' 2016 - העיצוב החיצוני היה ונותר אחד היפים בקטגוריה קיה ספורטאז' 2016 – העיצוב החיצוני היה ונותר אחד היפים בקטגוריה
נוחות, מערכות בטיחות
מעבר לכך, מציע הדגם החדש נוחות נסיעה משופרת, אחיזת כביש גבוהה והרגשה כללית נעימה. הישיבה גבוהה כפי שהלקוחות אוהבים, המושבים נוחים והנוסעים זוכים למשענת יד מרכזית הן מלפנים והן מאחור, לצד שלל תאי אחסון, מחזיקי כוסות ושקעי 12V הפזורים בחלל הרכב. באופן נדיר לקטגוריה, הדגם החדש מציע גם התקדמות לקראת הרכב האוטונומי העתידי, ועימו שיפור בבטיחות, עם מערכת בלימה עירונית אוטומטית ומערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה המבצעת תיקוני היגוי. במציאות, העסק עובד די טוב: התראה על סטיה לא מתוכננת מהנתיב, מגובה בתיקון של ההגה המושך לכיוון הרצוי ומסייע לשמור אתכם במרכז הנתיב, כאשר השתעשעות שלנו ועזיבת הידיים מההגה, גררה להתראה בלוח השעונים הקוראת לנו להחזיר את הידיים להגה… חשוב לציין שהמערכת אמנם מסייעת ללא ספק לבטיחות, אולם אסור לסמוך עליה ב-100%, שכן הדרך להתנגשות או ירידה מהנתיב תהיה מהירה מאוד !
קיה ספורטאז' 2016 - טיולי כביש בכיף. הרבה פחות לשטח קיה ספורטאז' 2016 – טיולי כביש בכיף. הרבה פחות לשטח
צריכת דלק
לצד וויתור קל בביצועי הכביש, מציע הספורטאז' החדש שיפור בתצרוכת הדלק עם שיפור של עד 20% לדברי היבואן. את מבחן הדרכים שלנו שכלל יותר מ-500 ק"מ בתנאים מגוונים, סיים הרכב עם תצרוכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע. גם בסעיף איכות הסביבה מציע מנוע ה-1.6 ליטר התקדמות עם מעבר מקבוצת זיהום אוויר 15 ל- 12. רחוק מלהיות ידידותי לסביבה, אך בהחלט משופר.
קיה ספורטאז' 2016 - 11 ק"מ לליטר בממוצע במבחן שלנו קיה ספורטאז' 2016 – 11 ק"מ לליטר בממוצע במבחן שלנו
תמורה מצוינת לכסף
קיה ספורטאז' 2016 ימשיך ללא ספק את הצלחת הדור הקודם ולהערכתינו יהיה גם השנה אחד הדגמים הנמכרים ביותר בארץ. לזכותו : עיצוב חיצוני ופנימי נאה, תא נוסעים מרווח ומאובזר למדי כבר ברמת הגימור הבסיסית, ושלל מערכות בטיחות כסטנדרט המגובים בציון מלא במבחן הריסוק. בסעיף החובה : הביצועים בדגם הבסיסי מספקים אך רחוקים מלרגש. בשורה התחתונה, כשמכניסים לחבילה את מחיר הרכב המתחיל ב- 137,900 ש"ח, מדובר ברכב פנאי עם תמורה מצוינת לכסף, שימשיך ללא ספק את מגמת הבריחה מהמשפחתיות הקלאסיות לעולם רכבי הפנאי.