קיה פיקנטו ספורט – מבחן דרכים

קיה פיקנטו היא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל כיום, ובכל זאת זכתה במבחן לתשומת לב מוגברת על הכביש. מדוע? בזכות גרסת 3 דלתות חדשה הנהנת מעיצוב ספורטיבי.

ששי כהן 01 בספט, 2013

קרוב לשנתיים וחצי לאחר שהחל שיווק קיה פיקנטו בישראל, מכונית המיני של החברה הקוריאנית שכבשה את סגמנט המיני ובאופן נדיר היתה בחודש החולף למכונית הנמכרת ביותר בישראל, התרחבה בקיץ משפחת הפיקנטו עם השקת הפיקנטו ספורט – גרסת ה- 3 דלתות בעלת העיצוב הספורטיבי. בשונה מהצפוי , בחרו בטלקאר היבואנית לא לשווק את גרסת ה- 3 דלתות כדגם זול ופשוט יותר, אלא להשתמש בו כמקדם תדמית בעל אופי ספורטיבי. אז עבור חובבי הספורט נקדים ונאמר שלא מדובר באמת במכונית ספורטיבית המצוידת במנוע טורבו קטן וחזק, אלא במכונית בעלת עיצוב ואבזור ספורטיבי מהסוג יותר של " כבש בעור נמר "…

קיה פיקנטו ספורט ( wheel )

קיה פיקנטו ספורט ( wheel )




והתוצאה על כל פנים מרשימה בהחלט. העיצוב החינני של הפיקנטו המוכרת לוקח כאן צעד גדול קדימה כמכונית אופנתית לצעירים עם מראה 3 דלתות ספורטיבי שלי באופן אישי הזכיר מעט את טויוטה יאריס T ספורט החביבה ששווקה כאן בעשור הקודם. להשלמת המראה החיצוני הספורטיבי, מצוידת הפיקנטו ספורט בכל האביזרים המתבקשים וכוללת כסטנדרט חישוקי מגנזיום קלים "15 קרביים למראה, פס אדום הנמתח לרוחב השבכה הקדמית, תאורת פנסים ראשיים הכוללת גם פנסי LED אופנתיים, פגוש אחורי וקדמי ספורטיביים, תאורת LED אחורית, ידיות דלתות בגימור כרום וסיומת אגזוז כפולה. רכב המבחן כלל בנוסף ספויילר אחורי המוצע בתוספת תשלום.
קיה פיקנטו ספורט ( wheel )

קיה פיקנטו ספורט ( wheel )


כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של הפיקנטו הרגילה, שלזכותו של הזמן שחלף מאז הוצגה, עדיין נראה נאה ומזמין. בניגוד להופעה החיצונית המושקעת, כאן השינוי כבר קטן משמעותית מהדגם המוכר וכולל תוספת של גג שמש חשמלי, ואופציה של חבילת " מיוזיק " הכוללת שדרוג מערכת השמע עם סאב וופר וטוויטרים, אך שוב ללא שליטה על מערכת השמע מההגה. אלה מצטרפים לאבזור המוכר שכולל חלונות ומראות חשמליים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מחשב דרך ומזגן חזק להפליא. מעבר לכך, הנדסת האנוש טובה, ישנם שלל תאי אחסון שימושיים והתחושה הכללית נעימה. למרות קיצוץ של 2 הדלתות האחוריות, נהנית הפיקנטו מאותן מידות של גרסת ה- 5 דלתות, עם 3.6 מטר אורך, 1.6 מטר רוחב ו-1.48 מטר גובה המקנים לה תא נוסעים מרווח יחסית לארבעה נוסעים, או זוג ושלושה ילדים קטנים, אך הגישה למושב האחורי אינה נוחה עבור מבוגרים ובעיקר אם מידותיהם קצת מעל לממוצע. נפח תא המטען צנוע ועומד על 200 ליטר בלבד, ויחידת הסאב וופר שעגנה לה בתא המטען, לא תרמה בנושא.
קיה פיקנטו ספורט ( wheel )

קיה פיקנטו ספורט ( wheel )


בחרטומה של הפיקנטו ספורט שוכנת אותה יחידת כח מוכרת מהגרסה האוטומטית הכוללת מנוע בנזין 1.25 ליטר המפיק 85 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. למנוע הנ"ל משודכת כאן תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים ויחדיו מציעה המכונית ביצועים מקובלים לסגמנט עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.4 שניות ומהירות מירבית של 171 קמ"ש. עם הנתונים הנ"ל מוכיחה הפיקנטו שמכונית ספורטיבית היא בהחלט לא, אך ביחס למשפחת הפיקנטו, מציגה גרסת הספורט ביצועים טובים משמעותית ותחושה של מכונית זריזה ברחבי העיר וקלה לנהיגה. בתחום התנהגות הכביש והנוחות הציגה הפיקנטו ריסון טוב בד"כ של מהמורות הכביש שהלך ונהיה מעט בעייתי כשהכביש היה משובש מדי. מעבר לכך, מדובר במכונית שקטה למדי ביחס לממוצע בקטגוריה ונעימה ברוב תנאי הדרך.
קיה פיקנטו ספורט ( wheel )

קיה פיקנטו ספורט ( wheel )


צריכת הדלק של הפיקנטו ספורט עמדה במהלך ימי המבחן על 14.3 ק"מ לליטר בנסיעה שהיתה מעט מאומצת ועם מזגן דולק דרך קבע. בחודש החולף עם עדכון המס הירוק, נפגעה גם המכונית כשדרגת הזיהום שלה הדרדרה ל-4. בסה"כ מדוברת עדיין במכונית חסכונית למדי גם אם לא התקרבנו לנתוני היצרן.
קיה פיקנטו ספורט ( wheel )

קיה פיקנטו ספורט ( wheel )


בסופו של יום, קיה פיקנטו ספורט היא מכונית סימפטית עם עיצוב בולט, המאפשר לה להתחרות בדגמים אופנתיים אחרים המיועדים בעיקר לצעירים. לזכותה עיצוב ספורטיבי נאה, אבזור עשיר יחסית, יחידת כח חסכונית ואחריות מורחבת של 7 שנים. בצד החובה : למרות ההופעה הספורטיבית, היא אינה מכונית ספורטיבית והביצועים שלה מתחרים לכל היותר במשפחתית ממוצעת. במחיר של 75,000 ש"ח אותו דורש היבואן, היא זולה עדיין מהגרסה האוטומטית בכמעט 4,000 ש"ח אך יקרה בכ- 10,000 ש"ח מהגרסה הידנית הפשוטה המצוידת במנוע 1.0 ליטר, אך בהתחשב באבזור העשיר יחסית, המנוע החזק יותר ובמראה המוחצן יותר על הכביש, נראה שמדובר בסה"כ בעסקה טובה.


קיה פיקנטו ספורט ( wheel )

קיה פיקנטו ספורט ( wheel )