קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית – מבחן דרכים

קיה פיקנטו 1.0 ליטר זוכה לגרסה אוטומטית מוזלת בעלת תג מחיר נמוך ב-10,600 ש"ח מגרסת ה-1.2 ליטר המוכרת. שווה את הכסף?

ששי כהן 21 באוג, 2015
קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית

קיה פיקנטו, מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות והרכב השני הנמכר ביותר בארץ מתחילת השנה ( אחרי טויוטה קורולה ), זכתה לחיזוק הקיץ עם הצטרפות גרסת בסיס אוטומטית מוזלת המצוידת במנוע 1.0 ליטר, שתשווק לצד גרסת ה-1.2 ליטר אוטומטית המוכרת, ומשיבה תחרות לדגמי המיני הזולים מבית יונדאי, סוזוקי, סיטרואן, סקודה ואחרים. גרסת ה-1.0 ליטר החדשה, עונדת תג מחיר אטרקטיבי של 68,900 ש"ח וזולה בלא פחות מ-10,600 ש"ח מגרסת ה-1.2 ליטר אוט' הבסיסית, ואמורה להביא לקוחות חדשים למשפחת הפיקנטו. יחד עם זאת, בקיה מדווחים שחלק לא קטן מהלקוחות שמגיעים לראות את הדגם החדש, מחליטים בסופו של דבר לרכוש דווקא את הדגם החזק יותר, שנהנה גם מתנאי רכישה משופרים.


קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית- נאה למדי למרות שמדובר בדגם וותיק

קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית- נאה למדי למרות שמדובר בדגם וותיק


נאה ומרווחת
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, זהה גרסת ה-1.0 ליטר לגרסת ה-1.2 ליטר הבסיסית, וכמוה נהנית מהעיצוב המחודש של הדגם שעבר מתיחת פנים השנה. למרות 4 השנים שחלפו מאז החל שיווק הפיקנטו בארץ וכמות הענק של המכוניות שנעות על הכביש, לפיקנטו עדיין עיצוב מודרני ונאה, שנראה שלא ממש התיישן למרות השנים שחלפו, ואף נהנה ממידות ששומרות על מעמדו כאחד ממכוניות המיני המרווחות בארץ, אך תא המטען לא יותר מסביר ביחס למתחרות עם נפח של 200 ליטר בלבד.
קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית - תא מטען בנפח 200 ליטר - קטן יחסית

קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית – תא מטען בנפח 200 ליטר – קטן יחסית


תא נוסעים, אבזור
כניסה לתא הנוסעים, חושפת את אותו עיצוב וותיק ומוכר שכמו במקרה החיצוני, עדיין נראה מודרני ורלוונטי ואיננו משדר תחושה מיושנת. המרווח לנוסעים מלפנים מצוין, סביבת הנהג נעימה למראה ושימושית עם מגוון תאי אחסון בגדלים שונים המוסיפים לשימושיות והראות לכל הכיוונים טובה. מאחור, מציע הספסל האחורי מרווח נאה לשני מבוגרים, אך גם 3 ילדים קטנים לא יתקשו לשבת שם בנוחות. גרסת ה-1.0 ליטר אוט' החדשה, משווקת רק ברמת הגימור הבסיסית LX, אך כוללת אבזור נדיב יחסית לרכב בסיסי עם תפעול חשמלי לארבעת החלונות, מראות חשמליות, מערכת שמע מקורית עם יציאות USB ו-AUX, מחשב דרך ו- 6 כריות אוויר. מה חסר כאן? שליטה מההגה למערכת השמע, דיבורית BT ומשענת יד קדמית שיכלו לשדרג משמעותית את הנוחות.
קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית- מרווחת ומאובזרת יחסית

קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית- מרווחת ומאובזרת יחסית


מנוע, ביצועים
מתחת למכסה המנוע, מצויד הדגם באותו מנוע מוכר המשרת גם את הגרסה הידנית של הפיקנטו בארץ בשנים האחרונות, הכולל מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המפיק 66 כ"ס ומומנט מרבי של 9.7 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים. על הנייר, מדובר ביחידת כח הנזקקת ל- 15.9 שניות ארוכות בתאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש, לצד מהירות מרבית של 152 קמ"ש לפי נתוני היצרן. בפועל, מדובר אפילו בסוג של הפתעה: בכל הנוגע לנהיגה עירונית, מספקת הפיקנטו האוטומטית הבסיסית קצב התקדמות משביע רצון ואף מפתיע לטובה, כאשר הציפיות לרכב כבד ואיטי מתחלפות ברכב זריז יחסית שמזנק בקלילות מהמקום וצובר תאוצה בקלילות ואף בשקט יחסי. כשיוצאים מחוץ לעיר, המצב מעט שונה: אם אתם משתייכים לנהגים שנוסעים רגוע, לא ממהרים ולא מחפשים אחר ביצועים, המכונית הנ"ל תספק אתכם ואף יותר מכך. אם אתם משתייכים לסוג השני: לחיצה בריאה על דוושת הגז תייצר יותר רעש ופחות התקדמות מהירה, עקיפות כדאיות בעיקר כאשר הכבישים פנויים יחסית ונהיגה בעליות ארוכות וקשות דורשת קצת יותר סבלנות. אמנם בהחלט לא מדובר על רכב עגלתי שמתקשה לטפס עליות וכבישים הרריים, אולם לוקח לו קצת יותר זמן ובעיקר אם הוא עמוס בנוסעים. בסעיף הנוחות, מצוידת הפיקנטו במתלים קשים יחסית, המציעים נוחות סבירה כאשר הכביש איננו סלול היטב, או משופע בשיבושים.
קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית - חסכונית יחסית בדלק, בעיקר בנסיעה משולבת

קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית – חסכונית יחסית בדלק, בעיקר בנסיעה משולבת


צריכת דלק
ומה בנוגע לצריכת הדלק? במהלך ימי המבחן, עמדה תצרוכת הדלק של הפיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית החדשה על 14.5 ק"מ לליטר, בתנאים שכללו ברובם נסיעות בין עירוניות, עם רגל עדינה יחסית על דוושת הגז, 4 נוסעים ברכב ומזגן דולק באופן קבוע. דרך אגב מזגן, בימי המבחן שרר מזג אוויר חם במיוחד, והמזגן עבד בצורה מצוינת, עם יכולת קירור מרשימה לטובה של חלל הרכב. מעבר לכך, מדובר במכונית גם ידידותית למדי לסביבה, עם ציון ירוק 4 בדרגת הזיהום.
קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית - חסכונית יחסית בדלק

קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית – חסכונית יחסית בדלק


שווה את הכסף?
קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית החדשה, מצטרפת לסגמנט מכוניות המיני הזולות בישראל ומציעה חלופה למכוניות המיני הזולות ( בעיקר אירופאיות ) כשלזכותה תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית ( במקום רובוטית חד מצמדית אצל מרבית המתחרות ), תא נוסעים מרווח ומאובזר יחסית, עיצוב מלבב, אחריות של 7 שנים, ביצועים ממוצעים לקטגוריה ומוניטין סחירות ואמינות טובים. בצד השלילה : נוחות הנסיעה מעט נוקשה אם הכבישים ברמה ירודה, וצריכת הדלק בתנאים עירוניים בלבד עשויה להיות מעט גבוהה מהתחזית. בשורה התחתונה: מדובר במכונית מיני מצוינת עם תג מחיר אטרקטיבי, כל עוד אתם לא ממהרים ואוהבים לסחוט ביצועים.