קיה ריו 2017 החדשה – מבחן דרכים

הדור הרביעי של קיה ריו מציע תא נוסעים כמעט משפחתי, אבזור משודרג, ונהנה מהפחתת מחיר חדה, אך מתקשה לרגש חובבי נהיגה וסובל מחוסר במערכות בטיחות מתקדמות.

ששי כהן 21 באוג, 2017

קצת יותר מחמש וחצי שנים לאחר שנחת כאן הדור השלישי של קיה ריו, מכונית הסופר-מיני של החברה, ששווקה כאן בדגמי האצ'בק וסדאן נאים שזכו להצלחה עם אלפי יחידות שנמכרו כאן מדי שנה, השיקה בשבוע שעבר טלקאר היבואנית את הדור החדש של הריו, האמור ליישר קו עם המתחרות המודרניות שהושקו בארץ בשנים האחרונות וגרמו לריו היוצאת להחוויר מעט מולן. האם הדגם החדש יטפס לפסגת מכוניות הסופר-מיני הטובות בארץ? יצאנו לבדוק.




קיה ריו 2017 החדשה ודור 3 היוצא קיה ריו 2017 החדשה ודור 3 היוצא
קיה ריו דור 4
הדור הרביעי של הריו נחת בתחילת דרכו בארץ תחילה בגרסת ה-5 דלתות המיועדת הפעם בעיקר לשוק הפרטי, כאשר גרסת הסדאן המיועדת יותר לציי הרכב תנחת כאן כבר בחודש הבא, ותצויד במפרט אבזור דל יותר. בכל הנוגע לעיצוב, הריו החדשה הפכה להיות בוגרת יותר ומעט מאופקת יותר בעיצוב החיצוני ביחס לדור הקודם, ומציגה שמרנות מסוימת בדור הנוכחי שלה, ככל הנראה כדי להתאים יותר לטעם האירופאי. יחד עם זאת, מדובר ללא ספק במכונית נאה ואלגנטית, גם אם לא מסובבת ראשים על הכביש.
בדומה לאחות החורגת יונדאי i20, החולקת עימה מכלולים מכאנים שונים, גם כאן מדובר בדגם שצמח קלות במידות, המציע את אחד מתאי הנוסעים הגדולים בקטגוריה, עם מרווח נאה לארבעה מבוגרים, או לזוג + 3 ילדים, לצד תא מטען שצמח בדגם החדש ומציע כעת נפח מכובד של 300 ליטר.
קיה ריו 2017 החדשה ודור 2 סדאן קיה ריו 2017 החדשה ודור 2 סדאן
תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש לחלוטין ונעים לעין. הנדסת האנוש טובה, קל להתמצא באופן מיידי בתפעול כל המערכות, אך איכות החומרים סבירה, עם עודף של פלסטיק קשיח ומחסור בדיפוני בד בדלתות, המעניקים תחושה מעט זולה. הריו 5 דלתות החדשה משווקת ברמת גימור אחת "GX" עשירה למדי, הכוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7, תומכת עברית וכוללת ממשק של "אפל קארפליי", דיבורית, ומצלמת רוורס מקורית. בנוסף, תמצאו כאן גם בקרת אקלים דיגיטלית, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, שקעי USB ו-AUX, שקע USB לטעינת סמארטפון גם ליושבים מאחור, הגה וידית הילוכים מצופים עור, חיישן אורות וחישוקי גלגלים "15 קלים.
תא נוסעים מרווח, מאובזר ונעים לשהייה. (צילום:רונן טופלברג) תא נוסעים מרווח, מאובזר ונעים לשהייה. (צילום:רונן טופלברג)
דווקא האבזור הבטיחותי מאכזב, כאשר הדגם מסתפק ב-6 כריות אוויר, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. לדברי היבואן, המפעל ממנו מגיעה המכונית לארץ (מקסיקו), אינו מייצר עדיין את המכונית עם מערכות הבטיחות המתקדמות שמוצעות בדגם באירופה, המקבלת את הרכב מהמפעל בקוריאה.
על הכביש
קיה ריו החדשה משווקת בארץ בגרסת 1.4 ליטר 100 כ"ס (במקום 109 כ"ס בעבר), המשודכת מעתה לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים במקום 4 עד כה (באירופה מקבלים את הדגם עם 4 הילוכים בלבד). על הכביש מדובר ביחידת כח חלקה ונעימה לנהיגה, כל עוד ואתם לא חובבי ביצועים, שם מסתפקת המכונית בביצועים סבירים בלבד, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.4 שניות ומהירות מרבית של 173 קמ"ש, המהווים ביצועים מעט פחות זריזים מהדור היוצא, בשל תקנות זיהום אוויר מחמירות יותר בהם עומד הדגם כיום. יחד עם זאת, סביר להניח שאת מרבית לקוחות הרכב הפוטנציאליים הביצועים יספקו ללא ספק. מעבר לכך, מדובר במכונית נעימה ושקטה למדי לנהיגה, המושבים נוחים ותומכים, המזגן מקפיא והתחושה היא של מכונית גדולה יותר ממה שהיא במציאות. בניסיון לסחוט ממנה קצת יותר ביצועים, סיפקה המכונית יותר רעש ופחות ביצועים, אולם על הדרך התגלתה גם אחיזת כביש גבוהה, המרמזת על יכולות גבוהות יותר עם ציודה העתידי של המכונית במנוע טורבו. את ימי המבחן סיימה הריו עם צריכת דלק של 11.6 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעות משולבות, שמרביתן היו בסביבה עירונית.
קיה ריו 2017 החדשה (צילום:רונן טופלברג) קיה ריו 2017 החדשה (צילום:רונן טופלברג)
עולה כיתה
קיה ריו החדשה עושה הכל טוב יותר מהדור הקודם, למעט בסעיף הביצועים שם נרשמת נסיגה קלה. במחיר של 95,900 שקל, מדובר גם בלא פחות מ-12,000 שקל הפחתה לעומת הדור היוצא, בין השאר הודות לתחרות בשוק וירידת המחירים בסגמנט הסופר-מיני, וייעודה של המכונית יותר ללקוחות פרטיים על-חשבון ציי הרכב (בגרסת ה-5 דלתות). עבור המחיר הנ"ל, תקבלו מכונית סופר-מיני אלגנטית, מרווחת מהממוצע, מאובזרת ונעימה לנהיגה, כשנקודות התורפה העיקרית שלה נוגעות להיעדר מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות בשלב הנוכחי וביצועים סבירים בלבד. אל אלו מצטרפים מוניטין טוב של אמינות לדגם, המגובה גם ב-7 שנות אחריות המוסיפים לשקט הנפשי.
בעד: אלגנטית, מרווחת, מאובזרת, אחריות נגד: בטיחות, ביצועים בינוניים לסיכום: קפצה כיתה