ראשי » דף הבית - Wheel » שברולט ספארק החדשה מבחן דרכים

שברולט ספארק החדשה מבחן דרכים

רק נחתה בארץ וכבר מנצחת מבחנים השוואתיים, מוענקת כפרס למלכת היופי החדשה ומוסרת יותר מ-1,800 מכוניות מתחילת השנה. מה יש לשברולט ספארק החדשה להציע? יצאנו לבדוק.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 16/06/16
שברולט ספארק החדשה מבחן דרכים

חצי שנה לאחר שהודיעה UMI על התחלת שיווק שברולט ספארק החדשה בישראל, וארבעה חודשים לאחר שהחל שיווק המכונית בפועל בארץ, רושמת הספארק החדשה הצלחה בשוק המקומי עם יותר מ-1,800 מכוניות שעלו לכביש מתחילת השנה והעפלה למקום השלישי בקטגוריית מכוניות המיני, אחרי קיה פיקנטו ויונדאי i10 שמובילות את הסגמנט. הסיבה העיקרית כמובן להצלחת הספארק החדשה, נעוצה בציודה לראשונה של המכונית בארץ בתיבת הילוכים אוטומטית, אשר בניגוד למרבית המתחרות כיום בסגמנט המצוידות בגיר אוטומטי רובוטי חד מצמדי, לספארק גיר אוטומטי רציף מהסוג המועדף על הישראלי הממוצע, שמגדיל לה אוטומטית משמעותית את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ומעניק לה יתרון ברור עליהן בשוק המקומי, עוד לפני שמתחילים לנהוג בה. מה יש לה להציע מעבר? יצאנו לבדוק.
שברולט ספארק החדשה מול הדור היוצא שברולט ספארק החדשה מול הדור היוצא

כבר במפגש בחניה עם הספארק החדשה, מפגינה מכונית המיני של שברולט עיצוב חדש ובוגר יותר, שללא ספק יקסום ללקוחות רבים יותר מבעבר, עם פחות התחכמויות עיצוביות ויותר מראה מקובל, שמצד אחד אמנם לא מהסוג שיפתה ויגרום לסיבוב ראש אחריו, אך מנגד גם לא ירגיז איש ככל הנראה.  עם 3.63 מטר אורך, 1.59 מטר רוחב, 1.47 מטר גובה ובסיס גלגלים של 238 ס"מ, היא מציעה מידות ממוצעות לקטגוריה וצמיחה קלה באורך לעומת הדגם היוצא, ובדומה לצמד הקוריאניות המובילות את המכירות, גם היא נהנית ממרכב המציע 5 מושבים, אך מאחור יסתדרו ככל הנראה רק 3 ילדים או זוג מבוגרים שאינם בעלי מידות גדולות מהממוצע. נפח תא המטען צמח בדור החדש ב-15 ליטר ועומד על 185 ליטר, אך אינו חורג מהמקובל בקטגוריה.שברולט ספארק החדשה - תא מטען שצמח בדור החדש אך לא מעבר למקובל בקטגוריה שברולט ספארק החדשה – תא מטען שצמח בדור החדש אך לא מעבר למקובל בקטגוריה

כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש לחלוטין, כאשר גם כאן יישרו שברולט קו עם המקובל בתעשיה, וזנחו את לוח השעונים המקורי שליווה את הדור היוצא והסתפקו בלוח שעונים קלאסי שנראה טוב במציאות ומקנה למכונית תחושה של מכונית גדולה יותר ולאו דווקא זולה. אבזור הדגם כולל כסטנדרט ( דגם ידני ואוטומטי בסיסיים ): 6 כריות אוויר, מערכת שמע מקורית עם יציאות USB ו- AUX, דיבורית BT מקורית, חיישן לחץ אוויר בצמיגים ומחשב דרך, כאשר בדגם הנבחן כאן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה LTZ, תמצאו כל מה שרציתם ואף יותר עם מערכת שמע מקורית ונשלטת מההגה הכוללת מסך מגע "7 וממשק Apple CarPlay המציע חיבור מתקדם לאייפון ( בעתיד גם עם אנדרואיד ). עוד ברשימה: ציפוי עור להגה, מראות צד מחוממות בהפעלה חשמלית, תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים, מצלמת רוורס, חיישני חניה מקוריים, בקרת אקלים, בקרת שיוט, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי "15 וגם גג שמש חשמלי שדורש תוספת של 4,000 ש"ח.שברולט ספארק החדשה - האבזור העשיר בקטגוריה שברולט ספארק החדשה – האבזור העשיר בקטגוריה

הספארק משווקת בארץ עם יחידות כח חזקות מהמקובל בקטגוריה הכוללות גרסת 1.0 ליטר ידנית 74 כ"ס ו-1.4 ליטר המפיקה 98 כ"ס ומצוידת בתיבה אוטומטית רציפה שנבחנה כאן. על הכביש מדובר במנוע חזק יחסית המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12.6 שניות ומגיע למהירות מרבית של 179 קמ"ש לפי נתוני היצרן. תוספת ההספק מול המתחרות מורגשת על הכביש עם מנוע שמרגיש מעט חי יותר ומאפשר תנועה זריזה יחסית בעיקר באיזורים הררים ובתנאים מאומצים שם נדרש יותר כח.  תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה מתגלה כנעימה מאוד ולזכות שברולט נציין שהם בהחלט הצליחו לכייל אותה כאילו היתה תיבה פלנטרית, עם מעין חלוקה של הילוכים שמונעת תחושה של " נסיעה על הילוך אחד " ופעולה חלקה ושקטה יותר התורמת לנוחות הנסיעה. בסעיף החובה: למרות המנוע החזק, הביצועים לא מתעלים על יכולות של מנועי טורבו קטנים בהרבה, וכיול רך יחסית של המתלים, מסייע מצד אחד לנוחות טובה יותר, אך פוגע בנהיגה ספורטיבית יותר בשעת הצורך. את ימי המבחן סיימה הספארק בתחנת הדלק, שם הציגה המכונית תצרוכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים לא מאומצים מדי במבחן.מתחזקת: שברולט ספארק החדשה - המנוע החזק בקטגוריה מתחזקת: שברולט ספארק החדשה – המנוע החזק בקטגוריה

במחיר החל מ-78,900 ש"ח לדגם האוטומטי הבסיסי המיועד בעיקר לציי רכב ועד ל- 82,500 ש"ח לדגם האוטומטי המאובזר בכל טוב ( אך זהה לכמה ממכוניות הסופר-מיני הגדולות יותר ), מציעה שברולט ספארק מחיר שכמעט תואם למתחרות מבית יונדאי וקיה ( ומכוון מן הסתם לציי רכב ), אך לזכותה מנוע גדול וחזק יותר המציע ביצועים משופרים לצד אבזור עשיר במיוחד שלא תמצאו לעתים גם במכוניות גדולות יותר, שללא ספק מביא לה יותר לקוחות פרטיים.  בעידן בו מרבית המתחרות בקטגוריה עוברות הסבה לתיבה רובוטית שפחות אהודה בארץ ( סוזוקי סלריו לאחרונה ), אנו מניחים שקבלת הפנים החמה לדגם תימשך והדגם ימשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של מותג שברולט בישראל.


חדשות נוספות

תגובות (3)

  1. מאת משה:

    הבעיה שבמחיר הזה ניתן לקנות את הסיאט איביזה החדשה, עם מנוע חזק יותר, תיבת הילוכים מהנה יותר, גדולה ומרווחת יותר, ועם תדמית צעירה ודינמית יותר.

  2. מאת שמעון פרץ:

    מנוע 1.4 וגיר רציף , נשמע מעולה .

    קצת יותר נתונים על המנוע והגיר היו מסייעים יותר בקבלת ההחלטה באם לרכוש

  3. מאת ערן:

    השאלה מה תהיה שמירת הערך העתידית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות