שברולט קמארו 2017 – מבחן דרכים

מצווה גדולה להיות בשמחה… שברולט קמארו ענקית, אבל צפופה, שרירית, אבל מרגישה קצת כבדה, ועל הנדסת אנוש קשה לדבר. אבל כשיוצאים לדרך, החיוך נמרח על השפתיים והצלילים משמחים את האזניים…

ששי כהן 04 באוג, 2017
שברולט קמארו 2017

שנה וחצי לאחר שנחתה סוף סוף שברולט קמארו בישראל, יצאנו לדייט עם המכונית הכי נחשקת בליין הדגמים של שברולט בישראל. הרבה זמן לקח ל- UMI היבואנית להביא את הדגם לארץ, ולאחר כמה דחיות מרגיזות, היא בסוף נחתה כאן. במחיר התחלתי של 330,000 שקל הגבוה מההערכות המוקדמות, יחד עם הצהרות של הדוד של מר ישראלי בארה"ב המתגאה שהוא יכול לרכוש אותה החל מ-$25,905, דובר אז על הגעתה לארץ בעיקר כמקדמת תדמית, שתתרום לשברולט להיות מותג נחשק יותר, כחלק ממתקפת 4 דגמים שהושקו יחד איתה בארץ בחורף 2016.




אמריקה במיטבה: חזית כוחנית ואגרסיבית (צילום: משה נרקיס) אמריקה במיטבה: חזית כוחנית ואגרסיבית (צילום: משה נרקיס)
אז נמכרת או מקדמת תדמית?
בשנה וחצי שחלפו מאז נחתה הקמארו בארץ, עלו לכביש כ-33 דגמים בשנת 2016, ומתחילת השנה נרשם זינוק מפתיע במכירות, עם 28 מכוניות נוספות שעברו רישוי במחצית הראשונה של השנה, כאשר אל אלו מצטרפים עוד מספר מכוניות במסגרת היבוא האישי. בסה"כ נדמה שמדובר בהצלחה של היבואן המקומי, בין השאר בשל היעדר מתחרים ישירים בארץ בקטגוריית "הספורטיביות השריריות האמריקאיות", כשרק פורד מוסטנג מיובאת בטפטופים במסגרת יבוא מקביל.
הנעה אחורית המעצימה את החוויה. (צילום: משה נרקיס) הנעה אחורית המעצימה את החוויה. (צילום: משה נרקיס)
המופע הכי טוב בעיר
הדור השישי של שברולט קמארו, ממשיך לתת גם את ההצגה הכי טובה בעיר: העיצוב ספורטיבי ואגרסיבי באופן שלא ניתן להתעלם ממנו, המידות גדולות עם 4.78 מטר באורך ו-1.9 מטר רוחב, ויחד עם גובה צנוע של 1.35 מטר, מתקבל המראה הנדרש של רכב ספורט נמוך במיוחד. על הכביש, מדובר בסנסציה, ונדירות הדגם גורמת לו למשוך מבטים ועניין בכל מקום בו הוא חולף. בקיצור, ההופעה האמריקנית המוחצנת, עושה הרבה רעש ברחוב, וזה עוד לפני שהתנענו את המנוע בכלל..
מפתה בכל זווית שמסתכלים עליה (צילום: משה נרקיס) מפתה בכל זווית שמסתכלים עליה (צילום: משה נרקיס)
כמה ענקית, ככה צפופה…
למרות בסיס גלגלים של 282 ס"מ, שנחשב היום לחלום גם בקרב מכוניות מנהלים, ומבטיח לרוב תא נוסעים ענק ומרווח במיוחד, במקרה של הקמארו, כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים בסגנון קלסטרופובי: המרווח לנהג ולנוסע לצידו בסה"כ בסדר, למרות הגג הנמוך במיוחד, אך צמד המושבים מאחור סמליים, אינם נוחים לכניסה ויציאה ויכולים לספק בעיקר צמד ילדים קטנים. לדברי מנהל המוצר בשברולט ישראל, זה לא משהו שאמור להדאיג את הלקוחות. מרבית הלקוחות בארץ עד כה, מחזיקים ברכב לא כרכב שני בבית, אלא כרכב שלישי דווקא. כך שנסיעות משפחתיות או הסעות לגן לא ממש נדרשים כאן ולרוב מדובר במכונית FUN נטו. מכיוון שאנחנו לא מחזיקים עדיין 3 מכוניות בבית, נאלצנו בימי המבחן גם להגיע איתה לסופר, שם הפתיע הבאגאז' עם אכלוס עגלת קניות שבועית ללא כל בעיה, (נפח תא מטען 281 ליטר), אך שפת ההטענה שלו צרה ולא נוחה. דבר נוסף שגילינו אגב, הינו ידית פתיחת תא המטען מבפנים, הזוהרת בחושך, ומאפשרת למי שנעלו אותו בתא המטען בטעות (או כנראה שלא בטעות בארה"ב) למשוך בידית ולחלץ את עצמו מתא המטען באופן עצמאי… מדובר בחוק בארה"ב כך נמסר בשברולט…
אם בטעות תגיעו איתה גם לסופר, אז יש מקום, אך לא נח להטענה. (צילום: משה נרקיס) אם בטעות תגיעו איתה גם לסופר, אז יש מקום, אך לא נח להטענה.
מפנקת?
יאמר לזכותם של UMI, לפחות למחיר הגבוה יחסית שהוצמד לרכב בארץ, מוצמדת רמת גימור גבוהה ועשירה באבזור הכוללת בין השאר מושבי ספורט מצופים עור, מתכווננים חשמלית עם זכרונות, הנהנים גם מחימום ואיוורור, בקרת אקלים כפולת אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח (כולל אפשרות הנעה משלט הרכב), בלם יד חשמלי, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה, חימום הגה לימי החורף, תאורת אווירה בשלל צבעים לבחירה, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, גג שמש חשמלי, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, ועוד. האבזור הבטיחותי נדיב וכולל: חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס, מראות צד ופנים נגד סינוור, התראה על סטיה מנתיב, מערכת להתראה על רכב ב"שטח מת" במראות, מערכת לניטור תנועה חוצה מאחור ולא פחות מ-10 כריות אוויר. תלונות? איכות החומרים בדשבורד לא מלהיבה, עם פלסטיק קשיח ולא רך למגע, וגם הנדסת האנוש רחוקה מלהרשים, עם כל מיני מוזריות, כמו משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון הממוקם מאחורי משענת היד המרכזית ואינו נוח לתפעול.
תא נוסעים ספורטיבי ומאובזר, אך איכות החומרים לא גבוהה והנגסת האנוש דורשת שיפור תא נוסעים ספורטיבי ומאובזר, אך איכות החומרים לא גבוהה והנגסת האנוש דורשת שיפור
על הכביש
שברולט קמארו משווקת בארץ עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר, המפיק 335 כ”ס ו-39.1 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. על הכביש מדובר בחווית נהיגה מסעירה: הרכב שמגיע לארץ מצויד במערכת פליטה ספורטיבית, כשבחירה בתוכנית הנהיגה "תיור" תייצר רעש שיעיר את כל מי שנרדם בסביבה, ובמצב "ספורט" יעיר אפילו את המתים… לפחות נראה שכולם ישמחו מהסאונד המדהים שמספקת המכונית הזו וגורמת לנוסעים בה לחייך. מה צריך יותר מזה בחיים. יחד עם זאת, למרות נתוני זינוק מרשימים של 5.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, הזינוק מהמקום מרגיש מעט כבד, ונדמה שכל GTI קטנה תיתן לה בראש במטרים הראשונים. מיד אחרי זה, מתעורר המנוע לחיים ודוחף את הרכב בעצמה קדימה על כל ה-1.6 טון שלו (לפני נוסעים), עם משיכה המדמה האצה על מסלול (כולל מד G בלוח השעונים), תצוגה עילית על השמשה הקדמית להעצמת החוויה, וכנראה גם שריפת דלק כמו של F16 בהמראה…
שברולט קמארו 2017
כשמגיעים לכבישים המפותלים, החוויה מתעצמת הודות להנעה האחורית שמאפשרת גם זריקות זנב כפי שאתם מצפים ממכונית שרירית אמריקנית, ויחד עם זאת, מאפשרת כניסה לסיבובים חדים עם אחיזת כביש גבוהה מאוד. רכב המבחן שצויד גם בחישוקי "20, בלמים של ברמבו ומערכת מתלים ספורטיבית, העצים את החוייה הספורטיבית אף יותר, אך יחד עם זאת, פוגע במידה מסוימת בשימושיות בחיי היום יום, עם מתלים קשים שמכוונים לספורט והרבה פחות לנוחות. ככל הנראה זה לא מה שיבריח את הקונים, כי לרוב לא מדובר ברכב הראשי שלהם בבית לשימוש יום יומי. אם את מישהו מעניינת גם צריכת הדלק, אז בימי המבחן עמדה צריכת הדלק על 6.5 ק"מ לליטר בתנאים מאומצים למדי.
שברולט קמארו 2017
1,000 שקל לכל 1 כ"ס (900 שקל לכ"ס במבצע מועדון חבר…)
במחיר החל מ-333,900 שקל לדגם הקופה הבסיסי המפיק 335 כ"ס, תצטרכו לשלם כ-1,000 שקל עבור כל סוס אמריקני של שברולט קמארו שישהה אצלכם בגראז'. מדובר בסכום הדומה לגרסאות הבסיס של מכוניות קופה ספורטיביות גרמניות כמו אאודי A5 וב.מ.וו סדרה 4, שיעניקו ככל הנראה איכות חיים טובה יותר בחיי היום יום, לצד תא נוסעים איכותי יותר. יחד עם זאת, לשברולט קמארו יש משהו שכנראה אין למתחרות הגרמניות, והוא נוגע לקסם ולריגוש אותו תמצאו בה ובשפע. מעבר לכיף והוויברציות שמייצרת לך המכונית הזאת, עוד כשאתה רק מסתכל עליה ומלטף אותה בחניית הבית, נהיגה בה מגרה את החושים, משמחת את האוזן בצלילים המופקים מהמנוע ומייצרת כיף והנאה רבה מהנהיגה. בעולם בו המכוניות הולכות ונהיות דומות מדי אחת לשניה, לשברולט קמארו יש עדיין את הייחוד והאופי של מכונית ספורט שרירית אמריקנית, לטוב ולרע. בימים אלה היא מוצעת גם ב-10% הנחה לחברי מועדון הצרכנות "חבר".
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, ביצועים, חווית נהיגה, קסם נגד: מחיר, הנדסת אנוש לסיכום: מכונית שרירים אמריקאית קלאסית