תוספת חניה לבית במסגרת פרויקט תמ"א 38

פרויקט תמ"א 38 יכול לשדרג לכם את הדירה במרפסת שמש, ממ"ד וחניה. אך מה לעשות שלא תמיד יש מקום לחניות לכל הדיירים? לחברת אפלפארק יש פתרון חניה שעשוי לפתור את הבעיה.

ששי כהן 17 במאי, 2017
פיתרון חניה של אפלפארק

אחד החלומות שנעוצים היטב בראשם של רבים הגרים בבניינים מגורים ישנים (שנבנו עד 1980), נעוץ באפשרות לשדרג את הבניין במסגרת תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, הידועה יותר בשם הקוסם שלה "תמ"א 38 ", ומאפשרת לשדרג משמעותית את הנכס בעלות כמעט אפסית.
מי זכאי לפרויקט תמ"א 38?
הרעיון שמציעה המדינה נשמע פשוט: מבנים שההיתר לבנייתם הוצא לפני 1.1.80, זכאים לתוספת בניה (תוספת של קומה אחת או יותר) ובתנאי שיפעלו באותה עת גם לחיזוק המבנה בפני רעידות אדמה. עבור דיירי הבניין הישן, מדובר בהצעה כמעט חינמית לשדרוג משמעותי של הדירה, כאשר הקבלן שיבחר לביצוע הפרויקט החלומי, יבנה מצד אחד מספר דירות נוספות על גג הבניין אותן ימכור בהמשך במחיר מלא וללא השקעה ברכישת שטח, כאשר בתמורה יציע שיפוץ מאסיבי לבניין הכולל חיזוק המבנה בפני רעידות אדמה, ופינוקים לדיירים בדמות תוספת של מרפסת שמש, מעלית, שיפוץ חיצוני של הבניין ואפילו הגדלת מספר החניות שמוצעות לדיירים.
נשמע פשוט ומשתלם ? בהחלט, רק שבדרך תצטרכו בראש ובראשונה לשכנע לפחות 2/3 מדיירי הבניין לביצוע הפרויקט ( לא משהו שעובר בקלות בפועל ), לעבור שלל מכשולים בירוקרטיים, אגרות שונות ומשונות, היתרים משלל גופים וגם הרשויות המקומיות לא יטרחו להקל עליכם, למרות שמדובר בוודאות בפרויקט המהווה סוג של התחדשות עירונית, אם מדובר במבנה ישן הממוקם בתוך רחוב מעורב של מבנים חדשים וישנים, ולא במבנה ישן המהווה חלק מקומפלקס כולל של בניינים ישנים שלגביהם יש לרשות המקומית תכנונים אחרים כמו תוכנית פינוי-בינוי.
מכפילי חניה - אפלפארק מכפילי חניה – אפלפארק
עברתם את הבירוקרטיה והגעתם לשלב הביצוע?
בשעה טובה. הדרך לבניין משופץ, ודירה המצוידת במרפסת שמש ואולי גם מעלית עשויה להיות קצרה יחסית, אך מה לגבי חניה? אחת מנקודות התורפה של מבנים ישנים (ובעיקר כאלו שנבנו עד שנות ה-70) נעוצה בשטח המצומצם שהוקצה עבור חניות רכבים, מכיוון שבעבר, עבור חלק גדול מהמשפחות רכב היה נחשב לסוג של חלום, ובניין ממוצע של 16 דירות, נבנה בעבר עם מקומות חניה פרטיים לפחות מחצי מהדירות.
פתרונות החניה של אפלפארק
כאן נכנסת לתמונה חברת "אפלפארק" הוותיקה, המציעה פתרונות חניה חכמים המיועדים בעיקר עבור מבנים הסובלים ממצוקת מקום. מכפילי החניה המתקדמים של החברה, מציעים פתרון של תוספת מקומות חניה ע"י שימוש בצמיחה לגובה ( או לעומק). מדובר במתקני חניה הידראולים אותם ניתן לשלב במבחר מקומות, ביניהם חניונים פתוחים, בחניונים סגורים, בחניות של בניינים ואף בחצרות של בתים פרטיים במקרים מסוימים, המכפילים בסופו של דבר את היצע מקומות החניה. אמנם לא מדובר בפתרון זול (עשוי להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים לחניה), אולם לצד הנוחות הגבוהה המתלווה לחניה אישית בבניין (תשאלו את תושבי ת"א שאין להם חניה), מדובר גם בתרומה ישירה לערך הדירה שמזנק אם ברשותו נמצאת גם חניה פרטית.