אאודי A4 החדשה 2016 – מבחן דרכים

אאודי A4 החדשה שומרת אמנם על עדכון קל למראה החיצוני, אך מציגה קפיצת דרך מרשימה בכל היבט בדור החדש, עם שיפור ניכר במרחב, בביצועים, בתצרוכת הדלק ובתא הנוסעים המרשים ומפנק.

ששי כהן 09 ביונ, 2016
אאודי A4 החדשה 2016

יופייך נמדד בצניעותך
על כתפיה של אאודי A4 החדשה מונחת אחריות רבה: כשאת המכונית הנמכרת ביותר של אאודי בעולם ( מעל 12 מיליון מכוניות לאורך השנים ), אף אחד לא יקח אחריות ויבצע מהפכה כוללת בדגם שעשויה להבריח לקוחות. כלל ידוע הוא שמה שעובד טוב לא נוגעים בו. וכך, הדור התשיעי של המשפחתית היוקרתית של אאודי, שומר על צניעות בכל הנוגע להופעה החיצונית, כאשר עיקר השינויים הנגלים לעין מתרכז בחזית חדשה המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של אאודי, וחלקה האחורי שרושם עיצוב מחודש. בשורה התחתונה, ה- A4 החדשה היא מכונית שאמנם מתקשה לרגש בעיצובה החיצוני, ורבים יתקשו להבדיל בינה לבין הדור היוצא, אך יחד עם זאת היא אלגנטית ומרשימה עם עיצוב ספורט אלגנט משובח.

 30 שנה לך תזכור… אאודי A4 החדשה -דור 9 מול אאודי 80 -דור 2 30 שנה לך תזכור… אאודי A4 החדשה -דור 9 מול אאודי 80 -דור 2
תא נוסעים משובח
בתוך הקבינה, נראה שמישהו במחלקת העיצוב של אאודי בכל זאת לקח סיכונים: ה-A4 החדשה זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, המאמץ את המראה הנקי וכמעט נטול המתגים שמאפיין את תעשיית הרכב, ומציע סביבת נהג ונוסעים בעלת ניחוח יוקרתי משובח, שבזכות הנדסת אנוש מצוינת, קלה לתפעול ואיננה דורשת תשומת לב מיותרת בתפעול המכשירים, בשונה מחלק מהמתחרות האוחזות לעיתים ממשקי תפעול מסובכים הדורשים לימוד מעמיק. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור 'Sport', כלל בנוסף:מושבי ספורט קדמיים, חבילת עור מורחבת, פגושים וחישוקי גלגלים ספורטיביים שתרמו להופעה מעט מוחצנת יותר.
אאודי A4 החדשה 2016 – תא נוסעים מאובזר ומאוד איכותי אאודי A4 החדשה 2016 – תא נוסעים מאובזר ומאוד איכותי
אבזור
למרות מידות חיצוניות קרובות לדור היוצא המציגות תוספת קלילה באורך וברוחב המכונית, הודות לתכנון חכם, הדגם החדש מרווח משמעותית בתא הנוסעים, כאשר הספסל האחורי שהיה די צפוף בדור הקודם, נהנה ממרחב משופר ואפשרות לאכלוס 3 אנשים מבוגרים בנוחות טובה יותר. אבזור הרכב כולל כסטנדרט: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "7, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הנעה באמצעות כפתור, בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, פנסי קסנון עם כיוון טווח דינאמי אוטומטי בנסיעה ומערכת לשטיפת הפנסים הקדמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, חיישני אורות וגשם, ריפודי עור משולב, גג שמש חשמלי וחישוקי גלגלים קלים "17, אך יחד עם זאת נרשמת קמצנות לא ברורה כאשר קיפול מראות חשמלי שהפך להיות פופולרי בכמעט כל מכונית עממית מוצע כאן רק כאופציה בחבילת אבזור בתשלום וכנ"ל גם חבילת הבטיחות המתקדמת City Assistance שמוצעת רק בשדרוג לחבילת ה- Luxury בתוספת של 29,900 ש"ח.
אאודי A4 החדשה 2016 – פרימיום אלגנטית בניחוח ספורטיבי אאודי A4 החדשה 2016 – פרימיום אלגנטית בניחוח ספורטיבי
על הכביש
כחלק מסלוגן החברה " קדמה באמצעות טכנולוגיה ", מצוידת אאודי A4 החדשה בשלדה חדשה ( MLB evo ) חזקה וקלה יותר מבעבר, ומנועים חדשים קטנים ויעילים מבעבר אשר סייעו לדגם להשיל עד כ- 110 ק"ג ממשקל הרכב ביחס לדור היוצא. רכב המבחן צויד במנוע ה- 1.4 ליטר הבסיסי בהיצע, המחליף את מנוע ה- 1.8 ליטר של הדור היוצא, ובהתאם להכרותנו עם הדור החדש של מנועי החברה, לא באנו עם ציפיות נמוכות לביצועים, אלא בדיוק להיפך וכך היה: מנוע הטורבו 1.4 ליטר החדש מפיק 150 כ"ס במקום 120 כ"ס בדגם ה- 1.8 ליטר היוצא, מומנט מרבי שצמח ל-25.5 קג"מ במקום 23.4 קג"מ המתקבל כבר ב-1,500 סל"ד, ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, המקצצת 2 שניות ביחס לדור היוצא. על הכביש מדובר במכונית נעימה וזריזה מאוד, שיחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים ו-7 ההילוכים, מציגה יחידת כח רהוטה ומשובחת שללא ספק תספק את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים, עם מומנט נדיב הזמין בכל רגע, יכולת ביצוע עקיפות קלילות ושיפור מורגש בהנאה מהנהיגה ביחס לעבר.
אאודי A4 החדשה 2016 – חסכונית בדלק עם קרוב ל-13 ק"מ לליטר אאודי A4 החדשה 2016 – חסכונית בדלק עם קרוב ל-13 ק"מ לליטר
למרות כיול נוקשה יחסית למתלי הרכב לטובת התנהגות בטוחה במהירויות גבוהות, מדובר במכונית נוחה מאוד ברוב תנאי הדרך, למעט כאשר הכביש משובש במיוחד, שם מתגלה המכונית כמעט קופצנית. בכניסה לתחנת הדלק בסיום ימי המבחן, הוכיחה ה-A4 החדשה שהיא גם חסכונית למדי בדלק, עם קרוב ל-13 ק"מ לליטר שנמדדו, אך יש לציין שחלק גדול מהנסיעות היה בדרכים עירוניות ובין עירוניות פקוקים למדי.
שווה את הכסף?
במחיר החל מ- 235,500 ש"ח לגרסת ה-1.4 ליטר הבסיסית, הדומה להפליא למחירי המתחרות מבית BMW, לקסוס, קדילאק ואינפיניטי, מציעה אאודי A4 החדשה מכונית פרימיום בעלת עיצוב ספורט אלגנט מרשים שאמנם מתקשה לחדש ולהפתיע, אך ללא ספק מכובד ויעניק לכם הרבה כבוד מהסביבה. מעבר לכך, תא הנוסעים איכותי ביותר ומקנה את תחושת העושר המבוקשת, הביצועים השתפרו כמעט דרמטית למרות נפח המנוע הקטן, והאבזור נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית. חבל רק שחבילת הבטיחות המתקדמת מוצעת רק כאופציה, בשעה שחלק גדול מהמשפחתיות העממיות כבר מצוידות בטכנולוגיה הזו. בשורה התחתונה: מכונית מנהלים פרימיום משובחת המציגה קפיצת מדרגה משמעותית, הרבה יותר ממה שהעיצוב החיצוני מסגיר.