אאודי RS3 החדשה – מבחן דרכים

400 כ"ס, הנעה קוואטרו 4X4, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, צליל ספורטיבי משובח ובקרת שיגור שתזניק אתכם כאילו הייתם מטוס קרב. אאודי RS3 החדשה במבחן דרכים.

ששי כהן 22 בדצמ, 2017
אאודי RS3 החדשה 2018

"אאודי ספורט"
ישראל היא אולי אחת המדינות האחרונות בעולם שבהן ניתן לצאת לנהיגה חוויתית עם רכב ספורט אמיתי ולמצות את הביצועים שהוא מציע. אמנם לא חסרים כאן כבישי נהיגה מהנים שבשעות ובימים מסוימים בשבוע תוכלו לנהוג בהם בכיף עם תנועה דלילה ביותר, אבל העיניים שלכם לרוב יהיו מרוכזות יותר בחיפוש אחר הניידת שמתחבאת היכן שהוא בדרך, או במסך ה- Waze שיתריע לכם על הימצאות שוטר באזור.



כל זה לא הפריע אגב ליצרנית רכבי היוקרה אאודי לבחור לפני כשנתיים בישראל כשוק השני בעולם (אחרי גרמניה) בו תושק חטיבת הספורט החדשה שלה " Audi Sport", שהחליפה את מותג הספורט הישן "Quattro GMBH", שריכז את מכירות דגמי הספורט של החברה מאז  1983 עם השקת האודי קוואטרו שהיתה מבוססת על אאודי 80. שוק מכוניות הספורט בישראל צמח בשנים האחרונות במאות אחוזים, וגם באאודי, מכירה של כמה מאות מכוניות בשנה מהווה את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של היבואן.

אותה A3 משפחתית מוכרת, אבל קרבית (צילום: משה נרקיס)

מפתה
ה-RS3 המחודשת ל-2018 היא הדובדבן שבקצפת משפחת ה-A3, ונחשבת לגרסה החזקה ביותר אי פעם של המשפחתית הקומפקטית. העיצוב דומה מאוד ל-A3 הסטנדרטית של השכן שלכם מההייטק, אך חישוקי "19 ספורטיביים מדהימים, פגושי ספורטיביים, דיפיוזר מתוחכם, סט חצאיות צד, מרכב נמוך יותר ב-25 מ"מ ופנסים חדשים בעלי תאורת תלת-ממד ואיתות דינמי, מבהירים שמדובר כאן במשהו עצבני. והיא נראית קרבית ומפתה אגב הן בגרסת הספורטבק 5 דלתות הנבחנת כאן, והן בגרסת הסדאן שמקשטת גם היא את אולם התצוגה.

אאודי RS3 החדשה 2018 (צילום: משה נרקיס)

מערכת קול משובחת (מהאגזוז)
הדבר הכי מיותר שציידה אאודי את רכב המבחן היה מערכת השמע היוקרתית ומתקדמת של Bang&Olfsen, הכוללת 14 רמקולים, סאב וופר (במקום גלגל רזרבי), ורמקולים בטכנולוגיית 3D Surround. גם על מערכת ה-Audi Sound System הבסיסית שתקבלו עם הרכב אם לא תשדרגו לחבילת ה-RS פלוס, אפשר היה לוותר. אם תשאלו אותי, מספיק רדיו דיסק הכי פשוט מאוטו דיפו בהרכבה מקומית… כי כשיש לכם מערכת פליטה ספורטיבית RS, הצלילים הכי טובים לאוזן מגיעים משם… יכולתי לשבת שעות רק בחניון המקורה של אאודי במגדל צ'מפיון ולהאזין לצליל לחיצה על מתג ה- Start והיבבות והשיעול הצרוד שבוקעים מצמד האגזוזים המאסיביים מאחור. פשוט תענוג ועוד לפני שמתחילים לזוז איתה.

הנעת קוואטרו 4X4 (צילום: משה נרקיס)

מכונית מירוץ חוקית לכביש?
עם יחידת כח מתחת למכסה המנוע משודרגת לדגמי 2018, הכוללת מנוע בנזין 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, הספק של 400 כ"ס (33 כ"ס יותר מהדגם היוצא) ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ המתקבל כבר מ- 1,700 סל"ד, מדובר בטיל קרקע-קרקע, שיסב לכל חובב נהיגה הרבה אושר. בשגרה, בדרך היום-יומית לעבודה, בחירה במצב "Comfort" בבורר תכניות הנהיגה, יהפכו אותה למשהו מאולף יותר, שקט יותר, חלש יותר (משהו שמזכיר את ה-S3…) וכמובן אוטומטי לפקקים עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים המשובחת S-Tronic בעלת 7 ההילוכים. בכל הזדמנות שיקלע לכם פתאום חתיכת אספלט בין-עירוני פנוי, תתפתו ככל הנראה לרמוס את דוושת הבנזין וליהנות מביצועים מסעירים, אחיזת כביש משובחת הודות לטכנולוגיית ההנעה הכפולה, ויחד עם זאת גם בנוחות מרשימה שהצליחה להפתיע גם אותנו, למרות מתכון ספורטיבי שאמור לפגוע בכל דבר הקשור לנוחות נסיעה.

חווית נהיגה משובחת (צילום: משה נרקיס)

בקרת שיגור
אחד הדברים שככל הנראה תשוויצו בהם הכי הרבה בפני החברים הוא בקרת השיגור בה מצוידת ה-RS3: בחירה בכביש בין עירוני ריק מאדם ותנועה, ביטול בקרת היציבות, לחיצה עם רגל שמאל על דוושת הבלם, לחיצה על רגל ימין בפול כח על דוושת הגז, 2 ידיים על ההגה, ובזמנכם החופשי עזיבת דוושת הבלמים, מספקים אחרי היסוס של חצי שניה, זינוק המזכיר ככל הנראה תאוצה של מטוס קרב על המסלול, או במקרה של ה-RS3 – זינוק ב-4.1 שניות ל-100 קמ"ש. פשוט חוויה שקשה להסביר אותה בטקסט, וצריך לחוות אותה במציאות. בתנאי נהיגה קיצוניים אגב תגיעו לצריכת דלק של משהו שנע סביב ה-5-6 ק"מ לליטר, בשיוט רגוע בכביש בין-עירוני תוכלו להגיע גם ל-12 ק"מ לליטר.
ואיך אפשר בלי להתלונן?
כנהוג בשוק היוקרה המקומי (המאפיין את כל מותגי היוקרה), אם מחיר הבסיס לרכב 410,000 שקל (יותר מפי 2 מאאודי A3 בסיסית), לא נשמע לכם מספיק גבוה, חבילת האבזור של רכב המבחן תוסיף לכם מחיר של סיטרואן C1 או סוזוקי סלריו ידנית חדשה (49,900 שקל), תמורתם תקבלו את מערכת השמע המשודרגת, מערכת הפליטה הספורטיבית (תענוג), מושבי ספורט RS, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס, שמשות אחוריות כהות, ריפודי עור נאפה ועוד. במכוניות במחירים האלה, היינו מצפים כבר לקבל את זה כסטנדרט. ואם באמת אני חייב להיות קטנוני ולהתלונן? חודש דצמבר, אמנם אין חורף, אבל כניסה לרכב ב-6:00 בבוקר ומושבי העור קפואים. למה אין חימום מושבים ברכב של 460,000 שקל?

האבזור עשיר כסטנדרט, חבילת אבזור RS יקרה מדי.

מכונית מירוצים שהיא חבילה לכל המשפחה
אאודי RS3 החדשה היא מכונית חלום, שבמחיר החל מ-410,000 שקל לפני תוספות, היא תישאר חלום גם עבורנו ועבור 90 ומשהו אחוז מהתושבים כאן, למרות שביחס לביצועים, מדובר במחיר אטרקטיבי בשוק הזה.  עבור אלו שכן יש להם את היכולת להרשות לעצמם הוצאה כזאת, והם חובבי רכב ונהיגה, מדובר בכמעט מכונית מירוץ חוקית לכביש, שבחיי היום-יום תהיה גם מכונית משפחתית יעילה, בטיחותית, נוחה ומפנקת, ואפילו שימושית עם באגאז' מספיק גדול, וצריכת דלק נמוכה ביחס למכונית עם ביצועים מהסוג הנ"ל. עם המסלולים החדשים שנפתחו לאחרונה בארץ (ערד, פצאל), תוכלו כנראה גם לעשות ימי כיף בהם תוכלו לנצל יותר את ביצועי הרכב, מאשר על הכביש הציבורי, (מיותר ומסוכן). ברגעי כתיבת המבחן, מופיעה ברקע בטלוויזיה פרסומת לדגמי ה-RS שמוצעים כעת בתנאי רכישה מיוחדים… חחח… לא בשבילי, אבל בשביל מי שיכול, אולי יש כאן הזדמנות מעניינת.
בעד: חלום מוטורי, חיים פעם אחת וכו'… נגד: חבילת אבזור במחיר של מכונית חדשה לסיכום: מכונית מרוץ למשפחה