אודי A3 סדאן – מבחן דרכים

אודי A3 סדאן שהצטרפה לאחרונה למשפחת ה- A3 המצליחה, מציעה את כרטיס הכניסה הזול בארץ למכונית סדאן יוקרתית. בתמורה, תצטרכו להצטופף קצת יותר במושב האחורי. שווה את הכסף?

ששי כהן 23 במרץ, 2014

A3- מכונית היוקרה הנמכרת ביותר בישראל
456 יחידות של אודי A3 שעלו לכביש אשתקד, הפכו את המכונית הקומפקטית לבית אודי למכונית הנמכרת ביותר בשוק היוקרה הישראלי. בחודשיים הראשונים של 2014, עלו לכביש 268 מכוניות נוספות, כמות השווה ליותר מחצי מהמסירות בכל שנת 2013. באודי, בסיום שנת שיא במכירות בישראל, מעוניינים להמשיך בצמיחה, דבר לא פשוט בהתחשב בתחרות העצומה שמתחוללת בענף היוקרה ומתבטאת בהוזלות מחירים ושלל הטבות לרוכשים. אחת הסיבות לגידול המרשים במכירות ה- A3 בתחילת 2014, היא כניסתה לשוק של ה- A3 סדאן, הפותחת עבור אודי שוק חדש של מכוניות סדאן קומפקטיות יוקרתיות, שמסתמן כאחד ממנועי הצמיחה של מותגי היוקרה בשנים הקרובות. הבעיה המסתמנת כרגע נעוצה במלאי בעייתי עקב ביקוש גבוה בעולם שהוביל להקצאה של 250 מכוניות בלבד לשנה הקרובה לדברי היבואן, מהם 92 כבר עלו לכביש בינואר-פברואר.

אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )

אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )


מיני A4
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, נהנית ה- A3 סדאן מעיצוב המזוהה מיד עם דגמי היצרן ויהיו שיטעו ויחשבו כי מדובר ב- A4 הגדולה יותר. ביחס ל- A3 ספורטבק, מדובר בתוספת של 15 ס"מ באורך המכונית ל- 4.46 מטר, תוספת של ס"מ בודד ברוחב ל- 1.796 מטר וצמצום גובה המכונית ב-3.5 ס"מ ל- 1.41 מטר, המקנה לה הופעה נמוכה, ספורטיבית ומפתה. יאמר לזכותם של מעצבי החברה הוא שתוספת הישבן הבולט לא פגעה במראה הזורם והמכונית נראית כאילו תוכננה כך מההתחלה. עוד בסעיף הממדים : צמצום קליל של 0.2 ס"מ בבסיס הגלגלים ל-261.8 ס"מ והגדלת נפח תא המטען ל- 425 ליטר מעניקים תא מטען עמוק וגדול יחסית, אך מנגד סובל מפתח הטענה צר. את ההופעה החיצונית משלימים ברכב המבחן חישוקי "17נאים, תאורת LED קדמית ואחורית וגג זכוכית פנורמי.
אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )

אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )


כניסה לקבינה, חושפת את תא הנוסעים המוכר של ה- A3 שתכליתו עיצוב נקי עם הנדסת אנוש מצוינת ומיעוט של מתגים כצו השעה. האבזור התקני עשיר למדי וכולל בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחים ליושבים מאחור, מערכת שמע עם מסך "5.8 נפתח חשמלי ממרכז לוח השעונים וממשק MMI עם יציאות AUX ו- SD, בקרת שיוט, 7 כריות אוויר, דיבורית מקורית, מחשב דרך, ריפודי מושבים משולבים עור, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, בלם יד חשמלי עם פונקציית HOLD חישוקים קלים "16, תאורת LED קדמיתועוד. חסרונות ? מצאנו משהו, לאן נעלמה שוב יציאת ה- USB? מה יש ל- Audi נגד הפריט הנ"ל? מעבר לכך, למרות שמדובר במכונית הסדאן הזולה ביותר של היצרן, תא הנוסעים מרגיש איכותי ויוקרתי ונעים מאוד לשהייה הן לנהג ולנוסע שלצידו, והן לנוסעים מאחור, שלמרות צפיפות מסוימת במרווח הספסל האחורי עקב המידות הקומפקטיות, עדיין לא יחושו כמו בקופסת סרדינים…
אם האבזור הנ"ל לא מספק אתכם, תוכלו לקבל תמורת 25,900 ש"ח את חבילת ה- " Luxury " הכוללת בנוסף : חישוקי "17, וצמיגים ספורטיביים יותר, חלון זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, תאורת קסנון קדמית ,פנסים אחוריים LED ועוד.
אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )

אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )


ה- A3 סדאן משווקת בארץ עם 2 מנועי טורבו בנזין לבחירה : 1.4 ליטר 122 כ"ס ו- 1.8 ליטר 180 כ"ס. אנחנו קיבלנו את הדגם הבסיסי בהיצע המצויד במנוע ה- 1.4 ליטר ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. למען האמת, הגרסה הבסיסית תספק מעל ומעבר עבור 90% מהלקוחות. השילוב המוצלח של מנוע הטורבו והגיר הזריז פנטסטי, ולמרות הספק צנוע של 122 כ"ס על הנייר, אך עם מומנט של 20.4 קג"מ, מספקת המכונית ביצועים משכנעים ברוב תנאי הדרך, עם תאוצות החלטיות ויכולת עקיפה זריזה ברוב המקרים. הנתונים מספרים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 9.3 שניות ומהירות מרבית של 211 קמ"ש. בפועל, אין לה שום בעיה להעפיל למהירויות גבוהות במהירות ואלגנטיות. בסעיף ההתנהגות, היא מצליחה להפגין יכולת אחיזה גבוהה ובטוחה, ותוכלו להפיק ממנה גם הנאה בכבישים מפותלים ולהשתעשע בהעברות הילוכים ממנופים שמאחורי גלגל ההגה. אל אלה מצטרפים בידוד רעשים מוצלח ונוחות נסיעה טובה ברוב תנאי הדרך. אם הביצועים בכל זאת חלשים מדי עבורכם, גרסת ה- 1.8 ליטר 180 כ"ס תוכל לעבור לרשותכם תמורת סכום לא גבוה יחסית של 20 אלף שקל ואפילו כוללת אבזור עשיר יותר.
אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )

אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )


אודי A3 סדאן צריכת דלק
את ימי המבחן סיימה ה- A3 עם תצרוכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו ברובם נסיעות עירוניות מעיקות ובזבזניות, אך גובו במערכת ה- start&Stop שכיבתה את המנוע בעת עצירה. אז לנתוני היצרן של תצרוכת דלק של 20 ק"מ לליטר בממוצע לא הגענו, אולם נהיגה עם ק"מ נדיב יותר בכבישים בין עירוניים, יספקו ללא ספק תוצאות טובות יותר. בכל מקרה, מדובר במכונית חסכונית שרוב הסיכויים שתצרוך דלק פחות ממשפחתית 1.6 ליטר ממוצעת.
אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )

אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )


יש תמורה?
ללא ספק. לשוק החדש הזה של מכוניות פרימיום סדאן קומפקטיות נכנסו עד כה רק אודי A3 סדאן ומרצדס CLA המבוססת על ה- A קלאס. נכון לעכשיו, זולה ה- A3 בגרסתה הבסיסית בלא פחות מ- 58,700 ש"ח ממתחרתה הישירה מבית מרצדס ( גם היא בגרסתה הבסיסית ). מחיר אודי A3 סדאן מתחיל כיום ב- 186,300 ש"ח לדגם ה- 1.4 ליטר הבסיסי וגם אם תוסיפו לה את חבילת האבזור היוקרתית LUXURY ( כ- 25,900 ש"ח לפני מבצעים ), עדיין תשארו עם עודף נאה ביד של יותר מ- 30,000 שקל. למעשה המתחרות האמיתיות כרגע של ה- A3 סדאן בארץ הן הגרסאות המאובזרות של מכוניות המנהלים בעלות תג המחיר הקרוב אליהן. אל אלה מכוון היבואן כרגע ומאמין שהמכונית תצליח לגנוב משם לקוחות חדשים וכנראה צעירים שירצו את המכונית עם הסמל הנחשק בחזית. בדרך הם יצטרכו אמנם להתפשר קצת במרווח הפנים, אולם אפקט ההגעה של הרכב יחד עם תחושת היוקרה וההנאה מנהיגה המתלווה לנוסעים ברכב, שווים בהחלט מחשבה נוספת.


אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )

אודי A3 סדאן 2014 ( wheel )