אודי A6 החדשה מבחן דרכים

אודי A6 החדשה 3.0 ליטר קוואטרו מספקת מכונית סאלון יוקרתית ומפנקת שלא תרצו לצאת ממנה. אך האם היא שווה 529,000 ש"ח?

ששי כהן 20 בפבר, 2015
אודי A6 החדשה 2015

קצת נוסטלגיה…
גילוי נאות: לאודי A6 שמורה פינה חמה בלב שלי. הדור השני של מכונית הסאלון היוקרתית של אודי, שנחת בארץ בשנת 1998 וזכה לעיצוב דרמטי במונחים של אותם ימים, התחבב מאוד על ליבי, ונשבעתי שזה הרכב שישרת אותי ביום חתונתי. קצת יותר משנתיים לאחר מכן, כשנמצאה אהבת חיי ונקבע תאריך לחתונה, ניגשתי לחברת ההשכרה יורופקאר וסגרתי הזמנה ל- A6 טורבו משנת 2001 שתשמש כרכב החתונה שלי לשלושה ימים. מה לעשות, יש כאלו שמשקיעים בזיקוקים, יש כאלו שמשקיעים בסוסים וכרכרות ויש חובבי רכב כמוני שזורקים כסף על מכוניות. עבור בחור שהיה מורגל בנסיעה יום יומית על סיטרואן ברלינגו חבוטה, השדרוג לשלושה ימים במכונית סאלון יוקרתית של אאודי היתה חוויה בלתי נשכחת , שנהנו ממנה על הדרך גם חברי הטוב ששמח לוותר על פיאט הפונטו שלו לטובת תפקיד הנהג בערב החתונה, חמי ז"ל שהתעקש להסיע אותנו בסיום החתונה מרחובות למלון בת"א, וגם אבי שהחליט שהוא מעדיף להצטרף להקפצה למלון כדי לוודא שאני לא אנהג בטעות כשבדמי זורם אלכוהול בשפע. למחרת החתונה אגב, גיליתי שפתיחת מעטפות של 450 אורחים גזלה לי יותר מדי שעות שתוכננו לנהיגה על הבונבוניירה. רק התחתנתי וכבר יש לי פחות זמן לתחביבים?



היו ימים... שנת 2001 - אודי A6 כרכב החתונה שלי

היו ימים… שנת 2001 – אודי A6 כרכב החתונה שלי


חזרה לעתיד
אודי A6 החדשה שנחתה כאן בחודש שעבר, איננה ממש חדשה ולמעשה מהווה מתיחת פנים לדגם שהוצג לפני כארבע שנים. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, צריך להיות חובב מושבע של הדגם כדי לזהות את השינויים בדגם המחודש שכוללים בעיקר חזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה מתקדמות יותר, גריל קדמי גדול ונוצץ יותר ועדכונים קלים בחלקי הרכב השונים כולל עיצוב מחודש ליחידות התאורה האחוריות. למרות הזמן שחלף מאותה A6 שליוותה אותי לפני כ-14 שנה ביום חתונתי, קווי העיצוב הבסיסיים נותרו דומים, עדות לעיצוב המקורי המוצלח, ולמרבה ההפתעה, תשומת הלב הרבה שעורר הרכב בימי המבחן שלנו, מוכיחים ללא ספק שלאודי A6 החדשה יש נוכחות והופעה בולטת ומוחצנת מאוד על הכביש, בשילוב של ספורט-אלגנט מוקפד וללא הצטעצעות יתר.
אודי A6 החדשה 2015- עיקר השינויים מבחינת עיצוב מתרכז בחזית הרכב

אודי A6 החדשה 2015- עיקר השינויים מבחינת עיצוב מתרכז בחזית הרכב


תא נוסעים
גרסת המבחן שהתייצבה אצלנו היתה ה- A6 3.0 ליטר הבכירה בעלת הנעת הקוואטרו וברמת האבזור 'Luxury ' הבכירה בהיצע. כניסה לתא הנוסעים תרגש ללא ספק כל נוסע שאינו מורגל בתחושת העושר של רכבי סאלון יוקרתיים וקצת פחות לקוחות פוטנציאליים המורגלים באווירה היוקרתית. ב-A6 החדשה הצליחה שוב אודי להוכיח שכמה שחשבנו בדור הקודם שהכל כבר מאוד איכותי ומוקפד, תמיד יש לאן להתקדם ולשפר, כאשר אחד מהשדרוגים הבולטים בדגם החדש נעוץ בהחלפת השמשות לחדשות בעלות זיגוג כפול המבטיחות הפחתה נוספת של רמת הרעש בתא הנוסעים. לצד אלה, עם 4.93 מטר באורך המכונית, 1.87 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 292 ס"מ, מדובר במכונית מרווחת מאוד לחמישה נוסעים, כאשר דווקא הנהג והנוסע לצידו "סובלים " ממרחב מצומצם משהו, לנוכח עיצוב סביבת הנהג שעוטפת אותם ועומס מסוים במתגים ובניגוד לאופנה הנוכחית בעולם הרכב התומכת בעיצוב נקי והפחתה משמעותית של מספר המתגים הפזורים בסביבת הנהג. יחד עם זאת, לנהג המאושר שינהג ברכב, ללא ספק לא יהיה משעמם ברמזור עם שפע המתגים ואפשרויות הגדרת המערכות ברכב.
אודי A6 החדשה 2015 - עדכונים לתא הנוסעים ועליה נוספת באיכות

אודי A6 החדשה 2015 – עדכונים לתא הנוסעים ועליה נוספת באיכות


כיאה למכונית סאלון יוקרתית המיועדת בד"כ למנכ"לים של חברות גדולות, הספסל האחורי המיועד עבור המנכ"ל המצליח ( או בר המזל ), הוא המקום הכי שווה ברכב, עם הכי הרבה מרווח לכל הכיוונים, וילונות צד ואחוריים המסייעים לאווירה נעימה ואינטימית, ובקרת אקלים אחורית מפוצלת לקביעת הטמפרטורה המדויקת ( סה"כ 4 אזורי אקלים ברכב ). מעבר לכך, תמצאו כאן את כל האבזור החשמלי המקובל בתוספת : הגה מתכוונן חשמלית, בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, מושבים קדמיים עם שלל כיוונונים חשמליים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וילון חשמלי אחורי, חישוקי אלומיניום "18, גג שמש חשמלי, ריפודי עור איכותיים במיוחד, מערכת מולטימדיה MMI עם מסך צבעוני "6 נשלף חשמלית, מצלמת רוורס ועוד. תלונות? בהחלט מצאנו: דווקא בסעיף אביזרי הבטיחות, מסתפקת ה-A6 באבזור סביר ומעט מאכזב ולמרות ציון מלא במבחן הריסוק האירופאי, לא היינו מתנגדים לציודה של המכונית במערכות בטיחות מתקדמות שהופכות להיות פופולריות ברכבים מקטגוריות הרבה יותר נמוכות ( בלימה אוטומטית, התראה על סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ) ולצערנו גם בדגם הבכיר של ה- A6 אין זכר לאף נציגה חשובה כזאת.
אודי A6 החדשה 2015- מושב אחורי מרווח ומפנק ל-3 מבוגרים

אודי A6 החדשה 2015- מושב אחורי מרווח ומפנק ל-3 מבוגרים


מנוע 3.0 ליטר 333 כ"ס!
אודי A6 החדשה משווקת עם 3 מנועים לבחירה: 1.8 ליטר 190 כ"ס, 2.0 ליטר 252 כ"ס ו- 3.0 ליטר 6 צילינדרים המפיק 333 כ"ס ומומנט מירבי של 44.8 קג"מ המתקבל כבר מ- 2,900 סל"ד והתייצב אצלנו למבחן, ומשודך כמו אחיו לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים חדשה עם 7 הילוכים. על הכביש, כצפוי מדובר במכונת נהיגה משובחת המצליחה לספק שילוב מושלם של נוחות נסיעה גבוהה, ויחד עם זאת מתלים קשיחים מספיק המאפשרים גם נסיעה נמרצת. אם בנסיעה עירונית שגרתית, עושה ה- A6 הבכירה את הכל בנוחות, בעידון ובשקט מופתי, בעת יציאה לכביש הפתוח ואם אפשר גם מתעקל, לחיצה בריאה על דוושת הגז חושפת חיית כביש המאיצה כמעט כמו מטוס ומסוגלת להביא אתכם מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות קצרצרות, בדרך למהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש לפי נתוני היצרן. הנעת הקוואטרו ( 4X4 ) התקנית בגרסה הנ"ל, משפרת מאוד את התנהגות הכביש והבטיחות בנסיעה ותסייע לשמור על בטיחותכם ככל שהמהירות עולה, הכביש מסתלסל והאחיזה נפגמת. בימי המבחן בהם שלט בשטח מזג אוויר קיצוני וסוער ( במונחים ישראליים ) שסיפק לנו גם כמה סופות ברד, המשיכה המכונית להתעלם מכל מה שקורה בחוץ ולספק אחיזה מושלמת, אך גם הדגמים הבסיסיים יותר היו מתנהגים כך. אם היינו באזור מושלג, אז היה לדגם הקוואטרו כבר תפקיד חשוב יותר. מעבר לכך, תיבת ההילוכים החדשה פועלת באופן מרשים ומשביע רצון והחלפות ההילוכים כמעט ואינן מורגשות כלל, ואם תחפצו בכל זאת לשחק עימם, תוכלו לעשות זאת באמצעות מתגי הילוכים שמאחורי ההגה שמוסיפים קצת לחדוות הנהיגה.
אודי A6 החדשה 2015- מזג אוויר סוער במונחים של ישראל לא עושה עליה רושם

אודי A6 החדשה 2015- מזג אוויר סוער במונחים של ישראל לא עושה עליה רושם


אודי A6 צריכת דלק
בסעיף צריכת הדלק, רשמה ה-A6 קוואטרו צריכת דלק ממוצעת של 7.4 ק"מ לליטר בימי המבחן, בתנאים שכללו הרבה נסיעות עירוניות ושלל פקקי תנועה בין עירוניים הודות למזג האוויר הסוער. בהתחשב בהנעה הכפולה ובביצועים החזקים, בהחלט לא משהו שחורג מהממוצע בקטגוריה, אך אם אתם רוצים לחסוך בדלק, טוב תעשו אם תלכו על גרסת ה- 1.8 ליטר הבסיסית שמבטיחה לפחות על הנייר 17.5 ק"מ לליטר ודרגת זיהום אוויר מרשימה של 5 ( במקום 13 ).
אודי A6 החדשה קוואטרו 3.0 ליטר- 7.4 ק"מ לליטר

אודי A6 החדשה קוואטרו 3.0 ליטר- 7.4 ק"מ לליטר


אודי A6 החדשה – סיכום
אודי A6 החדשה 2015 נכנסת לקטגוריה בה המכירות מצומצמות יחסית לעבר, כאשר גם כאן יש נהירה של לקוחות לעבר רכבי פנאי מגודלים ויוקרתיים. יחד עם זאת, מדובר עדיין בסגמנט המגלגל לא מעט מכירות ובשנה החולפת העלתה אודי כ-122 מדגמי ה- A6 ובחודש ינואר 2015 לבדו, עלו לכביש לא פחות מ-32 מדגמי ה- A6 ( רבע מהמכירות בכל השנה שעברה ). אודי A6 היתה ונותרה מכונית סאלון יוקרתית ומפנקת שתדאג להוביל אתכם בנוחות, בבטיחות ועם הרבה כבוד מהסביבה למחוז חפציכם ועל הדרך גם לספק נסיעה מרגשת הודות לביצועים הספורטיביים בגרסת ה- 3.0 ליטר. האם היא שווה 529,100 ש"ח + 35,000 ש"ח לגרסת ה- LUXURY הנבחנת כאן? אנחנו באופן אישי היינו לוקחים דווקא את גרסת ה- 1.8 ליטר הבסיסית שתאמינו לי כמעט ולא תרגישו הבדל ב-90% מהזמן ותוכלו לאבזר אותה באותה רמת אבזור הגבוהה של גרסת ה- 3.0 ליטר ועל הדרך לחסוך 137,000 ש"ח. אבל בשוק הזה, בעבור חלק לא קטן מהרוכשים הפוטנציאלים, הכסף לא ממש משחק תפקיד כ"כ חשוב בבחירת הדגם, אלא יותר ההתחברות האישית לדגם, ובמקרה שלהם, תוספת של 137,000 ש"ח לדגם הבכיר לפני הנחות משמעותיות כמקובל בפלח השוק הזה, עלול להסתכם בפחות ממשכורת חודשית שלהם. אז שייהנו. חיים רק פעם אחת.


DSC_1308