אודי Q8 קונספט נחשפה בארה"ב- פנאי קופה

מתחרה חדש לב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה: אודי Q8 נחשפה בתערוכת דטרויט כדגם קונספט, עם מראה ראוותני בסגנון פנאי-קופה.

ששי כהן 10 בינו, 2017
אודי Q8 קונספט

לאחר שדגמי ב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה זוכים להצלחה בעולם, זה היה רק עניין של זמן עד שאודי תציג את הגרסה שלה בקטגוריה, ובהמשך לאיורים והדלפות שונות ברשת בחודשים האחרונים, נחשפה אודי Q8 בתערוכת דטרויט, כרגע כדגם קונספט, אך בהמשך השנה גם בגרסת יצור.




ה-Q8 זוכה לעיצוב חדש לחלוטין באודי, הן במראה החיצוני והן בעיצוב תא הנוסעים, עם עיצוב דמוי קופה ספורטיבי ומודרני, שללא ספק יקסום ללקוחות רבים (בהנחה שגרסת הייצור לא תתרחק יותר מדי מדגם התצוגה). הדגם מציג מידות גדולות עם 5.02 מטר באורך, 2.04 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 300 ס"מ וגובה של 1.7 מטר בלבד, בשל העיצוב הספורטיבי. יחד עם זאת, למרות הממדים הגדולים, בחברה מדברים לעת עתה על 4 מושבים בלבד, אך גם צמד היושבים מאחור, ייהנו לדברי החברה ממרווח נאה למרות קו הגג הנמוך יחסית. נפח תא המטען נדיב ועומד על 630 ליטר.
אודי Q8 קונספט אודי Q8 קונספט
בתוך תא הנוסעים מציעה ה- Q8 קונספט סביבת נהג ונוסעים מודרנית במיוחד, ושונה למדי מהמוכר בדגמי הפנאי של החברה. לוח השעונים הדיגיטלי מסוג "Audi virtual cockpit" זוכה כאן לגרסה חדשה ומעודכנת, בעלת רזולוציית מסך גבוהה אף יותר. מסך המולטימדיה חוזר כאן גם למקומו המקורי במרכז הדשבורד ומרבית תפעול המתגים הינם מסוג דיגיטלי וירטואלי.
אודי Q8 קונספט אודי Q8 קונספט
גרסת הקונספט הוצגה גם עם יחידת כח היברידית פלאג-אין הכוללת מנוע בנזין 3.0 ליטר 333 כ"ס ומנוע חשמלי, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, ומציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש ותצרוכת דלק של 43.4 ק"מ לליטר בממוצע, הודות ליכולת לנסוע על חשמל בלבד לטווח של 60 ק"מ. טווח הנסיעה הכולל של המכונית עומד על 1,000 ק"מ בין תדלוקים.
גרסת הייצור צפויה להיחשף בחודשים הקרובים.