אוהבי השטח יאהבו את התחרות בעולם הרכב

חובבי רכבי השטח נהנים בשנים האחרונות מהתחרות הגדולה שקיימת בשוק רכבי השטח, אך יש גם מתמודד חדש שמציע כניסה לעולם השטח במחיר הזול בארץ ( מדור פרסומי )

ששי כהן 23 באפר, 2015
סוזוקי ג'ימני 2015

חובבי רכבי השטח נהנים בשנים האחרונות מהתחרות הגדולה שקיימת בשוק רכבי השטח. אם בעבר חובבי השטח היו צריכים להתפשר על היצע דל של רכבי שטח שהגיעו אל ישראל ועל עלויות רכישה גבוהות, כיום הדברים השתנו ואוהבי רכבי השטח נהנים מהיצע גדול של מכוניות שמותאמות לנסיעה בעיר ובשטח במחירים אטרקטיביים.



מדוע מחירים אטרקטיביים?
אם אתם תוהים מדוע המחירים של רכבי השטח כה אטרקטיביים והאם ניתן לתלות את הכל על התחרות הטבעית של שוק רכבי השטח, התשובה שלילית. תחרות בשוק היא אמנם תמיד חיובית לאוהבי רכבי השטח, שכן היא מעודדת הורדת מחירים, מבצעים שונים, אבזור משוכלל ברכב ועוד. אולם, המחירים של הג'יפים השונים אטרקטיביים לא רק משום התחרות, אלא משום שכיום יש סוגים שונים של רכבי שטח והמחירים מותאמים לסוג הרכב בו בוחרים.
העבר לעומת ההווה
בעבר, כל האנשים שהחליטו לקנות רכב שטח קנו רכב עם סוג הנעה אחת, הנעה כפולה. כיום, יש כל מיני סוגים של רכבי שטח וכל אדם שקונה רכב שטח יכול להחליט האם הוא מעוניין ברכב שישרת אותו בעיקר בדרכים סלולות או שמא הוא מעוניין ברכב שישרת אותו בעיקר בדרכים שאינן סלולות. נכון להיום רכבי השטח אינם צורכים את כמות הדלק שהם צרכו פעם, שכן יש כל מיני "רכבי שטח". יש רכבים שבנויים יותר לנסיעה בדרכים בינעירוניות מאשר נסיעה בתנאי שטח, יש רכבי שטח שמתאימים גם לדרכים סלולות וגם לשטח ויש רכבים שמתאימים רק לשטח. נכון להיום יש רכבים עם הנעה קדמית שחסכונית בדלק אך מתאימה בעיקר לדרכים סלולות. הנעה אחורית שאמנם מבזבזת יותר דלק, אך ההיגוי בה חזק יותר מהנעה קדמית והנעה כפולה שמאפיינת רכבי שטח ורכבי מרוצים. הנעה זו מעניקה לרכב העברת כוח ואחיזה מקסימאלית בשטח.
רכבי השטח בשנת 2015
נכון לשנת 2015 יש פריחה בשוק רכבי השטח וחשוב לקחת בחשבון שקניית רכבי שטח אמיתיים שמבזבזים כמות ניכרת של דלק ועולים הון תועפות, פחות פופולארית וזאת משום ההיצע הגדול של ג'יפים מסוגים שונים, המודעות הסביבתית והעלייה במחירי הדלק. למרות זאת, חשוב לקחת בחשבון שרק רכב שטח אמיתי יגרום לאותה חוויית נהיגה שחובבי שטח אמיתיים מכורים לה ולכן אנשים רבים בוחרים ברכבי שטח שמסוגלים לנסוע גם בכבישים סלולים וגם בתנאי שטח, כמו למשל ג'יפ סוזוקי ג'ימני שמבטיח חווית שטח ומחיר רכישה זול בהשוואה אל רכבי שטח אחרים. רכב זה בעל הנעה כפולה, הילוך כוח, מנוע בנזין ותיבה הידנית (נמכר גם בגרסה האוטומטית) ויש בו בקרת יציבות. רכב שטח זה הוא אמנם קטן, נחשב כרכב זול אך בעל יכולות גדולות.
לסיכום, התחרות בעולם רכבי השטח הובילה לירידת מחירים ולהיכרות עם דגמים שונים של רכבי שטח שמוצעים בטווח רכב של מחירים. אם בעבר, אנשים לא יכלו להרשות לעצמם לקנות ג'יפ, כיום אנשים רבים נהנים מנסיעה ברכב שטח גם בכבישים עירוניים וגם בדרכים לא סלולות.
* הידיעה הינה מדור שיווקי ממומן