אופל אדם מבחן דרכים

אופל אדם מצטרפת לקטגוריית המיני המעוצבות עם מראה סטייליסטי, אבזור עשיר ויחידת כח חסכונית. אך האם היא שווה 99 אלף שקל?

ששי כהן 04 ביול, 2014
אופל אדם ( wheel )

15,002 מכוניות מקטגוריית המיני שעלו לכבישי ישראל בחצי שנה הראשונה של 2014, מוכיחים שוב שסגמנט מכוניות המיני שתופס את המקום השלישי בביקוש רכב חדש בישראל ( אחרי המשפחתיות ורכבי הפנאי ) נחוץ ביותר לצמיחתו של כל מותג רכב בישראל המעוניין להגדיל את מכירותיו. כעת גם לאופל יש מכונית כזאת וקוראים לה אופל אדם, שנקראת ע"ש מייסד החברה " אדם אופל שהקים את החברה ב- 1863. אבל האדם החדשה שהושקה בפסח בתערוכת ( ? ) הרכב הישראלית 'אוטומוטור ', לא נחתה כאן כדי להתחרות במובילי הקבוצה כמו קיה פיקנטו, יונדאי I10 וסוזוקי אלטו, אלא להציע משהו אחר עבור לקוחות המחפשים גם אחר יחוד, אופי, סטייל ופוזה. בקיצור משהו בסגנון של פיאט 500 ומיני BMW. במקרה של האדם עם מחיר שממצב אותה הרבה מעל ה- 500 הבסיסית, ומצד שני גם הרבה מתחת למיני ONE הבסיסי. בקיצור : 99,000 שקל. שווה את הכסף? יצאנו לבדוק.


אופל אדם ( wheel )

אופל אדם ( wheel )


עיצוב יוניסקס
פגישה ראשונה עם האדם חושפת מכונית מעוצבת למשעי ומתוקה מאוד בכל כיוון אליו תפנו את מבטכם והמרכב הצבוע בשני גוונים מאוד מחמיא לרכב. בניגוד לפיאט 500 ( היפהפיה גם היא ) שנראה כאילו נתפרה במיוחד בעבור בנות המין היפה, באדם יכולים לחוש בנוח גם גברים, עם לוק שמתאים לשני המינים. עם 3.72 מטר באורך ו- 1.72 מטר ברוחב, היא גם גדולה משמעותית מפיאט 500 ולמרות בסיס גלגלים של 231 ס"מ די זהה, היא בהחלט מרגישה מרווחת יותר בתא הנוסעים ומציעה אפשרות לאכלוס מדי פעם גם של ארבעה מבוגרים, כל עוד והם לא מעל למידות ממוצעות. נפח תא המטען שלה על הנייר קטן למדי עם 170 ליטר, אולם הפתיע אותנו שהצליח לאכלס עגלת סופר שבועית מלאה, ללא בעיה מיוחדת.
אופל אדם ( wheel )

אופל אדם ( wheel )


תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים צעיר ומדליק המשלב את צבעי החוץ של המכונית בלוח השעונים. איכות ההרכבה גרמנית ואיכותית וכך גם איכות החומרים גבוהה בד"כ. אופל אדם מצטרפת לגל המכוניות הניתנות לעיצוב בארץ לפי טעמו האישי של הלקוח ובאולמות התצוגה של היבואן ישמחו לעזור לכם לעצב את המכונית לפי טעמכם האישי עם 26 קומבינציות אפשריות של שילובי צבעים הן מחוץ למכונית והן בתא הנוסעים. מעבר לכך, סביבת הנהג נעימה מאוד לשהיה, ההגה קטן יחסית ובעל עיצוב ספורטיבי, ואת קונסולת המכשירים העמוסה המוכרת ממספר לא קטן של דגמי אופל המשווקים בארץ, מחליף מסך מגע מרכזי מקורי "7, מתגי המזגן ומספר מתגים מצומצם התורמים למראה נקי, אסתטי ולא מאיים. האדם משווקת ברמת גימור אחת בארץ הכוללת אבזור עשיר כסטנדרט עם מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו- AUX, מחשב דרך, דיבורית מקורית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הגה בציפוי עור, תאורת פנים עשירה, ממשק BT התומך בהזרמת מוסיקה מהטלפון הנייד, 6 כריות אוויר, אפשרות של בחירת צבע התאורה בלוח השעונים, ומבחוץ גם חישוקי גלגלים קלים "16, תאורת יום וצבע מרכב דו גווני.
אופל אדם ( wheel )

אופל אדם ( wheel )


על הכביש
מתחת למכסה המנוע, מצוידת האדם ביחידת כח וותיקה בנפח 1.4 ליטר, המפיקה 85 כ"ס ומומנט מרבי של 13.28 קג"מ המתקבל ב-4,000 סל"ד. למנוע משודכת לעת עתה רק תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים, ועלולה להרחיק לקוחות רבים הסוגדים לגיר האוטומטי, אך יאמר לזכותה שמדובר בתיבת הילוכים נעימה מאוד לתפעול, הכוללת בין היתר מערכת לסיוע בזינוק בעליה, הפותרת אתכם מהחד החסרונות העיקריים של תיבה ידנית. מעבר לכך, מדובר במכונית נעימה מאוד בנהיגה הן בתוך העיר, שם סוחטת לעת עתה מבטי התפעלות רבים מהסביבה ושאלות שונות והן מחוץ לעיר עם נסיעה שקטה למדי ונינוחה באספלט הישראלי. וכמכונית המכוונת לטיפוסים האופנתיים בינכם, היא איננה ספורטיבית ואיננה מרגישה כזאת, וחובבי הנהיגה לא ימצאו בה פרטנר להאצות רמזורים. עם 12.5 שניות ל- 100 קמ"ש והגה חשמלי עם תגבור CITY עירוני ההופך את ההגה לקל כנוצה, לא מדובר במכונית המתאימה לנסיעות בכבישים מתפתלים ולא ניסינו למשוך אותה לכיוונים כאלו. בכל הנוגע לבטיחות, למכונית אמנם אבזור בטיחותי מלא, אך ציון של ארבעה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
אופל אדם- איפה מכניסים את כל העגלה הזאת? ( wheel )

אופל אדם- איפה מכניסים את כל העגלה הזאת? ( wheel )


חסכונית בדלק?
אך בעוד שבסעיף הביצועים היא מספקת נתונים פושרים, בסעיף צריכת הדלק שנדמה שחשוב לרוב האנשים כיום כנראה הרבה יותר, מדובר בפרטנרית נאמנה שאם תשמעו להוראות הנהיגה החסכונית, אותם המכונית גם מסייעת לכם לבצע עם מחשב דרך מתקדם המספק שלל נתונים אודות צריכת הדלק ומודיע לכם מתי כדאי לכם להעלות או להוריד הילוך, תניבו נתוני צריכת דלק טובים, המגובים גם במערכת Start/Stop יעילה המכבה את המנוע בעמידה וללא ספק אחת המוצלחות ביותר שפגשנו עד כה, עם התנעה מהירה ושקטה מאוד ביחס לממוצע. את ימי המבחן שלנו אגב, סימה המכונית עם תצרוכת דלק של 13.5 ק"מ לליטר שכללו נהיגה מעט מאומצת מהרגיל ושלל נסיעות עירוניות בזבזניות.
אופל אדם - קטן קטן, אבל מפתיע- כל העגלה בבאגאז' ( wheel )

אופל אדם – קטן קטן, אבל מפתיע- כל העגלה בבאגאז' ( wheel )


פריט אופנתי
במחיר של 99 אלף שקל בו משווקת אופל אדם כיום בישראל, לא מדובר במכונית שהולכת להימכר במספרים גדולים, או לפחות עד שתנחת כאן הגרסה האוטומטית-רובוטית בתחילת השנה הבאה. עם המחיר הנ"ל, זולה המכונית מצד אחד משמעותית ממיני ONE הבסיסית ( החל מ- 125 אלף שקל ), אך יקרה משמעותית מפיאט 500 בסיסית ( החל מ- 81,900 שקל ). בהתחשב ברמת האבזור הגבוהה יחסית של הדגם, מדובר כבר במחיר אותו תצטרכו לשלם ב- 500 מאובזרת, שצביעה דו גוונית שלה עשויה להיות אף יקרה משמעותית. יאמר לזכותה שגם בחו"ל היא נחשבת ליקרה יותר. בשורה התחתונה מדובר במכונית עירונית מעוצבת, חסכונית, מאובזרת ונעימה מאוד לתנועה עירונית, המושכת שלל מבטים ( לטוב ולרע למי שלא אוהב את זה ), ומהווה סוג של תכשיט, שכמו כל דבר הקשור באופנה, לפעמים גם עולה יותר.