אופל אדם רוקס – מבחן דרכים

אופל אדם רוקס היא האדם היפה במשפחה, מפנקת באבזור וקרבית למראה, אך המחיר דורש ליטוש עצבני כלפי מטה.

ששי כהן 23 באוק, 2015
אופל אדם רוקס

מקדמת תדמית
היא פשוט חצופה האדם רוקס הזאת. בדקות הראשונות שאספתי את הרכב ממתחם אופל בצריפין, בעודי מתבונן במכונית המיני היפהפיה הזאת ומתענג מהקימורים הסקסיים שלה, שמתי לב שרשום לה במסגרת לוחית הרישוי ' גרמניה חצופה '. ניסיתי לחשוב מדוע היא חצופה, הרי לא מדובר כאן באיזו מכונית מיני ספורטיבית סוררת שעושה בלגן על הכביש כמו אבארט 500. כשהסתכלתי על מחירון הרכב הבנתי… החל מ- 121,490 ש"ח לדגם הבסיסי, או 125,000 ש"ח לדגם הנבחן כאן, זה לא מעט כסף. באופל באו להתחרות כאן בפיאט 500 קבריולט ולצוד ממנה לקוחות, אבל הפיאט זולה יותר ב-2,500 ש"ח ונהנית בנוסף ממרכב דמוי קבריולט, בעוד שהאדם רוקס בעלת גג בד נפתח שאמנם גדול למדי, אך לא כמו בפיאט. בסיכומו של דבר, לנו נראה יותר שהאדם רוקס באה בעיקר לקשט את אולם התצוגה, או ליתר דיוק לשמש כמקדמת תדמית שתביא לקוחות רבים לאדם הרגילה, שזוכה לגידול משמעותי במסירות בישראל השנה, הודות לאדם האוטומטית שנחתה כאן בסוף החורף הקודם והזניקה את מכירות האדם ל-250 יחידות עד ספטמבר, ויותר מפי 5 מהמסירות מהעידן שלפני הגרסה האוטומטית.




אופל אדם רוקס - מראה פנאי שטח קרבי ומפתה

אופל אדם רוקס – מראה פנאי שטח קרבי ומפתה


קרבית למראה
האדם רוקס לוקחת את העיצוב המוכר והיפה של האדם ומשדרגת אותו במראה כאילו פנאי-שטח הכולל : פגושים חדשים מלפנים מאחור עשויים פלסטיק שחור ועמיד המוסיפים 5 ס"מ לאורכה של המכונית, סט חצאיות צד, חיפויי בתי גלגלים מודגשים, גג קנבס נפתח חשמלית ( גדול מהממוצע, אך עדיין לא כמו קבריולט), ושלל מדבקות המעטרות את מרכב הרכב ומוסיפות למראה הייחודי. התוצאה על הכביש : מושכת ומסובבת ראשים ובמיוחד כשהגג פתוח. אם אתכם מחפשים תשומת לב מהרחוב, ייתכן וזה הרכב.
אופל אדם רוקס - תא נוסעים איכותי, מאובזר ונעים לשהיה

אופל אדם רוקס – תא נוסעים איכותי, מאובזר ונעים לשהיה


תא נוסעים, אבזור
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מזמין ומעוצב מאוד, המשלב את צבעי החוץ של המכונית בלוח השעונים. איכות החומרים גבוהה, וכך גם איכות ההרכבה, והתחושה בתא הנוסעים היא של מכונית פרימיום קטנה. בדומה לאדם הרגילה, גם כאן יהנו צמד הנוסעים מלפנים משפע של מקום לכל הכיוונים, כאשר הספסל האחורי מסוגל לאכלס לכל היותר צמד ילדים קטנים. אבזור הרכב כולל כסטנדרט את מערכת המולטימדיה Intellilink המקורית של אופל עם שליטה מלאה מההגה, יציאות AUX ו-USB, גלגל הגה מצופה עור, חלונות חשמליים, דיבורית בלוטות' מובנית ,נעילה מרכזית בשלט, מראות מתכווננות חשמלית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, 6 כריות אוויר, מחשב דרך, חישוקים קלים ומעוצבים בקוטר "17 וכמובן את גג הקנבס החשמלי. בסעיף השימושיות, מציעה האדם שלל תאי אחסון הפזורים ברכב, לצד תא מטען בנפח 170 ליטר שסביר שיאכלס רכישה שבועית מהסופר לזוג צעיר ללא כל בעיה.
אופל אדם רוקס - תיבה רובוטית דורשת הסתגלות קלה

אופל אדם רוקס – תיבה רובוטית דורשת הסתגלות קלה


על הכביש
על הכביש, מציעה האדם רוקס נסיעה נעימה למדי ותחושת חופש מסויימת כשהגג פתוח. יחד עם זאת, בנהיגה בכביש המהיר עם גג פתוח, קיים רעש רוח חזק בתוך הרכב, אך סגירה שלו מנטרלת לחלוטין את רעשי החוץ ושומרת על תא נוסעים שקט במפתיע, למרות גג הבד. מנוע ה- 1.4 ליטר המפיק 87 כ"ס, מספק ביצועים סבירים למדי עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 13.9 שניות, אך למרבית הלקוחות הפוטנציאלים זה כנראה יספיק. כמו לפיאט 500 המתחרה העיקרית, גם במקרה של האדם, תיבת ההילוכים האוטומטית הינה מסוג רובוטית עם מצמד בודד, מה שמצריך הסתגלות קלה ולמידת אופי הגיר כדי לספק נסיעה חלקה. אחרת, עם רגל כבדה על דוושת הגז, תספק המכונית נדנודים קלים בהחלפות ההילוכים. מעבר לכך, מדובר בהחלט במכונית נעימה לנסיעה ואף נוחה יחסית ואף שקטה למדי. התנהגות הכביש שלה בטוחה, ההגה אפילו מתקשר יחסית ( כשאינו במצב ה- CITY ) ואפילו חובבי נהיגה יצליחו לסחוט ממנה קצת הנאה בתפעול ידני של הגיר.
אופל אדם רוקס

אופל אדם רוקס


חסכונית בדלק
לצד מערכת ה- Start&Stop הסטנדרטית המכבה את המנוע בעת עמידה, מידות הרכב הקטנות והגיר הרובוטי, מספקת האדם רוקס תצרוכת דלק בינונית למדי של 13 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת שכללה הרבה תנועה עירונית, אך גם שיוט נינוח וארוך בכבישים בין עירוניים. מדובר בסה"כ במכונית חסכונית למדי, אך יכולנו לצפות לקצת יותר בהתחשב בגודל הרכב. מעבר לכך, היא גם ידידותית למדי לסביבה עם דרגם זיהום 3 ותאימות מנוע לדרישות Euro6.
אופל אדם רוקס

אופל אדם רוקס


גרמניה חצופה
אופל אדם רוקס היא מכונית מיני יפהפיה ומושכת מבטים ( לטוב ולרע ) ובהחלט יהיה לכם כיף להסתכל עליה כל בוקר שתיגשו אליה בחניה. הנסיעה בה נינוחה ונעימה ( אם אין לכם בעיה עם הגיר הרובוטי ), האבזור נדיב והתחושה הכללית כיפית ונעימה כשהגג פתוח. יחד עם זאת, במחיר התחלתי של 121,490 ש"ח היא מעט יקרה ובמיוחד כשהאדם הסגורה עולה 30,000 ! פחות. אמנם באופל מיצבו אותה גם במתחרה לאאודי A1 ולמיני ONE שעולות עשרות אלפי שקלים יותר, אולם להן יש לוגו יוקרתי בחזית שלאופל עדיין אין, אך יאמר לזכותה של האדם רוקס שהיא לא מרגישה פחות איכותית מהן בתא הנוסעים… בשורה התחתונה, במחיר זול יותר, היא יכולה לבוא בחשבון, אחרת, עדיף לדעתנו לרכוש את האדם JAM שמציעה פחות או יותר את אותו הרכב, אך במחיר של 93,200 ש"ח או 84,900 ש"ח בלבד במחיר המבצע שנערך בימים אלו, וזו כבר תמורה טובה לכסף.