אופל אינסיגניה מבחן דרכים

אופל אינסיגניה לא הגיעה לארץ רק לקשט את אולם התצוגה ולקדם תדמיתית את המותג , אלא גם להימכר טוב . עם מחיר תחרותי למדי , היא בהחלט בדרך הנכונה.

ששי כהן 05 באפר, 2011

אירופה בישראל

חודש אפריל , כביש מהיר , גשם זלעפות שלא מפסיק לרגע ואני בתוך אופל אינסיגניה ב 110 קמ"ש שמתנהלת באדישות רבה למה שקורה בחוץ . אם הייתם מתארים לי מצב כזה לפני שנה , הייתי בטוח שמדובר באירופה הקרירה . אבל אני בישראל וכמו שמזג האוויר קצת השתגע בתחילת אפריל ( ולטובה ) , כך גם מותג אופל שחזר בסערה לארץ עם מגוון דגמים חדש , ומצליח לייצר מיני סערה בשוק הרכב המקומי בפחות משלושה חודשים , עם מסירות של 1,395 מכוניות לעומת 11 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד !

אופל אינסיגניה היא הנציגה הבכירה במגוון הרכבים של אופל החדשה בישראל. בעוד שבארץ היא חדשה לחלוטין , באירופה היא נמכרת כבר מסוף 2008 וזוכה שם להצלחה נאה . אצל היבואן הקודם ( UMI ) היא היתה ברשימת מסורבות העלייה , כי מותג אופל לא בדיוק היה נמכר בארץ והעדיפו להשקיע בשברולט . אבל אצל קבוצת שלמה , היבואנית החדשה , האינסיגניה נמצאת בפריוריטי גבוה ואמורה לא רק לקשט את אולם התצוגה , אלא גם להימכר . ולצורך כך , קיבלה המכונית תג מחיר שובר שוק : 175,000 ש"ח בלבד . מה יש לה להציע בתמורה ? יצאנו לבדוק.

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

האינסיגניה על 4.83 מטר אורכה , היא מכונית גדולה למדי ובעלת נוכחות מכובדת על הכביש . העיצוב משדר את השפה העיצובית החדשה של אופל עם מראה ספורטיבי הכולל פרופיל רחב , מראה דמוי קופה מהצד כולל קשתות גלגלים מובלטות ומאחור ספויילר משולב בתא המטען יחד עם צמד מפלטים המקנים מראה כוחני משהו למכונית  . לא מדובר אמנם במכונית מנקרת עיניים , אולם בהחלט מושכת מבטים .
אני מתיישב בתא הנוסעים ומשהו נראה לי קצת מוכר ומזכיר לא מעט את הביואיק לה קרוס החדשה. לא מפתיע בהתחשב ששתי המכוניות חולקות מספר מכלולים משותפים ( כאשר אופל הוא המקור ) . שילוב הצבע החום יחד עם גוונים בהירים נאה ומוסיף לאווירה היוקרתית ומלווה במספר משטחים בצבע ברונזה שמקיפים את תא הנוסעים ונראים מצוין. איכות החומרים וההרכבה גבוהים ורק קונסולת המכשירים המרכזית מעט עמוסה ומסורבלת לתפעול מהיר ומחייבת הכרת הרכב באופן מעמיק יותר .

עם בסיס גלגלים של 273 ס"מ ורוחב של 1.85 מטר , האינסיגניה היא מכונית מרווחת מאוד ולא תתקשה לספק מקום לחמישה מבוגרים בנוחות טובה . מושב הנהג החשמלי יחד עם ההגה המתכוונן לעומק ולגובה מאפשרים תנוחת נהיגה טובה , אך הראות לצדדים לא מושלמת עקב מבנה ההאצ'בק 5 דלתות שמעניק ראות מוגבלת ביותר לאחור . המושבים עצמם נוחים אך מעט נוקשים כמקובל בתוצרת הגרמנית.

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

כחלק מהחדרת האינסיגניה לשוק עם מחיר תחרותי ביותר, מגיעה המכונית כסטנדרט עם אבזור מלא אך לא עשיר . האבזור כולל כסטנדרט מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית כולל פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט , מושב נהג בעל כיוונון חשמלי לגובה ,חיישני אורות, מערכת שמע מקורית עם חיבור לנגן חיצוני ושליטה מההגה , תאורת פנים עשירה וחישוקי "17 קלים . כאופציה ניתן להזמין גג שמש חשמלי , מראות מתקפלות חשמלית וחישוקים ספורטיבים יותר. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות והמכונית זכתה ל 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מתחת למכסה המנוע , טמון היתרון הגדול של המכונית : מנוע 2 ליטר טורבו בעל הספק של 220 כ"ס ב 5,300 סל"ד ומומנט מרשים של 35.7 קג"מ . אל המנוע הנ"ל משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני . כצפוי , מספקת המכונית תאוצות כמעט עוצרות נשימה בסגמנט הנ"ל והכח זמין כמעט בכל סל"ד . לא סתם מצוידת המכונית במתריע מהירות אשר מאפשר לכם לקבוע את המהירות המירבית הרצויה ומתריע בנחרצות בכל פעם שתגיעו אליה.( וזה יקרה מהר מאוד מהצפוי ). נהג לא אחראי עלול למצוא את עצמו מהר מאוד מחפש אחר נהג בוס עקב הרישיון שהופקד במשטרה. עם 7.8 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית מוצהרת של 240 קמ"ש , זוהי מכונית מהירה מאוד ביחס למקובל בקטגוריה ומהנה למדי בנהיגה .

הבעיה היא ש " לכל שבת יש מוצאי שבת … " ועל סעיף הביצועים המלהיבים , משלמים בתחנת הדלק . במהלך המבחן , צרכה המכונית כ 8 ק"מ לליטר בממוצע וזאת מבלי ללחוץ אותה מדי . נהגים אגרסיבים שנהנים לתת בגז צפויים להשיג תוצאה גרועה יותר . גם חובבי איכות הסביבה לא יתלהבו מהרעיון של קבוצת זיהום 14 שהוענקה למכונית .

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

למרות האופי הספורטיבי , נוחות הנסיעה טובה בד"כ וספיגת המהמורות בעיר ומחוצה לה מעודנת למדי. עבודת המתלים מכויילת על הצד הקשיח יותר ומתוכננת לפחות רכות , אך התוצאה הסופית בהחלט טובה ולא נרשמו תלונות מיוחדות. מעבר לכך מדובר במכונית שקטה למדי עם בידוד מצוין אשר משאיר את רעשי המנוע בחוץ גם בנסיעה מאומצת עם מחט הסל"ד בתחום הגבוה . התנהגות הכביש מצוינת , ההגה אינו מנותק מהכביש ומאפשר נסיעה מהירה ובטוחה ללא חשש מהפתעות מיותרות . נסיעה בכביש מפותל בקצב מהיר מגלה אחיזת כביש גבוהה אולם המכונית בפירוש אינה בנויה למשחקים בסגנון רכב ספורט .

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

אופל אינסיגניה מבחן דרכים

אופל אינסיגניה נמנעה מלהגיע לארץ תחת היבואן הקודם כאשר אחד השיקולים העיקריים היה מחיר צפוי גבוה ולא אטרקטיבי אשר ישאיר אותה כקישוט לאולם התצוגה בלבד. באופן מפתיע למדי , הצליח היבואן החדש להביא אותה לארץ עם תג מחיר כמעט שערורייתי העומד על 175 אלף ש"ח בלבד אשר מציבים אותה כמתחרה במכוניות המנהלים המהודרות , למרות שעם נתוניה היא יכולה להתחרות בקלות במכוניות מליגה גבוהה יותר כמו אודי A4 , אלפא 159 וולוו S60 . ברמת המחיר הנ"ל מדובר במכונית עם תמורה טובה מאוד לכסף אשר מעט מאפילה על המתחרות הישירות . כל שנותר לכם לעשות , הוא לוותר על הדיעות הקדומות של מותג אופל ולתת אמון ביבואן החדש שנחוש להביא את אופל בישראל להכרה שהיא זוכה לה באירופה. לצד דגם הסדאן תוכלו לרכוש בתוספת צנועה של 3,000 ש"ח את גרסת ה 5 דלתות שנבחנה כאן ונהנית משימושיות עדיפה או את גרסת הסטיישן ( ספורט טורר ) ב 185,000 ש"ח .
אופל אינסיגניה 2011 – 174,990 ש"ח – 184,990 ש"ח
בעד : עיצוב, מרווח ,ביצועים ,בטיחות ,איכות
נגד : צריכת דלק מעט גבוהה, זיהום אוויר
סיכום : תמורה גבוהה ביותר לכסף

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים