אופל אינסיגניה 2018 החדשה – מבחן דרכים

בגלגול הקודם שלה בארץ, היתה אופל אינסיגניה מכונית מנהלים שהציעה ביצועים ספורטיביים, תג מחיר שובר שוק בתחילת הדרך, ואף היתה לחביבת חברי כנסת ישראל. הדור השני שלה שינה כיוון ומציע משהו אחר שאמור לקסום ליותר לקוחות, אך בסגמנט מצטמק בו תתקשה לשחזר את הצלחת הדור הראשון.

ששי כהן 20 באפר, 2018
אופל אינסיגניה 2018 החדשה

הדור הראשון של אופל אינסיגניה שהושק בארץ עם מעבר זיכיון היבוא מידי קבוצת UMI לקבוצת שלמה בתחילת 2011, היה הרכב המעניין ביותר של אופל בהשקה המחודשת של המותג בארץ. לצד עיצוב מפתה של מכונית מנהלים, צוידה האינסיגניה הקודמת בתחילת הדרך במנוע 2 ליטר טורבו 220 כ"ס, שהציע ביצועים חמים מאוד לאותה תקופה עם 7.8 שניות ל 100 קמ"ש, אבזור עשיר ותג מחיר שהוגדר בזמנו כשובר שוק עם מחיר התחלתי של 175,000 שקל. הדגם זכה להצלחה נאה בתחילת הדרך ואף לפני 5 שנים היה גם לדגם המבוקש ביותר בקרב חברי הכנסת של ישראל, אשר 56 מהם בחרו בדגמים של אופל, רובם מדגם האינסיגניה.




אופל אינסיגניה דור 2
הדור השני של האינסיגניה שהושק בארץ בסוף 2017, הוא השריד האחרון לשיתוף הפעולה של אופל וג'נרל מוטורס, רגע לפני שנמכרה לקונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן). בעוד שהדור הראשון היה אחד מסיפורי ההצלחה של אופל בעולם עם יותר מ-900 אלף רכבים שנמכרו ברחבי העולם, הדור החדש מגיע בעידן בו סגמנט מכוניות המנהלים נחלש בעולם (ובארץ בפרט), עם מעבר של מרבית הלקוחות לעולם רכבי הפנאי. יחד עם זאת, מדובר עדיין בשוק שיש לו קהל גדול בעולם והדגם החדש מציג קפיצת דרך משמעותית מול הדור היוצא, כשבאופל מצהירים שהוא מכוון להתחרות גם בגרמניות היוקרתיות ולא רק במתחרות הטבעיות העממיות של שוק המנהלים.


מכובדת
אופל אינסיגניה החדשה מציעה עיצוב אלגנטי-ספורטיבי ונאה, אך לא משהו פורץ דרך שיגרום לסיבוב ראשים אחריה. הדור החדש פותח על שלדה חדשה, חזקה וקלה יותר (המשרתת גם את שברולט מאליבו הנוכחית), ומציע בנוסף מידות גדולות יותר עם 4.89 מטר אורך (6.7+ס"מ), 1.86 מטר רוחב (0.7+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 283 ס"מ (9.2+ ס"מ), התורמים לתא נוסעים מרווח ביותר, עם טיפול בנקודת התורפה העיקרית של הדור היוצא והגדלה משמעותית של המרווח ליושבי הספסל האחורי, באופן שעשוי לשפר את מעמדו בקרב מנכ"לים או חברי הכנסת אם היה נבחר שוב במכרז הבא. מנגד, תא המטען הצטמצמם ב-40 ליטר ועומד עתה על 490 ליטר "בלבד".

תא נוסעים איכותי עם אווירה יוקרתית בדגם ה- Innovation המאובזר.

תא נוסעים מפנק
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים בעיצוב חדש לחלוטין, עם דשבורד ברוח התקופה עם "עיצוב נקי" ומיעוט מתגים ותחושה די גרמנית המזכירה מותגים מתחרים, עם קריצה ברורה לשוק היוקרה. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה וכלל גם דיפוני פנים בהירים ושילוב 2 צבעים לדשבורד, הציע אווירה נעימה ויוקרתית בתא הנוסעים. לצד אלה, לוח השעונים החצי דיגיטלי, כולל עודף שעונים מיותרים שאין בהם צורך כמעט כיום (מד טעינת מצבר ועוד). האבזור עשיר כסטנדרט כבר מרמת הגימור הבסיסית (Enjoy) וכולל כניסה והנעה ללא מפתח, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 תומכת אפל ואנדרואיד ועם שיקוף WAZE מהסמארטפון, מצלמת רוורס, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, חישוקי "17 קלים, בלם יד חשמלי ועוד.  רכב המבחן כלל בנוסף (Innovation): מושבי עור, תאורת אווירה, קיפול חשמלי של מראות הצד, חימום מושבים קדמיים, שמשות אחוריות מושחרות,חישוקי "18 ועוד.

בסיס גלגלים שצמח ל-283 ס"מ, מעניק מרחב מחייה מרשים מאחור + פתחי מיזוג וחימום מושבים אחוריים.

בטיחותית יותר
אבזור הבטיחות כולל את חבילת הבטיחות המקורית OpelEye הכוללת כסטנדרט: התרעה על סכנת התנגשות (כולל זיהוי הולכי רגל) עם בלימה אוטונומית (מלאה מתחת ל-40 קמ"ש, האטה עד 80 קמ"ש), התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, זיהוי תמרורים, מכסה מנוע אקטיבי למזעור פגיעה בהולכי רגל ועוד. הדגמים המאובזרים יותר כוללים גם התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על שטח מת במראות. מעבר לכך, מדובר במכונית עם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

על הכביש
האינסיגניה החדשה משווקת בארץ עם 2 מנועים לבחירה: 1.5 ליטר 165 כ"ס ותיבה אוטומטית 6 הילוכים שאמור להתחרות במכוניות המנהלים הקלאסיות, ו-2.0 ליטר 260 כ"ס ותיבה אוטומטית 8 הילוכים שאמור להציע חלופה זולה יותר למכוניות מנהלים ממותגי היוקרה. רכב המבחן שקיבלנו, מדגם ה-1.5 ליטר שאמור להיות הפופולרי בארץ, חולק את יחידת הכח המוכרת של ג'נרל מוטורס, המציעה מנוע 4 צילינדרים קומפקטי וחסכוני יחסית בדלק. על הכביש, מדובר ביחידת כח נעימה וחזקה למדי, שלא תתקשה לשנע את הרכב הגדול על משקלו (קצת יותר מ-1.5 טון לפני נוסעים), ואף עם נסיעה שקטה ומבודדת היטב מרעשי חוץ ומנוע. עם 9.4 שניות ל-100 קמ"ש, מדובר עדיין בתאוצה הטובה מהממוצע בסגמנט, עקיפות נעשות לרוב ללא דרמות מיותרות ותיבת ההילוכים מתפקדת למופת. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה והתנהגות בטוחה ושלל מערכות בטיחות אקטיביות (תיקון הגה ובקרת שיוט אדפטיבית), המציעות טעימה מהנהיגה האוטונומית העתידית. נקודת התורפה העיקרית נוגעת לנוחות נסיעה סבירה ביחס למצופה, עם כיול מתלים קשיח שעובד היטב על כבישים סלולים היטב ובמהירויות גבוהות, אך פחות מרשים כשהכבישים משובשים. בסעיף צריכת הדלק, נרשמה הפתעה נעימה עם 10.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים משולבים אך בנהיגה נינוחה ולא מאמצת. לא רחוק אגב מנתוני היצרן המצביעים על 11.6 ק"מ לליטר בממוצע.

לסיכום
אופל אינסיגניה החדשה מצטרפת לשוק מכוניות המנהלים המצטמק, בו יהיה עליה קשה לשחזר את הצלחתו הראשונית של הדור הקודם בארץ. עם תג מחיר בסיסי של 169,900 שקל לדגם הבסיסי או 189,900 שקל לדגם המאובזר הנבחן כאן, מדובר במחירים ממוצעים לסגמנט, הגבוהים ממתחרים כמו מאזדה 6 ויונדאי סונטה, וזולים מעט מסקודה סופרב או פולקסווגן פאסאט הנהנים ממוניטין מוצלח יותר בשוק המקומי. בזמנים בהם מוצעים בשוק ה-0 ק"מ שלל דגמי מנהלים במחירים הנמוכים בעשרות אלפי שקלים ממחירם הרשמי, נדמה שיבואנית אופל יכלה לתמחר את האינסיגניה באופן תחרותי יותר (שגם יוזיל את עלות שווי השימוש של הרכב למי שיקבל את הרכב ממקום העבודה) ולשפר משמעותית את סיכויי הצלחתה בשוק, כי בשורה התחתונה מדובר במכונית מנהלים איכותית ומוצלחת, אך במחיר שיקשה עליה להתמודד מול המתחרות.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, מרווחת, איכותית, בטיחותית נגד: נוחות נסיעה בינונית, מחיר לסיכום: מכונית מנהלים מוצלחת במחיר קצת פחות