מצוידת במפרט מרשים ויחידת כח יעילה , יוצאת אופל ברלינה החדשה לקרב בשוק המשפחתיות .האם לפוקוס ,מאזדה 3 וקורולה יש ממה לפחד ? נראה שכן .
שוק הרכב הישראלי ממשיך להשתנות בקצב מהיר . הדרישה הגבוהה למכוניות חסכוניות, יחד עם הרצון הגובר להיות קצת שונה , משנים את מבנה השוק . אם לפני שלוש שנים עוד ריכזו את שוק הרכב 3-4 סגמנטים חזקים ששלטו במרבית המכירות , כיום הפך השוק להיות הרבה יותר תחרותי , עם הרבה סגמנטים המתחזקים משמעותית על חשבון הגדולים .
גם סגמנט C המרכז את המשפחתיות הנפוצות ואחראי עדיין לחלק הגדול בעוגה , נחלש באופן עקבי ומגיע השנה כבר ל- 35% בלבד מהשוק . בתוך הסגמנט , ניתן לראות בבירור את היחלשות מכוניות הסדאן על חשבון דגמי הסטיישן שממשיכים להתחזק ולרכוש את אהדת המשפחות . אם כך מתנהג השוק , מדוע מיהרה קבוצת שלמה , יבואנית אופל , להשיק בארץ את גרסת הסדאן החדשה של האסטרה , זמן קצר ביותר לאחר חשיפתה בחו"ל ? המשיכו לקרוא .
התשובה היא פשוטה . למרות הירידה בביקוש למשפחתיות סדאן בארץ , עדיין מדובר בשוק חזק המגלגל הרבה מאוד כסף , וחמשת המשפחתיות הנמכרות ביותר הן פוקוס , קורולה , יונדאי I35,מאזדה 3 ורנו פלואנס העושות שימוש במרכב סדאן קלאסי , כאשר שלושת הראשונות אף מצליחות להחזיק ביותר מ- 10% מהסגמנט כל אחת (פוקוס אמנם עם 22.1% אך גרסת הסטיישן מובילה ) . חלקה של האסטרה בשוק המשפחתיות , עמד עד כה על 2.3% בלבד , ותוספת הברלינה סדאן החדשה , עשויה לשפר מהותית את המכירות . באופל מציינים שלמרות הביקוש הגובר לדגמי סטיישן , אינם מצליחים לתמחר את דגם הסטיישן ( הקיים בארץ ) באופן תחרותי , ולעת עתה הוא ישאר מחוץ למשחק.
איכות גרמנית בהישג ידך
המרחב הפנימי גדול למדי : עם אורך חיצוני של 4.66 מטרים, רוחב של 1.81 מטרים וגובה של 1.51 מטרים , מציעה המכונית כנראה הכי הרבה " פח לשקל " , והמכונית ניצבת על בסיס גלגלים מרשים באורך 2.68 מטרים, המציע תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים . נקודת תורפה קלה נרשמה רק במרווח הראש בספסל האחורי שעלול מעט להפריע לנוסע שגבוה מהממוצע . נפח תא המטען נדיב ועומד על 460 ליטר .
על הכביש מצליחה האסטרה סדאן לשלב בין אותה נוחות מתבקשת , לבין התנהגות מעט ספורטיבית לחובבי הנהיגה שביננו . מנוע הטורבו 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ , הוא החזק ביותר בסגמנט ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש שאמנם מתארכת ב- 0.3 שניות לעומת דגם ההאצ'בק , אך עדיין שומרת על יתרון מול מרבית המתחרות עם 10.3 שניות . הזינוק מהמקום מהיר וחלק , זמינות הכוח טובה כמעט בכל שלב , והתיבה האוטומטית עם 6 הילוכים משתפת פעולה עם המנוע באופן משביע רצון . לא מדובר אמנם במכונית ספורטיבית, אך היא לבטח מרגישה זריזה בכל מצב.
אז האם צפוי לאסטרה ברלינה עתיד מזהיר ? על פניו , נראה שכן . האסטרה ברלינה מציעה כיום חבילה משפחתית משובחת , מעוצבת ובטוחה אשר ממקמת אותה בפסגת המשפחתיות בארץ. במחיר של 125 אלף ש"ח בו היא מוצעת כיום , מדובר בעסקה טובה אשר לא רק מתחרה בטובות שבמשפחתיות כמו פוקוס ויונדאי I35 , אלא גם מאיימת על הג'טה של פולקסווגן . בהתחשב באבזור הסטנדרטי העשיר בו מצוידת המכונית , מדובר גם בתמורה די טובה לכסף . כל שנותר לה כעת , הוא לזכות באמונם של הלקוחות , שבחלקם יצטרכו להתנער מהתדמית והדיעות הקדומות שליוו את המותג בימי היבואן הקודם ויקחו אותה לנסיעת מבחן , ממנה ישובו ככל הנראה עם דיעה חיובית לחלוטין על הרכב.