אופל אסטרה ברלינה מבחן דרכים

מצוידת במפרט מרשים ויחידת כח יעילה , יוצאת אופל ברלינה החדשה לקרב בשוק המשפחתיות .האם לפוקוס ,מאזדה 3 וקורולה יש ממה לפחד ? נראה שכן . שוק הרכב הישראלי ממשיך להשתנות בקצב מהיר . הדרישה הגבוהה למכוניות חסכוניות, יחד עם הרצון הגובר להיות קצת שונה ,  משנים את מבנה השוק .  אם לפני שלוש שנים עוד ריכזו…

ששי כהן 25 בנוב, 2012
אופל אסטרה ברלינה

מצוידת במפרט מרשים ויחידת כח יעילה , יוצאת אופל ברלינה החדשה לקרב בשוק המשפחתיות .האם לפוקוס ,מאזדה 3 וקורולה יש ממה לפחד ? נראה שכן .

שוק הרכב הישראלי ממשיך להשתנות בקצב מהיר . הדרישה הגבוהה למכוניות חסכוניות, יחד עם הרצון הגובר להיות קצת שונה ,  משנים את מבנה השוק .  אם לפני שלוש שנים עוד ריכזו את שוק הרכב 3-4 סגמנטים חזקים ששלטו במרבית המכירות , כיום הפך השוק להיות הרבה יותר תחרותי , עם הרבה סגמנטים המתחזקים משמעותית על חשבון הגדולים .

גם סגמנט C  המרכז את המשפחתיות הנפוצות ואחראי עדיין לחלק הגדול בעוגה , נחלש באופן עקבי ומגיע השנה כבר ל- 35% בלבד מהשוק . בתוך הסגמנט , ניתן לראות בבירור את היחלשות מכוניות הסדאן על חשבון דגמי הסטיישן שממשיכים להתחזק ולרכוש את אהדת המשפחות . אם כך מתנהג השוק , מדוע מיהרה קבוצת שלמה , יבואנית אופל , להשיק בארץ את גרסת הסדאן החדשה של האסטרה , זמן קצר ביותר לאחר חשיפתה בחו"ל ? המשיכו לקרוא .

אופל אסטרה ברלינה

אופל אסטרה ברלינה


התשובה היא פשוטה . למרות הירידה בביקוש למשפחתיות סדאן בארץ , עדיין מדובר בשוק חזק המגלגל הרבה מאוד כסף , וחמשת המשפחתיות הנמכרות ביותר הן פוקוס , קורולה , יונדאי I35,מאזדה 3 ורנו פלואנס העושות שימוש במרכב סדאן קלאסי , כאשר שלושת הראשונות אף מצליחות להחזיק ביותר מ- 10% מהסגמנט כל אחת (פוקוס אמנם עם 22.1% אך גרסת הסטיישן מובילה ) . חלקה של האסטרה בשוק המשפחתיות , עמד עד כה על 2.3% בלבד , ותוספת הברלינה סדאן החדשה , עשויה לשפר מהותית את המכירות . באופל מציינים שלמרות הביקוש הגובר לדגמי סטיישן , אינם מצליחים לתמחר את דגם הסטיישן ( הקיים בארץ ) באופן תחרותי , ולעת עתה הוא ישאר מחוץ למשחק.

 בייבי אינסיגניה
חיצונית , נהנת האסטרה סדאן מעיצוב אלגנטי נאה , וניכר שמעצבי החברה השכילו לשדך את תא המטען באופן שנראה כאילו תוכננה כך מראש , עם נזק מינימאלי למראה הספורטיבי היפה שאף גרף פרסים . לא חסרות דוגמאות למכוניות האצ'בק אשר לאחר הפיכתם לגרסת סדאן סובלות ממראה מוזר ( שלא לומר מכוער ) . לשמחתינו , לא כך הדבר במקרה הנ"ל .
אופל אסטרה ברלינה

אופל אסטרה ברלינה


איכות גרמנית בהישג ידך

בדומה לדגם ההא'צבק , שומרת האסטרה סדאן בתוך תא הנוסעים על סביבת הנהג המוכרת והנאה עם סביבת נהג עשירה , אך גם מעט עמוסה במרכז הדשבורד עם שפע של מתגים המקשים מעט על תפעול מהיר בעת נסיעה . איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה ונראה שכך זה ישמר לאורך שנים . כחלק מניסיון אמיתי לחדור באמת לשוק המשפחתיות , מגיעה האסטרה סדאן עם מפרט אבזור עשיר כסטנדרט הכולל : מזגן עם בקרת אקלים כפולת איזורים  ,מחשב דרך, מערכת שמע מקורית תומכת MP3 נשלטת מההגה , בקרת שיוט עם מגביל מהירות , דיבורית BT  מקורית , חיישני אורות וגשם , תאורת פנים עשירה , הגה מצופה עור  , משענות יד קדמיות ואחוריות ואפילו מרימי ומורידי חלונות מהשלט . בקיצור , כל מה שהיתם רוצים לקבל מחברת הליסינג ואפילו יותר . כאופציה , מציע היבואן בתוספת תשלום גם גג שמש חשמלי ( 5,000 ש"ח ) ,מערכת מולטימדיה ( 5,000 ש"ח ) וחישוקי "17 קלים ( 2,500 ש"ח ) .
אופל אסטרה ברלינה

אופל אסטרה ברלינה

המרחב הפנימי גדול למדי : עם אורך חיצוני של 4.66 מטרים, רוחב של 1.81 מטרים וגובה של 1.51 מטרים , מציעה המכונית כנראה הכי הרבה " פח לשקל " , והמכונית ניצבת על בסיס גלגלים מרשים באורך 2.68 מטרים, המציע תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים . נקודת תורפה קלה נרשמה רק במרווח הראש בספסל האחורי שעלול מעט להפריע לנוסע שגבוה מהממוצע . נפח תא המטען נדיב ועומד על 460 ליטר .

על הכביש מצליחה האסטרה סדאן לשלב בין אותה נוחות מתבקשת , לבין התנהגות מעט ספורטיבית לחובבי הנהיגה שביננו . מנוע הטורבו  1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ , הוא החזק ביותר בסגמנט ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש שאמנם מתארכת ב- 0.3 שניות לעומת דגם ההאצ'בק , אך עדיין שומרת על יתרון מול מרבית המתחרות עם 10.3 שניות .  הזינוק מהמקום מהיר וחלק , זמינות הכוח טובה כמעט בכל שלב , והתיבה האוטומטית עם 6 הילוכים משתפת פעולה עם המנוע באופן משביע רצון . לא מדובר אמנם במכונית ספורטיבית, אך היא לבטח מרגישה זריזה בכל מצב.

אופל אסטרה ברלינה

אופל אסטרה ברלינה

נוחות , צריכת דלק
האסטרה סדאן סופגת היטב את שיבושי הכביש למרות השימוש בחישוקי "17 ( והודות לשימוש בחתך לא ממש נמוך ) ומצליחה לגשר בין בלימת זעזועים מוקפדת להתנהגות כביש טובה. נוחות הנסיעה הטובה מלווה גם בבידוד מוצלח מרעשי חוץ ומנוע , וכשאיננה תחת מאמץ , מספקת שקט מופתי בתא הנוסעים . את מרבית ימי המבחן , ביצענו במזג אוויר חורפי וגשום , בהם סיפקה המכונית אחיזת כביש גבוהה והתנהגות בטוחה , ונראה שהגשם השוטף לא ממש עשה עליה רושם .
במבחן הדלק שלנו היא אמנם לא השיגה את מה שמצהיר היצרן , אולם יאמר לזכותה , גם לא התרחקה ממנו יותר מדי כפי שקורה ביותר מדי מכוניות . במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק שלה על 13.1 ק"מ לליטר בממוצע , לעומת 15.1 ק"מ לליטר נתוני היצרן וסיפקה תוצאה ממוצעת לסגמנט.
אופל אסטרה ברלינה

אופל אסטרה ברלינה


אז האם צפוי לאסטרה ברלינה עתיד מזהיר ? על פניו , נראה שכן . האסטרה ברלינה מציעה כיום חבילה משפחתית משובחת , מעוצבת ובטוחה אשר ממקמת אותה בפסגת המשפחתיות בארץ. במחיר של 125 אלף ש"ח בו היא מוצעת כיום , מדובר בעסקה טובה אשר לא רק מתחרה בטובות שבמשפחתיות כמו פוקוס ויונדאי I35 , אלא גם מאיימת על הג'טה של פולקסווגן . בהתחשב באבזור הסטנדרטי העשיר בו מצוידת המכונית , מדובר גם בתמורה די טובה לכסף . כל שנותר לה כעת , הוא לזכות באמונם של הלקוחות , שבחלקם יצטרכו להתנער מהתדמית והדיעות הקדומות שליוו את המותג בימי היבואן הקודם ויקחו אותה לנסיעת מבחן , ממנה ישובו ככל הנראה עם דיעה חיובית לחלוטין על הרכב.

 
 

 

 

עוד ממבחני דרכים