אופל מריבה מבחן דרכים

אופל מריבה מצטרפת לסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים ומציעה חלופה משפחתית שימושית ומאובזרת למשפחתית הסדאן, אך עם תג מחיר נמוך משמעותית.

ששי כהן 29 ביול, 2014
אופל מריבה ( wheel )

יבואנית אופל ממשיכה בקצב השקת דגמים חדשים בארץ, עם כוונות להתחרות בכמה שיותר סגמנטים ולהגדיל את מכירות המותג שזינקו משמעותית בשנים האחרונות בארץ. אז אחרי האינסיגניה המחודשת, הקסקדה, המוקה והאדם שהצטרפו בחודשים האחרונים להיצע, החל בתחילת החודש שיווקה גם של אופל מריבה עימה מקווה היבואן להתחרות לא רק בפלח המיניוואנים הקומפקטיים כמו סקודה רומסטר וטויוטה ספייס ורסו, אלא גם כמתחרה בקטגורית המשפחתיות הזולות כמו יונדאי I25, קיה ריו סדאן, סקודה ראפיד ואחרות. אך בעוד שאלו האחרונות נהנות ממרכב סדאן קלאסי המבוקש בארצנו, למריבה החדשה מבנה מינוואני המבוקש מאוד באירופה, אך לא ממש בארץ. כחלק מניסיון לרקוד על כמה חתונות, הוסיף היבואן את השם "קרוס וואן " לשם הרכב ועם הטריק הנ"ל ינסה לצוד לקוחות גם מקטגוריית הג'יפונים הפורחת. כך שאם בדגמי המוקה והאדם נדמה היה שהיבואן לא ממש מנסה להתאמץ למכור אותם, כאן נראה שהיבואן בהחלט החליט לנסות ולמכור כמויות משמעותיות של הדגם, לא מעט בסיועה גם של חברת האם " שלמה סיקסט " שתנסה לדחוף אותו גם לציי הרכב. האם זה יצליח? ימים יגידו.


אופל מריבה ( wheel )

אופל מריבה ( wheel )


אופל מריבה כבר לא ממש חדשה ואף הוצגה באירופה ב-2010. לפני כשנתיים נעשה ניסיון קצר לייבא אותה לארץ כמתחרה בפלח המוניות עם מפרט הכולל מנוע דיזל וגיר ידני, אך היעדר שיווק מסודר וחוסר פרסום תרמו למכירות זניחות בשוק המקומי. כעת, עם מפרט " ישראלי " הכולל מנוע בנזין וגיר אוטומטי, נסללה הדרך שלה למכירות משמעותיות יותר בארץ. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר במכונית נאה בסה"כ, אך סימני הגיל שלה  כבר ניכרים עליה ואת שפת העיצוב הנוכחית של אופל נראה כנראה רק בדגם הבא. יחד עם זאת, למריבה עיצוב מקורי ומרכב ייחודי הכולל דלתות אחוריות שנפתחות הפוך( " דלתות התאבדות " ) ומסייעות לכניסה ויציאה נוחים מאוד למושב האחורי, שייהנו ממנה ללא ספק אנשים מבוגרים או נכים, אך גם הורים בעלי תינוקות או ילדים קטנים היושבים במושבי בטיחות שהגישה אליהם הפכה לנוחה מתמיד. אם כניסה למושב אחורי של מכונית משפחתית הינה פרויקט מסובר עבורכם מסיבה בריאותית כלשהיא, זהו ללא ספק האוטו בשבילכם וידית אחיזה ייעודית בשני צידי הרכב, תעזור לכם ללא ספק.
אופל מריבה ( wheel )

אופל מריבה ( wheel )


לצד אלה, נהנית המריבה מהמידות הטובות בקטגוריה ( בהשוואה לסקודה רומסטר, וטויוטה ספייס וורסו ) עם 4.3 מטר באורך, 1.81 מטר ברוחב, 1.61 מטר גובה ובסיס גלגלים של 264 ס"מ התורמים לתא נוסעים מרווח למדי, וקרוב למידותיהם של משפחתיות בגודל מלא. נפח תא המטען עומד על 400 ליטר נאים ומבנה ה-5 דלתות השימושי תורם לאפשרות להגדיל משמעותית את הנפח עם קיפול המושבים האחוריים ל- 1,496 ליטר. כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים נעים לשהייה ומאוד מודולרי. תנוחת הישיבה במושבים הקדמיים גבוהה בסגנון של ג'יפונים ושלושת המושבים האחוריים נפרדים ונעים על מסילות לטובת הגדלת המרווח לרגליים או הגדלת נפח תא המטען לפי הצורך. משענת היד הקדמית נעה באופן ייחודי על מסילה ארוכה כאשר מתחתיה נמצא תא חפצים גדול ושימושי, ובכלל ספרנו לא מעט תאי אחסון שפזורים בסביבת הנהג. המריבה משווקת ברמת גימור אחת הכוללת אבזור עשיר כסטנדרט עם בקרת אקלים כפולת איזורים, הגה בציפוי עור, בלם יד חשמלי, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, בקרת שיוט, 6 כריות אוויר וחישוקי גלגלים קלים. תלונות? כמובן : למה שוב אין חיבור USB ודיבורית BT שהפכו לפריטים מאוד נדרשים כיום? היבואן מצידו טוען שמערכת מולטימדיה שמוצעת כאופציה פותרת את הבעיה הזו. מעבר לכך, לא היינו מתנגדים לחלונות אחוריים מושחרים, שכן שטח החלונות הגדול+ מיקומם הנמוך מאוד, תרמו לכך שהתינוק שישב במושב האחורי, זכה לשיזוף מלא במהלך הנסיעה.
אופל מריבה ( wheel )

אופל מריבה ( wheel )


מתחת למכסה המנוע, מצוידת אופל מריבה קרוס וואן במנוע בנזין 1.4 ליטר המפיק כאן 120 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. למרות המנוע החזק יחסית, מציעה המריבה ביצועים סבירים בלבד עם תאוצה ל- 100 קמ"ש  תוך 11.9 שניות ומהירות מירבית של 185 קמ"ש לפי נתוני היצרן, כשהסיבה לכך היא משקל עצמי גבוה של 1.5 טון המכביד על ביצועי הרכב באופן מוחשי. יחד עם זאת, לא מדובר כלל ברכב " עגלה " ומרבית הלקוחות הפוטנציאלים לרכב לא יחושו בחוסר כוח. המריבה מאיצה בסה"כ באופן משביע רצון, אך מעט רעידות ביציאה מהמקום + מעט רעשי מנוע תחת לחץ פוגעים קצת בחוויית הנהיגה. כששוכחים את הביצועים ולא מנסים לאתגר אותה בנהיגה ספורטיבית, מתגלה בשורה התחתונה מכונית נעימה למדי לנהיגה, המלווה בנוחות נסיעה טובה בד"כ, גם אם מעט נוקשה מהצפוי. אל אלו מצטרפת בטיחות טובה מאוד עם ציון מלא של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
אופל מריבה ( wheel )

אופל מריבה ( wheel )


עם נתוני משקל גבוהים של הרכב ודרגת זיהום אוויר לא מרשימה של 11, ציפינו לרכב שיתקשה לספק צריכת דלק טובה. כאן באה דווקא הפתעה עם צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר שנרשמה בפועל בימי המבחן, שלא עשתה אותה אמנם למכונית חסכונית בדלק, אולם עם נתונים שדי דומים למשפחתית ליסינג נפוצה.
אופל מריבה קרוס וואן – סיכום
אופל מריבה מצטרפת לסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים שלא מוכר כמויות משמעותיות בארץ, אך יעודה של המכונית גם כמתחרה במשפחתיות הזולות+ גיבוי של חברת הליסינג הגדולה בישראל, עשויים להפתיע ולהפוך אותה לפופולרית מהצפוי בארץ. במחיר של 112 אלף שקל בו היא מוצעת כיום,מדובר בתמחור אגרסיבי בו תוכלו לרכוש מיניוואן קומפקטי ייחודי ומאוד שימושי ביחס למשפחתית סדאן, שאינו נכשל ממש בשום סעיף למרות היותו כבר וותיק למדי בשוק הרכב. עם חיסכון של 16 אלף שקל בממוצע במחיר לעומת משפחתית ליסינג ממוצעת שאיננה גדולה ממנו משמעותית, יוכלו מקבלי הרכב מהעבודה לחסוך גם לא מעט כסף בשווי השימוש החודשי אותו הם נדרשים לשלם במשכורת מדי חודש, וזו נקודה ששווה בדיקה נוספת בימים אלו של נסיונות לקצץ קצת בהוצאות.


 אופל מריבה ( wheel )
אופל מריבה ( wheel )