איזה ליסינג הכי כדאי?

החלום הישן של רכב חדש מהניילונים הפך להיות מציאות בעולם המופלא שפתחו בפנינו חברות הליסינג. עד לא מזמן היה מדובר באפשרות השמורה לעשירים באמת, אך כיום מדובר באפשרות שווה לכל נפש. פשוט חותמים על עסקת ליסינג ונוסעים לדרככם ברכב חדיש, מאובזר ומצויד. התחושה העמומה של הצרכנים היא שחייב להיות מלכוד כלשהי בעסקה הזו, אבל בפועל…

ששי כהן 21 בפבר, 2016
סוזוקי ויטרה החדשה- חזית קשוחה ומרשימה עמוסת כרום נוצץ

החלום הישן של רכב חדש מהניילונים הפך להיות מציאות בעולם המופלא שפתחו בפנינו חברות הליסינג. עד לא מזמן היה מדובר באפשרות השמורה לעשירים באמת, אך כיום מדובר באפשרות שווה לכל נפש. פשוט חותמים על עסקת ליסינג ונוסעים לדרככם ברכב חדיש, מאובזר ומצויד. התחושה העמומה של הצרכנים היא שחייב להיות מלכוד כלשהי בעסקה הזו, אבל בפועל מדובר בשינוי עומק בצורת הפעולה של שוק הרכב. אלו מאיתנו שחולמים על רכב חדש ויכולים לעמוד בהוצאה החודשית בהחלט מוזמנים לממש את הפנטזיה וללכת על עסקת ליסינג.




לוקחים רכב בליסינג פרטי
ובכן, היום הגדול הגיע וההחלטה התקבלה. לפני שאתם ניגשים למשרדי חברת הליסינג יש כמה מונחים שכדאי להכיר. ראשית, כדאי להבין מה קורה בעסקת הליסינג ואיך קורה שאתם יכולים לקבל רכב חדש לחלוטין. פירוש המילה ליסינג הוא 'חכירה'. כלומר, הרכב נשאר בפועל בבעלות חברת הליסינג ואינו עובר לבעלותכם. זוהי בעצם עסקה כלכלית: במקום להוציא מהכיס סכום עתק, אתם משלמים תשלום חודשי שניתן לעמוד בו. איך זה משתלם לחברת הרכב? היא מקבלת את התשלומים שלכם אשר מכסים את הפיחות שחל בערך הרכב החדש עם עודף. מה יקרה בתום תקופת העסקה? זה כבר תלוי בסוג עסקת הליסינג שתבחרו בו.
סוגי עסקאות ליסינג
הסוג הראשון של עסקאות הליסינג הוא המוכר ביותר – ליסינג תפעולי. חברת הליסינג תציע לכם רכב חדש וטיפולי אחזקה מכל הסוגים. העסקה מתבצעת לתקופה של שלוש עד חמש שנים שבסופה הרכב חוזר לידי חברת הליסינג. במהלך התקופה כל טיפול שיידרש ימומן ויבוצע על ידי חברת הליסינג. בחלק מן המסלולים הטיפול כולל שירותי דרך, החלפת גלגל ואפילו שירותי שטיפה. זוהי שיטה נהדרת לבעלי ציי רכבים גדולים ולאנשים עסוקים במיוחד – ולכן אין פלא שזוהי שיטת הליסינג שנבחרת על ידי מרבית הלקוחות העסקיים. עם זאת, השיטה שכיחה פחות בקרב לקוחות פרטיים מכיוון שעלותה גבוהה. אפשרות מעניינת היא לבצע עסקה כזו על רכב משומש. בכל מקרה, כדאי לשים לאותיות הקטנות אשר עשויות לקנוס אתכם על חריגה ממספר הקילומטרים המותר.
אפשרות שכיחה ומוכרת נוספת היא עסקת ליסינג מימוני. מדובר בעסקה שבה המטרה היא לרכוש את הרכב בסוף תקופת הליסינג. כלומר, זהו בעצם סוג של הלוואה והליסינג משמש אתכם לרכישת הרכב בתשלומים. בסוף התקופה תוכלו להחליף את הרכב לרכב חדש ולהתחיל את העסקה מהתחלה או לחילופין – לשלם את הסכום שנותר ולרכוש את הרכב שבו עשיתם שימוש. אין זה מפתיע לשמוע שמרבית הלקוחות הפרטיים בוחרים בשיטה זו, מכיוון שבסופה הם מעבירים לידיהם נכס של ממש.
מונח נוסף שאולי תפגשו בו הוא 'ליסינג יבש' כאשר הכוונה היא לעסקת ליסינג ללא כל רכיבים נלווים. כלומר – חברת הליסינג לא תישא באף הוצאה הכרוכה בתפעול הרכב.
כעת, כל שנותר לעשות הוא להגיע להחלטה באשר לסוג הליסינג המתאים ביותר למטרה שלכם ולבחור את אותו רכב שישרת אתכם בשנים הבאות. בהצלחה.




* הכתבה הינה תוכן שיווקי ממומן

עוד מצרכנות