ארוך טווח: 11,000 ק"מ עם סקודה סיטיגו

חמישה חודשים והסקודה סיטיגו צברה כבר 11,000 ק"מ. אז איך האמינות עד כה? מה צריכת הדלק האמיתית, מה אהבנו בה במיוחד ומה קצת פחות. עדכון מספר 5.

ששי כהן 04 בנוב, 2017
סקודה סיטיגו 2017

בחודש החמישי למבחן ארוך הטווח שאנו עורכים לסקודה סיטיגו, חצתה מכונית המיני של סקודה את קו ה-11,000 ק"מ והגיע הזמן לדיווח נוסף על החיים בחברתה. אז מה ישלנו לסכם עד כה על המכונית, מה אהבנו בה במיוחד, מה היינו רוצים שישפרו, האם היא באמת חסכונית בדלק ואיך בעידן בו כולם רוצים ג'יפון או רכב כמה שיותר גדול, מצליחה הסיטיגו לשמש כמכונית למשפחה קטנה Full Time Job.



במקום לחכות לסוף הכתבה, נקדים ונאמר שסקודה סיטיגו היא מכונית נהדרת, שמסוגלת למלא את מרבית המשימות של זוג, או אפילו משפחה עם ילדים קטנים (לא תינוקות עם עגלה מגודלת) ללא כל בעיה. היא לא חפה מחסרונות, אבל באמת שאין כמעט כאלה וסך היתרונות שלה עולה בהרבה עליהם. בסה"כ, עושה את המוטל עליה והרבה מעבר אם תרצו.
סקודה סיטיגו 2017

נקודות זכות לסיטיגו

כמה קטנה, ככה חכמה: הסיטיגו אמנם משתייכת לסגמנט מכוניות המיני, אך מצליחה להציע ארבעה מקומות ישיבה למבוגרים ואפילו עם מרווח לא רע גם ליושבים מאחור, ובין השאר הודות לגג גבוה יחסית שתורם לתחושת מרווח בתא הנוסעים. תחת הססמא: Simply Clever המסורתית של סקודה, תא הנוסעים עמוס תאי אחסון שימושיים, רשתות קשירה ואחסון, תא כפפות נדיב יחסית עם תא אחסון ייעודי למשקפיים, ווי תלייה בדופן תא המטען ואפילו מקום אחסון מקורי מתחת למושב הנוסע המצויד במטריה לימי החורף. תא המטען שבנפח 251 ליטר, רחוק מלהיות נדיב ומפנק, אך בכל זאת לא יתקשה לאחסן עגלת קניות שבועית מהסופר, ובאופן מפתיע גם השולחן המתקפל לפיקניקים הפופולרי של אייס, הום סנטר וכו', נכנס אם תרצו בבגאז (כשהוא עומד באלכסון), יחד עם 2 כסאות מתקפלים ותיק.
הפילו עליכם להביא שולחן מתקפל לפיקניק? נכנס בקושי, אבל נכנס ! הפילו עליכם להביא שולחן מתקפל לפיקניק? נכנס בקושי, אבל נכנס !
מנוע צנוע אך פנתר: מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, הספק של 60 כ"ס ותיבה אוטומטית-רובוטית נשמע הכי רחוק מלהיות משהו מספק. יחד עם זאת, במציאות, הודות למשקל נמוך של 932 ק"ג (כולל נהג ממוצע…), הסיטיגו היא מכונית זריזה למדי בתנועה עירונית, וגם מחוץ לעיר לא מתקשהנ לנוע בקצב טוב עם התנועה. אז נכון שהתאוצה ל-100 קמ"ש רחוקה מלהרשים עם 15.3 שניות, וגם עקיפות זריזות לא באות בחשבון, אבל ב-90% מהזמן, ופקקי התנועה שמתרבים לאורך שעות היום, לביצועים אין לצערנו כמעט חשיבות בגוש דן.
נוחה מהמקובל: עוד שנהגנו בה לראשונה לפני כ-4 וחצי שנים, התרשמנו מאוד מנוחות הנסיעה של המכונית. גם היום שהסיטיגו כבר וותיקה למדי בשוק, ולצד שלל מתחרות מודרניות בקטגוריית המיני, היא עדיין מציעה את אחת המכוניות הנוחות ביותר בקטגוריה, עם מתלים רכים יחסית היודעים להתמודד היטב עם האספלט הישראלי ותחלואיו.
חסכונית בדלק: 13 ק"מ בממוצע ב-100% תנועה עירונית ועד 22 ק"מ לליטר בתנועה בכביש בין עירוני – התוצאה הטובה ביותר שאליה הצלחנו להגיע, מבהירים שמדובר במכונית חסכונית מאוד בדלק, כמעט נתונים של מכונית היברידית. בנסיעה משולבת, היא נעה סביב ה- 15-16 ק"מ לליטר במציאות. הגיר הרובוטי שפחות אהוב על הישראלים, מסייע לצריכת דלק נמוכה משמעותית ממכוניות מיני המצוידות בגיר אוטומטי פלנטרי.
תפעול פשוט והנדסת אנוש מעולה: מזגן אוויר מכאני, כפתור עגול וקלאסי לשליטה בווליום והדלקת וכיבוי הרדיו, חיישן אורות שמדליק ומכבה אוטומטית את אורות הדרך ופועל נהדר) ומיעוט כפתורים (ואבזור מיותר), הופכים את המכונית לפשוטה מצד אחד, אך מאוד נוחה וקלה לתפעול, שכל נהג יתמצא בתפעול שלה ברגע. בימים בהם פופולרים שלל ממשקי שליטה וצגי מגע מתוחכמים, יוקרתיים ולרוב מיותרים, יש משהו כיפי במכונית שכל התפעול שלה נעשה בקלילות (למעט קצת התחכמויות במערכת השמע).[/caption]

נקודות תורפה בסיטיגו

גיר רובוטי: גיר ה- ASG של סקודה (רובוטי חד מצמדי) פופולארי מאוד במכוניות מיני אירופאיות וזוכה להערכה בחו"ל, אך בארץ בה נהיינו יותר מדי מפונקים, מדובר לרוב בנקודת שלילה עצבנית עבור הרכב. אחרי 5 חודשים עם הסיטיגו (וכבוגר של הונדה סיוויק רובוטית מהעשור הקודם), לי אישית אין כמעט שום בעיה עם הגיר, ולאחר שלומדים את התנהגותו, קשה להבין מה הבעיה. אם אתם לא נהגים שסוחטים את דוושת הבנזין מרמזור לרמזור ומחפשים אחר ביצועים, מדובר ביופי של גיר. אם אתם ממהרים על בסיס קבוע, לא זו המכונית בשבילכם, או שתבחרו את הדגם המצויד בגיר ידני.
תקלה יחידה עד כה: המתקן המקורי של הסמארטפון נתקע תקלה יחידה עד כה: המתקן המקורי של הסמארטפון נתקע
מערכת שמע מקורית: בעידן בו כמעט כולם עוברים למסכי מולטימדיה מתוחכמים יותר או פחות, בסקודה ניסו לעשות מן ערבוב של מערכת השמע המסורתית, הפשוטה והקלאסית, עם מיני תחליף לעניים למולטימדיה, הכולל צג צבעוני (לא מגע) ואפליקציית הפעלה לסמארטפון האישי שלכם (Skoda Move&Fun) , האמורה לספק לכם תפעול מהסמארטפון של התחנות, מחשב דרך, מערכת ניווט ועוד. מצד אחד, איכות השמע טובה, יש את כפתור ה- Volume הקלאסי והכי נוח לשימוש, והדיבורית מתפקדת היטב, אך מצד שני, קביעת תחנות רדיו, והעברתם אינה נוחה ועודף התחכום סובל מסרבול בשימוש. גם הסטנד המקורי של הסמארטפון האמור לשמש כמסך המולטימדיה לא שרד ואחרי 4 וחצי חודשים נתקע ומסרב להחזיק את הטלפון. תקלה אחת ויחידה אגב עד כה ברכב.
קיק דאון: נקודת התורפה העיקרית של הגיר הרובוטי, נעוצה אגב בצורך המתבקש לעשות "קיק דאון" מדי פעם, במטרה להאיץ במהירות לצורך עקיפה או בריחה מבעיה וכו'. כאן סובל הגיר מתגובה איטית לפקודה, העלולה להיות מסוכנת במקרים קיצוניים של אפשרות התחמקות מתאונה.  
קישורים: סקודה סיטיגו מבחן דרכים
סקודה סיטיגו- מבחן הגיר הרובוטי
סקודה סיטיגו – צריכת דלק
סקודה סיטיגו – מבחן השימושיות