אנרג'יקה אגו – הסופרבייק החשמלי הראשון בישראל

יבואנית אופנועי ZERO החשמליים משיקה בישראל את ENERGICA EGO, הסופרבייק החשמלי הראשון בישראל, המפיק 145 כ"ס, מאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות ונהנה מביטוח חובה מוזל של 50 סמ"ק !

ששי כהן 01 ביונ, 2017
אנרג'יקה אקו

חברת חשמל אוטו ל.י, יבואנית האופנועים החשמליים מתוצרת ZERO האמריקאית וכלים חשמליים נוספים, מרחיבה את פעילותה בשוק כלי הרכב החשמליים ומתחילה בשיווק אופנוע הספורט אנרג'יקה אגו (ENERGICA EGO), המציע ביצועים מסעירים של אופנוע סופרבייק,  עם רישוי לכביש הציבורי.



הדגם החדש המגיע מחברת אנרג'יקה האיטלקית, התמחתה במשך יותר מ-40 שנים בפיתוח טכנולוגיות ורכיבים למירוצי הפורמולה 1 ואחרים, מציע לצד עיצוב ספורטיבי וקרבי, שלדת צינורות משולשים שעטופה ב'פיירינג' מלא העשוי מסיבי פחמן, מנוע חשמלי 'בראשלס' מקורר שמן המפיק 145 כ"ס ולא פחות מ-20.3 קג"מ של מומנט.המאיצים את האופנוע מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות, ומביאים אותו למהירות מרבית של 240 קמ"ש מוגבלת מחשב, כאשר בדומה לכלים חשמליים, הכח מועבר לגלגל האחורי בתמסורת אוטומטית (ללא הילוכים) לרכיבה חלקה ונוחה יותר.  הטעינה נעשית משקע חשמל ביתי ואורכת 3.5 שעות ממצב ריק לגמרי או 20 דקות ל-80 אחוז טעינה באמצעות מטען מהיר.  טווח הרכיבה עומד על 150 ק"מ לפי נתוני היצרן.
אנרג'יקה אקו אנרג'יקה אגו
אבזור האופנוע כולל בקרת אחיזה, טעינה רגנרטיבית, מסך תצוגה TFT צבעוני (כולל חיבור בלו-טות' לטלפון החכם) ארבעה מצבי רכיבה ותפוקת כוח בהתאם לצורך (Sport, Standard, Eco, Rain) וכן שליטה מלאה ב"בלימת המנוע" (Low, Medium, High, Off) לשם טעינה בהאטה ועוד. על הבלימה אחראית חברת ברמבו אשר ציידה את ה-EGO בצמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ מלפנים עם קאליפרים ומשאבת בלימה רדיאליים ואלו מפוקחים על ידי מערכת ABS מהדור המתקדם ביותר של Bosch למניעת נעילת הגלגלים במגוון מצבי בלימה. מערכת זו אף מתוכננת למנוע התרוממות של הגלגל האחורי בעת בלימה חזקה להגברת היציבות והבטיחות.
לקינוח, כמו כל דגמי האופנועים והקטנועים החשמליים, נהנה האנרג'יקה אגו מביטוח חובה זול משמעותית (הזהה לאופנוע 50 סמ"ק), והוצאות אחזקה נמוכות (טיפולים זולים משמעותית) ואגרת רישוי של 50 סמ"ק.
מחיר אנרג'יקה אגו נקבע על 140,000 שקל. דרגת רישיון A. גרסה מוגבלת לרישיון A1 תגיע בקרוב.






עוד מדו גלגלי