בארץ: יונדאי סונטה היברידית

יונדאי סונטה ההיברידית מצטרפת לסגמנט מכוניות המנהלים ההיברידיות עם מנוע 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 193 כ"ס, אבזור עשיר והצהרה על תצרוכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר. המחיר תחרותי ויחל ב- 159,000 ש"ח!

ששי כהן 07 באוק, 2015
יונדאי סונטה היברידית 2015

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, השיקה הבוקר את הסונטה ההיברידית החדשה בישראל, עם כוונות להתחרות בפלח המכוניות ההיברידיות החסכוניות שמרכז יותר מ-9,000 מכוניות בשנה. הסונטה ההיברידית תתחרה בעיקר בדגמים כמו טויוטה קאמרי הייבריד והונדה אקורד ההיברידית המרכזות כל אחת מהן מאות מסירות בשנה, וגם תנסה לצוד לקוחות מקרב לקוחות הפריוס של טויוטה.
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מציעה הסונטה ההיברידית את העיצוב המוכר של יונדאי I40, שזוכה במקרה של הדגם החדש לחזית מרשימה יותר, הכוללת חצאית קדמית מונמכת, פנסי LED קדמיים עם תאורת קסנון, וגריל הקסגוני בעיצוב אלגנטי. בצידי הרכב זוכה הדגם לחישוקי גלגלים קלים בעיצוב שונה וחצאיות צד, ומאחור מציעה המכונית עיצוב מעט שונה עם יחידות תאורה בטכנולוגיית LED. ביונדאי השקיעו רבות בניסיון לשפר את האוירודינמיות של הרכב ולסונטה ההיברידית מקדם גרר מצוין של 0.24. מעבר לכך, מציע הרכב מידות גדולות מהממוצע המבטיחות תא נוסעים מרווח מאוד ובמיוחד במושב האחורי, לצד תא מטען בנפח 380 ליטר עם רצפת תא מטען שטוחה ופתח הטענה גדול יותר. הדגם מגיע ללא צמיג רזרבי, אך עם ערכה לתיקון תקר.



הסונטה הייבריד מצויידת במנוע בנזין 4 צילינדרים מסדרת ה- GDI בנפח 2.0 ליטר 154 כ"סהמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית ( ולא רציפה כפי שנהוג אצל המתחרות ), הפועלת לצידו של מנוע חשמלי בהספק של 51 כ"ס, המציעים יחדיו הספק משולב של 193 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 34 קג"מ ב- 1,850 סל"ד. עם יחידת הכח הנ"ל מציעה המכונית תצרוכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. המערכת ההיברידית כוללת סוללה מסוג ליתיום יון פולימר הממוקמת בתחתית תא המטען ומאפשרת תא מטען בנפח גדול מהמקובל במכוניות היברידיות. טעינת הסוללות מתבצעת הן ע"י מנוע הבנזין והן ע"י אגירת אנרגיית הבלימה.

יונדאי סונטה היברידית 2015

יונדאי סונטה היברידית 2015


אבזור הרכב כולל כסטנדרט ( רמת גימור פרימיום ): מערכת ה- Connected Car כסטנדרט עם מסך מוגדל של 8 אינטש,רדיו Nobex אינטרנטי, ניווט הכולל מערכת WAZE , חניה באמצעות אפליקציית סלופארק ופנגו. בנוסף, כולל הרכב פתיחת תא מטען מבוססות מפתח קרבה ללא מגע יד, כניסה לרכב ללא מפתח ובחירה בין 3 מצבי נהיגה המתאימים להרגלי נהיגה משתנים – רגיל, אקולוגי, או ספורטיבי. חיישן אורות, הגה וידית הילוכים מצופה עור, מראות צד חשמליות, בקרת אקלים, נורות LED פנימיות, בקרת שיוט, כניסת לAUX® – ו- USB כסטנדרט וקישוריות Bluetooth. דגם ה- LIMITED כולל בנוסף: בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט הכוללת יכולת עצירה מלאה- SMART CRUISE CONTROL, מושב נהג בעל זיכרון לתנוחת הישיבה, מושבים קדמיים חשמליים עם 8 מצבי כוונון במושב הנהג ו- 6 במושב הנוסע, פתחי מיזוג לספסל האחורי, גג שמש פנורמי, מראה מתכהה אוטומטית נגד סינוור, אפשרות קיפול 2 מושבים אחוריים ליצירת מקום רב יותר למטען גלגל הגה מחומם, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, AUTO HOLD לזינוק בעליה, תאורת בי-קסנון קדמית, דיפוני נוי מהודרים דמויי עץ, ווילונות בחלונות צד מאחור. הדגם כולל גם חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת: התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט חכמה, זיהוי רכב בשטחים מתים, בקרה אוט' על אור גבוה, מערכת צלילי מנוע וירטואלית המונעת את בעיית המנוע השקט מדי של רכבים חשמליים ולמעשה מזהירה הולכי רגל, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, חיישני רוורס ומצלמת נסיעה לאחור, 7 כריות אוויר וחיישן תאונה. ( חלקם סטנדרטים גם בגרסת הבסיס ).
יונדאי סונטה היברידית 2015

יונדאי סונטה היברידית 2015


הדגם יוצע עם האחריות המורחבת בשוק המכוניות ההיברידיות הכוללת אחריות של 7 שנים למערכת ההיברידית או עד 150 אלף ק"מ.
מחיר יונדאי סונטה היברידית אטרקטיבי בהחלט ויחל ב-159,000 ש"ח לדגם הבסיסי ו-179,000 ש"ח לדגם ה " Limited " המאובזר. במחיר הנ"ל, הנמוך משמעותית אגב מה- I40, תתחרה המכונית גם במכוניות מנהלים כמו מאזדה 6, סקודה סופרב ואחרות, ואף קרוב מאוד למחיר טויוטה פריוס הקטנה ממנו משמעותית. צפי המכירות של היבואן עומד על לפחות כ- 1,500 מכוניות בשנה מלאה.