ביטוח בהתאמה אישית – מה זה בכלל אומר?

הכירו את הביטוח בהתאמה אישית שחוסך לכם המון כסף, כי הוא מתלבש בדיוק על הצרכים שלכם ומצ'פר אתכם כשמגיע לכם. אה, ויש בשורה גם לנהגים חדשים.

ששי כהן 10 ביול, 2018

נושא ביטוח הרכב עבר בשנים האחרונות מטמורפוזה שמזכירה את מה שקרה בערוצי הכבלים: אם פעם שילמנו סכום גבוה וקיבלנו את כל הערוצים, רובם לא רלוונטיים לנו בעליל, הרי שכיום אנו בוחרים את הערוצים המתאימים לנו ומשלמים רק עליהם. גם בנושא הביטוח התחוללה מהפכה דומה: נהג ותיק ללא עבירות תנועה לא ישלם ביטוח כמו נהג שמאחוריו עבירות תנועה– נהג שחי באילת לא ישלם ביטוח לסופות שלגים – וכן הלאה. הכירו את הביטוח בהתאמה אישית שחוסך לכם המון כסף, כי הוא מתלבש בדיוק על הצרכים שלכם ומצ'פר אתכם כשמגיע לכם. אה, ויש בשורה גם לנהגים חדשים.


ביטוח מוזל לנשים
ליידי AIG הוא ביטוח שנתפר למידותיהן של נשים, הרגלי הנסיעות שלהן וההתמודדות שלהן בעת אירוע כמו תאונה. מחקרים הראו שנשים נוהגות טוב יותר מגברים, וזה מתבטא במעורבות פחותה בתאונות דרכים, ומעורבות נמוכה משמעותית בתאונות דרכים שמסתיימות במוות או חבלות קשות. לפיכך, נשים שנוהגות טוב ללא עבירות תנועה משמעותיות יכולות לשקול רכישת ביטוח רכב בהתאמה אישית AIG שמעניק להן הנחה יפה וגם כמה פינוקים אקסטרה: בעת תאונת דרכים נציגים של חברת הביטוח מגיעים לזירה כדי לעזור ולסייע בכל הקשור לניירת וביורוקרטיה, תשלום עבור שינוע לבית או לבית החולים ועוד. הביטוח כולל גם סעיפים של פיצוי עבור כל הדברים הקטנים שקורים לנו במהלך החיים, שאנו לא חושבים להפעיל עבורם ביטוח (כי לרוב הביטוח לא מכסה אותם) כמו איבוד מפתחות, פיצוי עבור שבירת חלונות, אובדן ארנק, שירותי גרירה ועוד.
ביטוח לנהגים חדשים
ביטוח של נהג צעיר (לפי ההגדרה החוקית אלה נהגים בגילאים שבע עשרה עד עשרים וארבע) הוא ביטוח יקר מאד, מאחר והוא משקף את הסיכון שנהג צעיר מהווה עבור חברות הביטוח. חלק מחברות הביטוח מאפשרות לכם לרכוש ביטוח מתואם אישית לנהג שלא נמצא על הכביש הרבה: ביטוח זמני לשבוע בלבד עבור הנהג הצעיר / החדש, בעלות של כמה עשרות שקלים בלבד. מתי זה כדאי? אם הנהג הצעיר חייל, למשל, ומגיע רק פעם בשבועיים הביתה, זה פשוט כאב לב לשלם סכומי עתק עבור הביטוח. הפתרון: תשלום של שבעים שקלים לשבוע בלבד, ואפשר לחדש אותו עד שלוש עשרה פעמים.
ביטוח לנהג זהיר
אין שום סיבה שנהגים טובים ישלמו את אותם סכומים כמו נהגים שמשתוללים על הכביש וצוברים דוחות ושעות מוסך. חברת הביטוח AIG מציעה לנהגים את ביטוח Safe-Drive, שיכול להפחית עד שלושים אחוזים מסכום הביטוח לרכב. זהו סכום משמעותי, והוא תלוי בהתנהלות הנהג: מערכת בטיחות המותקנת בחינם מנטרת את הנהיגה, ובעת חידוש הביטוח משפיעה כאמור על הסכום המשולם ומעניקה הנחה בהיקף של שליש מהסכום (משמעותי ביותר, בעיקר אם יש כמה נהגים במשפחה). מעבר לחיסכון, אלמנט הבטיחות פה חשוב מאד, במיוחד אם אתם נוהגים לתת גם לבני המשפחה היותר צעירים לנהוג על האוטו: המערכת יודעת לזהות נהיגה פרועה או שלא כחוק, ואפילו שולחת סמסים, כך שאתם תמיד בשליטה.
ביטוח מקיף לרכבי יוקרה
ההתנהלות של ביטוח על מכוניות כמו קיה פיקנטו שונה מאד מביטוח של מכונית שעולה שלוש מאות חמישים אלף שקלים או יותר (ההגדרה של מכונית יוקרה). בביטוח מכוניות יוקרה צריך להיות קודם כל איש ביטוח מקצוען שמבין את הצרכים של האדם שעומד מאחורי המכונית. לפעמים זו מכונית שיובאה באופן אישי, שאין לה בכלל חלקי חילוף בארץ וגם לא יבואן מורשה שיכול לעזור למצוא פתרונות במקרים של תקלה. למכוניות יוקרה יש שירות וי איי פי בחלק מחברות הביטוח, והוא כולל שירות תיקונים במוסכי היבואן, חלפים חדשים ומקוריים, רכב חלופי יוקרתי, כיסוי לשמשות, שירותי דרך ועוד.
ביטוח צד גימל בלבד
אם יש לכם רכב ישן ממש שאין לכם רצון לבטח אותו בביטוח מקיף מסיבות של ביטוח יקר מדי יחסית למחירו של האוטו, או שהאוטו פשוט לא שווה את זה, אתם יכולים לעשות ביטוח צד גימל בלבד. ביטוח צד גימל מעניק לכם כיסוי לנזקים שאתם עלולים לגרום לרכב אחר, מבלי שהאוטו שלכם עצמו מבוטח מעבר לביטוח חובה הבסיסי. באופן כזה אתם יכולים לנהוג בבטחה ובלי לחשוש, וגם לא צריכים לשלם את הסכום המלא של ביטוח מקיף.
מדור שיווקי

עוד מצרכנות