בליץ מוטורס מסתערת על השוק

בשעה שמכוניות חשמליות כמעט ולא נמכרות בישראל, חוצה בליץ מוטורס, יצרנית הקטנועים החשמליים, את רף 1,000 המסירות, מרחיבה את מספר המשווקים ומציעה חבילה חסכונית במיוחד לעסקים.

ששי כהן 09 במאי, 2017
קטנועי בליץ מוטורס

שוק המכוניות החשמליות בישראל מסרב להתרומם: צמד המכוניות החשמליות (100%) היחידות שמשווקות כיום בארץ: ב.מ.וו i3 ורנו זואי נמכרו במספרים בודדים עד עתה, והחדירה האמיתית של שוק המכוניות החשמליות, נמצאת כיום בארץ רק בדגמי הפלאג-אין הייבריד (החצי חשמליים) שזוכים לביקוש גובר. יחד עם זאת, ברור שהעתיד נמצא בחשמל, ובשעה ששוק המכוניות החשמליות עדיין רחוק ממהפך, את המהפכה החשמלית תמצאו דווקא בשוק הדו-גלגלי, שם מובילים את הענף מותג האופנועים החשמלי ZERO שמוסר עשרות כלים מדי שנה ומותג הקטנועים החשמליים בליץ מוטורס שמוביל את השוק כיום בישראל, ולאחרונה חצה את רף ה- 1,000 מסירות ! איך הוא הצליח במקומות שאחרים נכשלו עד כה? בכתבה שלפניכם.




חדירה לציי רכב
אחד הגורמים העיקריים לגידול במכירות הקטנועים החשמליים של בליץ, נעוץ בחדירה לציי הרכב, עם דגם הבליץ 3000, המקביל ביכולותיו לקטנועי 125 סמ"ק ומתאים לשימוש עירוני. כך למשל זכתה החברה במכרז לאספקת מאות קטנועים לדומינוס פיצה, שיחליפו בהדרגה את קטנועי הבנזין הנמצאים כיום בשימוש. לצידה של דומינוס פיצה, נמסרו גם קטנועים ראשונים לפיצה האט, רשת בורגרים, הסושיה ולשלל פיצריות ועסקים קטנים בתחום המזון ברחבי הארץ. גם לשוק המוסדי החלה בליץ לחדור, וסיפקה כבר מספר קטנועים למד"א, עיריית ת"א, ולאחרונה גם זכתה במכרז של מנהל הרכב הממשלתי.
בליץ מוטורס בשירות פיצה האט בליץ מוטורס בשירות פיצה האט
כניסה ראשונה לשוק לימוד הנהיגה
לאחר שעד לאחרונה לימוד נהיגה על דו-גלגלי היה אפשרי רק בקטנועים מונעי מנוע בנזין, שינה משרד התחבורה את החוק ומתיר כיום לראשונה גם לימוד נהיגה על קטנוע חשמלי. בבליץ רואים בשוק בתי הספר לנהיגה, מנוע צמיחה אפשרי נוסף לפעילות החברה, ומקווים שיוכלו לחדור גם לשם. ייתכן ואת החדירה שלהם לשוק הנ"ל יוכלו לעשות דרך הטסטרים עצמם, שיקבלו בקרוב את הקטנועים החשמליים של בליץ, דרך מנהל הרכב הממשלתי שהזמין עבורם כלים של בליץ.
יותר משווקים
לצידו של אולם התצוגה הראשי בת"א, את קטנועי החברה תוכלו לרכוש גם אצל אחד משישה משווקים נוספים, המעניקים פריסה כיום מהצפון ועד ירושלים. מרכזי שירות ומוסכים, הוסמכו כבר בכל חלקי הארץ.
חוגגים עצמאות מתחנות דלק... בליץ מוטורס 3000 חוגגים עצמאות מתחנות דלק… בליץ מוטורס 3000
חיסכון רב בתפעול
עבור שוק משלוחי המזון הפעיל בעיקר בסביבה עירונית, מהווה הקטנוע של בליץ פיתרון חסכוני לעסקים, כשבראש ובראשונה ביטוח החובה דומה לביטוח קטנוע 50 סמ"ק וחוסך יותר מ-1,000 שקל לשנה לקטנוע, כאשר הוא מיועד לכל נהג כולל נהג צעיר. כשמכפילים את החיסכון במספר קטנועים רב בסניף כפי שקורה בד"כ בדומינוס פיצה לדוגמה, אז עשוי להתגלות כאן חיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה רק על הביטוח. לצד אלה, עלות טעינה מלאה עומדת כיום על 2 שקלים בלבד ומספיקה לכמה עשרות ק"מ (עד 100 ק"מ בדגם ה-6000 היוקרתי), ונעשית דרך שקע חשמל ביתי רגיל, ועלות טיפול במוסך הנעשה כל 4,000 ק"מ, עומדת על 250 שקל בלבד. לקינוח: גם עלות אגרת הרישוי השנתית (טסט) עומדת כיום על 44 שקל בלבד לרכב חשמלי, במקום 163 שקל לקטנוע 125 סמ"ק. לכלים החשמליים של בליץ אחריות לשנתיים, ולאלו החוששים מעלות הסוללות לאחר מכן, נוסיף שמדובר במערכת סוללות מתקדמת, הכוללת מספר תאים הניתנים להחלפה כבודדים ולא מחייבים את החלפת כל הסוללות במידה ומתעוררת בעיה.
בדרך ללקוח מאושר? בדרך ללקוח מאושר?
ידידותי לסביבה
וכמובן, אי אפשר שלא לדבר על המאפיינים העיקריים של כלים חשמליים: ירוקים וידידותיים לסביבה. רכיבה על קטנוע חשמלי מתבצעת בשקט מוחלט, ללא רעידות, ללא ריח של דלק וללא זיהום אוויר. אופנוענים אמיתיים אולי יראו באימוץ כלי חשמלי בגידה בעקרונות האופנוענות המחוספסת, אבל מרבית הרוכבים שאינם "אופנוענים בנשמה", יחבבו ככל הנראה את חווית הרכיבה השונה. בבליץ מצהירים כיום ש-50% מרוכשי הכלים עד כה, הינם לקוחות פרטיים שרוכשים את דגם ה-6000 בעל טווח הנסיעה המורחב, המנוע החזק יותר (מקביל לדגמי 250 סמ"ק), ועיצוב ופינוקים של קטנוע מנהלים.
בשורה התחתונה: מהפכת הרכבים החשמליים בארץ מתחילה כנראה בבליץ מוטורס.
מחיר? החל מ-19,900 שקל או החל מ- 599 שקל לחודש בעסקת מימון.






עוד מדו גלגלי