בקרוב בארץ: סוזוקי איגניס 2016

סוזוקי איגניס 2016 יתחרה בסגמנט המיני קרוסאוברים ויצויד במנוע 1.2 ליטר 90 כ"ס, תיבה אוטומטית, הבטחה ליותר מ-20 ק"מ לליטר ותג מחיר שינוע כנראה סביב 80 אלף שקל.

ששי כהן 13 בפבר, 2016
סוזוקי איגניס 2016

מיני קרוסאובר במחיר של מכונית סופר מיני? ברבעון האחרון של השנה צפויה חברת מכשירי תנועה להשיק בארץ את סוזוקי איגניס החדשה, שתציע מיני קרוסאובר במחיר שצפוי לנוע סביב ה-80 אלף שקל ואולי אף פחות לדגם ידני. הדור השני של האיגניס יגיע אלינו ממפעל החברה בהודו, וצפוי להיות במידה מסוימת מחליפו של הספלאש ששיווקו פסק לאחרונה.




האיגניס 2016 המבוסס על מכונית המיני סוזוקי סלריו, יציע 3.7 מטר אורך, 1.66 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 248 ס"מ וגובה של כמעט 1.6 מטר, האמורים לספק תא נוסעים לארבעה + תא מטען בנפח 260 ליטר. לצד עיצוב מודרני בחזית ובצידי הרכב, הכולל שלל גימיקים עיצוביים נאים, חלקה האחורי עוצב באופן מעט מאכזב עם עיצוב מיושן משהו, שאיננו מסתדר עם המראה הכללי של הרכב. למרות שהדגם משווק בחו"ל גם בגרסת הנעה כפולה, לארץ יגיע האיגניס רק בגרסת הנעה קדמית, אך עדיין יציע יכולת שטח קלילה עם מרווח גחון של 18 ס"מ והבטחה של היצרן להנאה גם מחוץ לאספלט.

בתוך תא הנוסעים יציע האיגניס סביבת נהג ונוסעים מודרנית וצבעונית, עם דהשבורד מינימלי מצד אחד, אך צעיר ומתקדם עם מסך מגע גדול במרכזו, שישלוט על מספר מערכות הרכב. מתחת למכסה המנוע יצויד האיגניס במיני יחידה היברידית, הכוללת מנוע בנזין 1.2 ליטר, ומנוע חשמלי קטן, המפיקים 91 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, האמורה לספק ביצועים זריזים יחסית ( לא מעט הודות למשקל של 880 ק"ג בלבד ), לצד חיסכון ניכר בדלק, עם תצרוכת דלק שתנוע סביב ה-25 ק"מ לליטר.
סוזוקי איגניס החדש ינחת בארץ ברבעון האחרון של השנה, אך עוד קודם לפניו, צפוים לנחות כאן הסלריו בחודש אפריל והבלנו החדשה בחודש מאי.