בקרוב בארץ: פיג'ו 3008 החדשה

פחות מיניוואן יותר ג'יפון: פיג'ו 3008 החדשה תנחת בארץ בקרוב מאוד ותציע עיצוב מודרני, תא נוסעים עמוס טכנולוגיה ומנוע חסכוני המפיק 165 כ"ס.

ששי כהן 13 באוק, 2016
פיג'ו 3008 החדשה

חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, החלה להיערך לאחת ההשקות החשובות ביותר שלה בשנה הקרובה, עם הגעתה של ה-3008 החדשה לארץ כבר בחודש הבא, לקראת השקה רשמית שלה בתחילת דצמבר. הדגם צפוי להתחרות בארץ בשוק הג'יפונים המשפחתיים, בדגמים מצליחים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ומאזדה CX-5, וינחת בארץ מספר שבועות בלבד לאחר השקתו העולמית של הדגם בתערוכת פאריז.




בשונה מהדור הראשון של ה-3008 שהוצג לפני כ-7 שנים, נהנה הדגם החדש מעיצוב הרבה יותר של רכב פנאי והרבה פחות של מיניוואן, מה שעשוי לפתור לו את אחת מנקודות התורפה של הדור היוצא. לצד העיצוב החדש, מציע ה- 3008 גם צמיחה במידות עם אורך של 4.45 מטר ( 8+ ס"מ), 1.84 מטר רוחב ( ללא שינוי ), 1.62 מטר גובה ( ללא שינוי ) ובסיס גלגלים של 267 ס"מ ( 6.2+ ס"מ ), המבטיח תא נוסעים מרווח מבעבר, לצד תא מטען נדיב בנפח 520 ליטר.פיג'ו 3008 החדשה פיג'ו 3008 החדשה
בתוך תא הנוסעים מבטיחים בפיג'ו עיצוב ייחודי " i Cokpit" המזכיר "תא טייס ולא תא נהג", ולפי התמונות מדובר בהחלט מאחד מתאי הנוסעים המעוצבים ומרשימים בקטגוריה, הכולל בין השאר לוח שעונים דיגיטלי עם מסך TFT בגודל "12.3 הניתן לעיצוב אישי, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "8.0 המשרת מספר מערכות של הרכב, עיצוב מקורי למתגים וידית הילוכים בסגנון סטיק של טייס.

הדגם ישווק בארץ בשלב הראשון עם מנוע הטורבו 1.6 ליטר המוכר של החברה, המפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית, המציע תצרוכת דלק של 13.69 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-20.8 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית, לצד דרגת זיהום אוויר 7.  אבזור הדגם יכלול כסטנדרט מערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי גלגלים קלים, הגה בציפוי עור, בקרת שיוט ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי צפוי לכלול שלל מערכות בטיחות מתקדמות, לרבות מערכת התרעה על שמירת מרחק וסכנת התנגשות, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת התרעה על רכב בשטח מת ועוד.פיג'ו 3008 החדשה פיג'ו 3008 החדשה
פיג'ו 3008 היוצאת התהדרה בשנה האחרונה במחירים מאוד תחרותיים, הן ברכישה כחדש מהיבואן (129,900 ש"ח) והן בדגמי 0 ק"מ מלובינסקי טרייד (114,900 ש"ח), וספק אם הדגם החדש יצליח לשמור על רמת מחירים נמוכה כזו, בשל וויתור לעת עתה על שיווק גרסת ה-1.2 ליטר 130 כ"ס האוטומטית שיכלה לענוד תג מחיר תחרותי, והתמקדות בדגם החזק יותר שעשוי להיות אחד מרכבי הפנאי המהנים לנהיגה בסגמנט. כך או כך, אם ה-3008 החדשה לא תענוד תג מחיר תחרותי כבר בהשקתה, ספק אם תוכל להימכר במספרים מרשימים וחבל, מכיוון שקשה לראות את הלקוח הישראלי הממוצע רוכש פיג'ו במחיר גבוה יותר מיונדאי או קיה שנהנות מתדמית טובה יותר בשוק המקומי.
פיג'ו 3008 החדשה תושק בארץ ככל הנראה בתחילת דצמבר 2016.