בקרוב בארץ: רנו זואי החשמלית במחיר חזוי של 130 אלף שקל

המכונית החשמלית הנמכרת ביותר באירופה לקראת שיווק בישראל: 3 מכוניות מדגמי רנו זואי החשמלית נחתו לאחרונה בארץ לתקינה והחלו לנוע על הכבישים לקראת שיווק מתוכנן בחודשים הקרובים.

ששי כהן 27 בדצמ, 2016

חודשיים לאחר שהחל השיווק המחודש של מכוניות חשמליות בישראל, עם הגעתה של ב.מ.וו i3 החשמלית לארץ ופתיחת עידן ה-i החשמלי של BMW בישראל, עושה את צעדיה לקראת שיווק בישראל גם רנו זואי החשמלית, ששלושה דגמים שלה עברו לאחרונה רישוי בישראל והחלו לנוע בכבישים לצרכים שונים של היבואנית.



רנו זואי 2017 רנו זואי 2017
רנו זואי הינה מכונית סופר-מיני 5 מושבים, בעלת מידות חיצוניות המקבילות לסופר-מיני ממוצעת, שהוצגה בעולם בשנת 2012 ומאז הפכה להיות המכונית החשמלית הנמכרת ביותר באירופה, עם כ-50 אלף מכוניות שנמסרו עד כה ללקוחות. לפני כחודשיים אף הוצגה כבר מתיחת פנים לדגם, הכוללת הגדלת טווח הנסיעה בין טעינות מ-240 ק"מ עד כה ל-400 ק"מ, או 300 ק"מ בתנאי נהיגה אמיתיים (עם מזגן, נוסעים ברכב ונסיעות מהירות בכבישים מהירים), לדברי היצרנית. הדגמים שנחתו לתקינה בארץ, הינם מהדגם היוצא, אך כאשר יחל השיווק בפועל, ישווקו הדגמים החדשים בעלי טווח הנסיעה המשופר, הודות לסוללה חדשה- 40 ZE, בנפח של 41 קילוואט/שעה. לצד אלה, מצוידת המכונית במנוע חשמלי המפיק 88 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם הילוך אחד. זמן טעינה מלא עומד בדגם החדש על שעה אחת בלבד, ועם טווח הנסיעה המוגדל, היא עשויה להתאים לשימושים היומיים של מרבית הנהגים בישראל.רנו זואי 2017 רנו זואי 2017
יחד עם זאת, בשעה שהדגם היוצא של הזואי היה יקר רק ב-15% מרנו קליאו, נתון אשר סיפק הערכת מחיר צפויה של 100 אלף שקל בישראל, הדגם החדש בעל טווח הנסיעה המוגדל, התייקר משמעותית (40% יותר מהקליאו בצרפת).  אתמול, סיפקה -ענת מילוסלובסקי, מנכ"ל רנו בישראל, בראיון שנערך עימה בערוץ 1 בנושא המכוניות החשמליות, צפי לתג מחיר של 130,000 שקל. יקר? יחסית, אך צריך לזכור שמחיר BMW i3, שהינה החשמלית היחידה המשווקת כיום בישראל, מתחיל ב-249,000 שקל.