בקרוב בישראל: סיאט איביזה החדשה 2017

יבואנית סיאט החלה בשיווק מקדים לאיביזה החדשה שתגיע לארץ בספטמבר. בתפריט: מנועי טורבו בהספקים של 95-150 כ"ס וגם… נגמר עידן האיביזה 3 דלתות. המתכון להמשך ההצלחה טמון במחיר.

ששי כהן 17 באוג, 2017
סיאט איביזה החדשה 2017

קצת יותר מחצי שנה לאחר שנחשפה סיאט איביזה החדשה, צפויה צ'מפיון מוטורס היבואנית להשיק בספטמבר את האיביזה החדשה בישראל, הישר אל סגמנט הסופר-מיני המתחדש, הכולל שלל דגמים חדשים. הדור הנוכחי של האיביזה שהושק בארץ כבר לפני 9 שנים, היה לדגם שהזניק את מכירות המותג בארץ עם אלפי יחידות שנמכרו כאן מדי שנה, שהפכו אותו לחביבם של הצעירים והצעירות בישראל.




הדור החמישי שיושק כאן, ינסה לפנות יותר מבעבר גם לקהל בוגר יותר, וכחלק ממדיניות עולמית של סיאט, לא ייוצר עוד בדגמי 3 דלתות בעיצוב ספורטיבי, שהיו לפופולרים מאוד בארץ. לצד עיצוב חדש המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של סיאט ומזכיר לא מעט את הלאון המשפחתית, פותחה האיביזה החדשה על שלדת ה- MQB המודולרית של החברה, אך בגרסת A0 המותאמת לרכבי סופר-מיני, המבטיחה פלטפורמה קשיחה ב-30% ביחס לדגם היוצא, לצד משקל נמוך יותר.
האיביזה החדשה תהיה גם מרווחת משמעותית ביחס לעבר, הודות לרוחב של 1.78 מטר (8.7+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 256 ס"מ (9.5+ ס"מ). יחד עם זאת האיביזה לא צומחת בנתוני האורך והגובה, אך בזכות תכנון חכם, מציעה תא מטען שגדל ב-65 ליטר ל-355 ליטר מכובדים לקטגוריה.
סיאט איביזה החדשה 2017 סיאט איביזה החדשה 2017
היצע המנועים בישראל יחל בדגם הבסיסי עם מנוע 1.0 ליטר טורבו 95 כ"ס שיוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים. מעליו תתמקם האיביזה 1.0 ליטר טורבו 115 כ"ס, שתוצע בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 7 הילוכים וצפויה להיות הפופולרית בהיצע הדגמים בישראל. בקצה הדגמים לעת עתה תוצע גרסת ה-1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס המצוידת בגיר ידני ועונה לשם איביזה EVO.
בתוך תא הנוסעים מציעה האיביזה החדשה מהפכה של ממש, עם עיצוב חדש לחלוטין שאינו דומה אגב לאף דגם אחר של החברה. בסיאט מבטיחים שיפור ניכר באיכות החומרים וההרכבה, לצד אבזור משודרג הכולל כאופציה מעתה גם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ותמיכה באפל ואנדרואיד, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון, תאורת LED ראשית ועוד. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור : Reference הבסיסית, Style המאובזרת יותר ו- FR בעלת חבילת עיצוב ספורטיבית.
סיאט איביזה החדשה 2017 סיאט איביזה החדשה 2017
נותר לקוות שבסעיף האבזור הבטיחותי תגיע המכונית עם שלל מערכות מתקדמות המוצעות בדגם בחו"ל. לעת עתה, בפרסומות המקדימות שהחל היבואן לפרסם בימים האחרונים ברשת, מופיעה דרגת רמת אבזור בטיחותי 3 בלבד ועוד לדגם ה- FR המאובזר, המרמזת על אבזור בטיחותי דל מהצפוי.
המפתח להמשך הצלחת האיביזה החדשה בארץ טמון כמובן בתג המחיר שיוצמד לדגם. אם יצליחו סיאט לשמר את המחיר הנוכחי (86,100 שקל לדגם אוטומטי לפני מבצעים), סיכויי ההצלחה שלה יהיו גבוהים למדי לדעתנו. במידה ומחירה יקפוץ לכיוון ה-90,000 או יותר, תמצא את עצמה האיביזה מול מתחרות מודרניות לא פחות שלא יעשו לה חיים קלים.