ב.מ.וו. X5 החדש

ב.מ.וו. X5 החדש זוכה לעיצוב מלוטש וספורטיבי יותר, מנועים חסכוניים יותר ולראשונה גם גרסת הנעה אחורית.

ששי כהן 30 במאי, 2013

שלוש שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של ב.מ.וו. X5 , זוכה רכב הפנאי היוקרתי למתיחת פנים מקיפה, שאמורה לחזק את מכירותיו מול המתחרים החדשים. לצד עיצוב בסיסי שנותר מזוהה עם הדגם היוצא, זוכה הרכב לשלל עדכוני עיצוב מקיפים כולל את חזית הרכב המעוצבת בסגנון דגמי BMW החדשים, בעלת מראה ספורטיבי מבעבר.
ה- X5 החדש צומח מעט במידות עם 4.88 מטר באורך ( 29+ מ"מ), 1,94 מטר ברוחב ( 5+ מ"מ ), אך מצמצם 14 מ"מ בגובה המכונית ל- 1.76 מטר לטובת שיפור התנהגות הכביש וצריכת הדלק. בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 293 ס"מ, ונפח תא המטען צמח מעט ועומד על 680-1870 ליטר בהתאם לקיפול המושבים האחוריים. לראשונה בדגמי ה- X5 , יוצע הרכב גם בגרסת 2X4 עם הנעה אחורית, שצפויה להיות חסכונית במיוחד בשילוב מנוע דיזל.


ב.מ.וו. X5 החדש ( יצרן )

ב.מ.וו. X5 החדש ( יצרן )


בתוך תא הנוסעים זוכה ה- X5 לעיצוב חדש ביחס לקודמו, אולם בעל השראה עמוקה לדגמי סדרה 3 החדשה. אבזור הרכב יכלול מערכת שמע עם מסך מגע בגודל "10.1, בקרת שיוט מתוחכמת עם בלימה אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, תאורת LED קדמית סטנדרטית בכל הדגמים, תאורת LED אחורית ועוד. היצע המנועים יכלול בשלב הראשון 5 מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 258 – 450 כ"ס שישודכו לתיבות הילוכים ידניות 6 הילוכים או אוטומטיות 8 הילוכים, כאשר גרסה מעניינת במיוחד שתוצג מאוחר יותר, תכלול מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל ותיבת הילוכים ידנית, שיחד עם הנעה אחורית במקום 4X4 תציע עד 17 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו. X5 החדש יוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר ועשוי להגיע לארץ עוד לפני סוף 2013.
ב.מ.וו. X5 החדש ( יצרן )

ב.מ.וו. X5 החדש ( יצרן )