ב-120 אלף שקל: אופל אסטרה 2017 מבחן דרכים

אופל אסטרה, מכונית השנה באירופה 2016, מנצלת את שער היורו הנמוך ומוצעת כעת במחיר הנמוך משמעותית ממרבית המשפחתיות. שווה את הכסף?

ששי כהן 26 בפבר, 2017
אופל אסטרה 2017

בדיוק שנה לאחר שזכתה בתואר היוקרתי "מכונית השנה באירופה 2016" ו-10 חודשים לאחר שנחתה בארץ, ניצלה יבואנית אופל את שער היורו הנמוך, ויצאה החודש למבצע בו מוצעת אופל אסטרה החדשה במחיר של 119,900 שקל, מחיר המשקף הנחה של 12,000 שקל ממחיר המחירון, ומעמיד אותה כעת כאחת המשפחתיות הזולות ביותר בישראל. יחד עם זאת, ברור שחלק גדול מההוזלה במחיר בא לתת מענה למכירות הנמוכות יחסית של הדגם, שהסתכמו אשתקד ב-2,482 מסירות, כאשר קרוב ל-1,000 מהן היו משל הדור היוצא.  צפי היבואן בהשקת הדגם עמד על כ-5,000 מכוניות בשנה. חשוב להוסיף שלא מדובר אגב בבעיה רק של אופל, אלא של כל שוק המשפחתיות שסובל מירידה חדה בביקוש עקב המעבר המאסיבי לשוק רכבי הפנאי, ומחירם הקרוב מדי (ולרוב מנופח עבור טובת חברות הליסינג) של המשפחתיות מול רכבי הפנאי, בהחלט לא עוזר לשפר את המצב.




" מכונית השנה 2016 באירופה " – עוזר למכירות?
ישראל היא שוק עם חוקים משלו, ולצערנו הטעם הישראלי בבחירת רכב חדש מושפע בעיקר מתרבות העדר והרבה פחות מהצרכים האמיתיים או היכולות של הרכב. כך למשל, בעוד שבאירופה תואר "מכונית השנה" נחשב ליוקרתי ביותר ומשפיע במידה רבה על המכירות בהמשך, אם נסתכל על השוק הישראלי, נגלה שמבין 5 מכוניות משפחתיות שזכו ב-12 שנה האחרונות בתואר "מכונית השנה" ( אסטרה, פיג'ו 308, גולף, ניסאן ליף וטויוטה פריוס), אף אחת מהן לא הפכה כאן לרבת מכר במיוחד ולרוב גם לא ממובילות הקבוצה.
הסטיישן שימושית, ההאצ'בק בעלת עיצוב ספורטיבי יותר הסטיישן שימושית, ההאצ'בק בעלת עיצוב ספורטיבי יותר
אופל אסטרה החדשה
ועדיין מדובר במכונית הנמכרת ביותר בהסטוריה של אופל בעולם, עם יותר מ- 24 מיליון מכוניות שנמכרו מאז הוצג הדור הראשון בשנת 1936 בתור אופל קאדט, שמשנת 1991 שינה את שמו לאסטרה. הדגם החדש מציע עיצוב חדש ונאה המהווה התפתחות של הדור היוצא ויישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של אופל, ומשווק בארץ בדגמי האצ'בק 5 דלתות וסטיישן (טורר) שימושי שנבחן כאן.
בניגוד למקובל בתעשיית הרכב ולגידול בממדים בהחלפת דור, האסטרה החדשה זוכה לשלדה חדשה, חזקה וקלה יותר (עד 200 ק"ג), אך עם מרכב מעט יותר קומפקטי מהדור היוצא עם 4.37 מטר באורך (4.7 מטר בסטיישן), 1.81 מטר רוחב, 1.48 מטר גובה, ובסיס גלגלים שעומד של 266 ס"מ שמעט קצר ממובילות הקבוצה. נפח תא המטען עומד על 370 ליטר בלבד בדגם ההאצ'בק או 505 ליטר מכובדים בסטיישן.
תא המטען בנפח 370 ליטר בלבד בדגם ההאצ'בק או 505 ליטר מכובדים בסטיישן. תא המטען בנפח 370 ליטר בלבד בדגם ההאצ'בק או 505 ליטר מכובדים בסטיישן
תא נוסעים
האסטרה החדשה מציעה סביבת נהג ששופרה משמעותית מהדור היוצא ופותרת את אחת מנקודות התורפה של הדגם הקודם שכללה ריבוי מתגים בפאנל המרכזי. בדגם החדש סביבת הנהג מודרנית ונעימה, בעלת עיצוב נקי והנדסת אנוש טובה, ואת ריבוי המתגים מחליף מסך מולטימדיה מקורי השולט על מספר מערכות הרכב. יחד עם זאת, למרות איכות חומרים גבוהה ואיכות הרכבה גרמנית, עיצוב הדשבורד לא מציע ריגוש כלשהו והורגש גם חוסר בתאי אחסון שימושיים בסביבת הנהג. אבזור הרכב כולל כסטנדרט (רמת גימור Enjoy): מערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה עם מסך מגע "7 התומכת ב-Apple CarPlay ואנדרואיד, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מחשב דרך, שמשות אחוריות כהות, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ו- 6 כריות אוויר.
תא נוסעים איכותי ומודרני, אך הורגש מחסור בתאי אחסון שימושיים תא נוסעים איכותי ומודרני, אך הורגש מחסור בתאי אחסון שימושיים
בטיחות
את חבילת הבטיחות Opel Eye הכוללת זיהוי תמרורים, שמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון והכוונה, התראת מרחק מלפנים, התראה מפני התנגשות ומערכת סיוע בבלימה, המאיטה את הרכב באופן אוטומטי, תמצאו רק בדגם המאובזר יותר (Enjoy פלוס) הכולל גם חישוקי גלגלים קלים וצג מגע "8, בעלות של 3,000 שקל בלבד השווה כל אגורה בשל הבטיחות המשופרת. מעבר לכך, מדובר במכונית בטיחותית שזכתה בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
על הכביש
עם השקתה בארץ התהדרה האסטרה החדשה במנוע טורבו בנזין חזק משמעותית מהמקובל במשפחתיות, בנפח 1.4 ליטר, המפיק 150 כ"ס ו-25 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים. על הכביש מציעה האסטרה ביצועים משופרים ונאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ( 8.9 שניות בסטיישן ), המספקים ביצועים מרשימים, שפע של כח הזמין בכל רגע ויכולות עקיפה מהירות ובטוחות.. לצד אלה, מדובר אף במכונית נוחה למדי ברוב סוגי הדרך ואף שקטה עם תא נוסעים מבודד היטב מרעשי חוץ ומנוע, ולמרות בסיס גלגלים שאינו ממובילי הקטגוריה, היא בהחלט מרווחת עבור משפחה ממוצעת ודגם הסטיישן השימושי שנבחן כאן, מוסיף לשימושיות וליכולות האחסון ועדיף לדעתנו על גרסת ההאצ'בק, למעט אולי בעיצוב החיצוני.  צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.7 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים נינוחים למדי ולרוב ללא נהיגה מאומצת. מעבר לכך, מדוב באחת המשפחתיות הידידותיות יותר כיום לסביבה, עם דרגת זיהום אוויר 5 לפי התקן המעודכן ל-2017.
מנוע 150 כ"ס המספק ביצועים נאים לצד תצרוכת דלק טובה מנוע 150 כ"ס המספק ביצועים נאים לצד תצרוכת דלק טובה
משפחתית או ג'יפון?
במחיר של 120 אלף שקל לגרסת ההאצ'בק בו מוצעת כיום המכונית במסגרת מבצע, מדובר במשפחתית איכותית, חזקה וחסכונית יחסית, הנהנית ממחיר נמוך ב-12-13 אלף שקל מול מרבית המשפחתיות כיום, כאשר החיסרון העיקרי שלה הוא היעדר מערכות הבטיחות המתקדמות המוצעות רק ברמת הגימור הגבוהה יותר, שלא ברור אם גם היא נמצאת במבצע. הבעיה העיקרית שלה כיום, נעוצה בכך ששוק המשפחתיות סובל מהפניית הגב של מרבית הלקוחות המסורתיים, המעדיפים באותו הכסף לרכוש ג'יפון שהפך למשפחתית האמיתית החדשה של ישראל, ואפילו באולם התצוגה של אופל תוכלו לרכוש כיום את אופל מוקה במחיר זהה, המעניקה לדעתנו חבילה משפחתית מוצלחת יותר בעידן הנוכחי.