ג'יפ צ'ירוקי – מבחן דרכים

ג'יפ צ'ירוקי החדש מתהדר בעיצוב הכי לא Jeep, אך מצד שני שומר על יכולות שטח המתבקשות מהמותג ופונה לקהל רחב יותר עם מידות קומפקטיות ותג מחיר סביר למתחרים.

ששי כהן 12 באוג, 2015
ג'יפ צ'ירוקי 2015

ג'יפ צ'ירוקי החדש כבר איננו ממש חדש ואף בחודש הבא סוגר כבר שנה ראשונה לשיווקו בישראל. במהלך שנתו הראשונה בארץ הספיק הצ'ירוקי להתחבב ע"י לקוחות ג'יפ ומסר 120 יחידות, מהם 97 בשבעת החודשים הראשונים של 2015, מה שהופך אותו לדגם השני הנמכר ביותר כיום של קבוצת קרייזלר בישראל, אחרי הגרנד צ'ירוקי. בתקופה האחרונה עלה הצ'ירוקי שוב קצת לכותרות, עקב התחלת ייבוא של גרסת 2.4 ליטר מוזלת ומקוצצת יכולות שטח, המיובאת בשיטת היבוא המקביל, וממנה עלו לכביש עד כה כ- 7 יחידות נוספות. עבור הלקוחות הפוטנציאלים, מדובר בשוק תחרותי יותר כעת, הכולל גם יותר גמישות בסגירת עסקה גם אצל היבואן הרשמי.


ג'יפ צ'ירוקי 2015 -עיצוב מודרני ושונה מהמקובל ב- Jeep

ג'יפ צ'ירוקי 2015 -עיצוב מודרני ושונה מהמקובל ב- Jeep

גי'פ צ'ירוקי החל את דרכו כבר בשנת 1974, עת הוצג הדור הראשון של רכב השטח הקומפקטי ( יחסית ) של החברה. הדור החמישי שהוצג ב-2014 ונבחן כאן, שובר במידה מסוימת את כל המוסכמות הנהוגות במותג האייקון האמריקני, עם עיצוב קרוסאוברי למהדרין שנראה יותר קוריאני מקוריאני, ואינו מזכיר את דגמי ג'יפ למעט מגריל שבעת החריצים המיוחד והמותאם לשורשי המותג. אם זה לא מספיק, אז נוסיף שהדגם פותח בנוסף כחלק מבעלות משותפת של קונצרן פיאט וקרייזלר על בסיס שלדה מוארכת של האלפא ג'ולייטה האיטלקית. למרות הכל, בג'יפ יודעים בהחלט מה הם עושים והעיצוב החדש והלא שגרתי למותג, אכן פתח את הדלת עבור קהל לקוחות גדול מבעבר, ובמחצית הראשונה של 2015, היה אף לדגם של ג'יפ הכי נמכר בארה"ב ול- SUV ה- 7 הנמכר ביותר מבין כל המותגים. אז אם אתם חושבים שהחזית עם הפנסים הצרים לא הולמת את המותג הקשוח, אתם כנראה במיעוט. אנחנו חושבים בכל מקרה שמדובר בעיצוב יפהפה ומהנאים ביותר ללא ספק בקטגוריה.

ג'יפ צ'ירוקי 2015

ג'יפ צ'ירוקי 2015

הצ'ירוקי החדש נבנה במיוחד כמתחרה בשוק רכבי הפנאי היוקרתיים ובעל מידות דומות עד מאוד למתחרים עם 4.69 מטר באורך, 1.9 מטר רוחב, ו- 1.72 מטר גובה, המספקים תא נוסעים מרווח יחסית לחמישה נוסעים, למרות בסיס גלגלים צנוע יחסית העומד על 272 ס"מ. בסעיף השימושיות מציע הדגם תא מטען בנפח 514 ליטר המספיק לאחסון די נדיב של הציוד שלכם לטיול השטח הבא, הצומח עד 1,554 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים לרצפה כמעט שטוחה. מעבר לכך כולל תא הנוסעים מספר גדול יחסית של תאי אחסון ומחזיקי כוסות לשעת הצורך.

גי'פ צ'ירוקי : תא מטען גדול מהממוצע

גי'פ צ'ירוקי : תא מטען גדול מהממוצע

תא נוסעים, אבזור
בתוך הקבינה, מציע תא הנוסעים סביבת נהג מודרנית ונאה למראה, המעוצבת בסגנון אירופאי יותר מאשר אמריקני, אך למרות איכות חומרים והרכבה גבוהים, עדיין לא מדובר בתא נוסעים איכותי בסגנון אאודי או BMW. אבזור הרכב עשיר כסטנדרט וכולל ברמת הגימור הבסיסית : מערכת מולטימדיה בעלת מסך 8.4 אינץ' נשלטת מההגה עם יציאות USB + ו- AUX, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים כפולת אזורים + פתחי מיזוג מאחור, חיישני חניה אחוריים + קדמיים+ בקרת שיוט, מושב נהג חשמלי, חיישני תאורה וגשם, מראות צד מתקפלות חשמלית, מחשב דרך, חישוקים קלים, הגה וידית הילוכים מצופי עור, בלם יד חשמלי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה בשטח, מערכת עזר לזינוק בעליה, תא מטען עם פתיחה חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ומסילות גג. רמת הגימור 'Trailhawk' שנבחנת כאן, כללה בנוסף: גג שמש פנוראמי, ריפודי עור, מושבים מחוממים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מגוני שטח ושלל מערכות עזר לנהיגה בשטח.

ג'יפ צ'ירוקי 2015- תא נוסעים נאה ועמוס אבזור כבר ברמת הגימור הבסיסית

ג'יפ צ'ירוקי 2015- תא נוסעים נאה ועמוס אבזור כבר ברמת הגימור הבסיסית

יחידת כח חזקה
ג'יפ צ'ירוקי משווק בארץ ע"י היבואן הרשמי בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע בנזין V6 מסדרת ה- PENTASTAR, בנפח 3.2 ליטר המפיק 271 כ"ס ומומנט מירבי של 32 קג"מ ב- 4,200 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. על הכביש, מדובר במנוע חזק בהחלט, המספק תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 7.6 שניות קצרות, ויכולות עקיפה בטוחות ומהירות בשעת הצורך וכל זאת בשקט מופתי ובשילוב העברות הילוכים חלקות של תיבת ההילוכים החדשה. יחד עם זאת, מדובר עדיין ברכב שטח גבוה וכבד, השוקל במקרה שלנו קצת יותר מ-2 טון, ולמרות הביצועים הנאים ואחיזת הכביש הגבוהה, לא מדובר ברכב ספורטיבי שמאפשר נהיגה נמרצת מדי בכבישים מפותלים, בין השאר עקב הגה מנותק יחסית ומתלים רכים המספקים נוחות נסיעה טובה על הכביש, אך גם מתנדנדת מדי בנהיגה ספורטיבית.

ג'יפ צ'ירוקי 2015 - יכולת נסיעה בדיונות אך עד גבול מסוים

ג'יפ צ'ירוקי 2015 – יכולת נסיעה בדיונות אך עד גבול מסוים

הצ'ירוקי אמנם נטש ערכי המותג בכל הנוגע לעיצוב, אולם בתחום השטח הוא כלל אינו מאכזב ובניגוד לרוב המתחרים מצויד הדגם ביכולות שטח של ממש ( ובמיוחד בגרסת ה- Trailhawk הנבחנת כאן ) עם הנעה כפולה 4X4 מתקדמת המאפשרת שימוש בהנעה קדמית בנהיגה רגילה על הכביש וכניסה אוטומטית להנעה כפולה במקרה הצורך. עוד בתפריט :הילוך כוח- LOW, מיגון גחון, מיכל דלק ותיבת העברה, בקרת אחיזה Select-Terrain בעלת 4 מצבי פעולה: אוטומטי, שלג, ספורט, חול/בוץ, מערכת מיוחדת לנהיגה בסלעים ושטח קשה, נעילת דפרנציאל אחורית, מערכת בקרת ירידה ועליה במדרון ומערכת מיוחדת להתאמת מהירות לתנאי השטח.

ג'יפ צ'ירוקי 2015- יכולות שטח גבוהות מהמתחרות

ג'יפ צ'ירוקי 2015- יכולות שטח גבוהות מהמתחרות

כשיורדים מהאספלט, מדובר בפועל בחיית שטח המסוגלת לנסוע ללא בעיות מיוחדות בדיונות, בשלל סוגי שבילים וכמובן גם קצת יותר בשטח טכני ופחות סימפטי. יחד עם זאת, למרות מרווח גחון משופר של 22.1 ס"מ לעומת 20.1 ס"מ בגרסה הבסיסית וזוויות גישה ונטישה נאות וטובות מהממוצע ( 28/32 ), מדובר עדיין ברכב שאינו ברמת שטח של אחיו ( רנגלר, גרנד צ'ירוקי ), שאמנם יקח אתכם עמוק בשטח, אך לא עמוק מדי. בכל מקרה, הוא יקח אתכם ככל הנראה הרבה יותר רחוק בשטח ממרבית המתחרים שלו. בכל הנוגע לצריכת הדלק, על הכביש בנהיגה משולבת ניתן להגיע לתצרוכת דלק של 10-11 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה. בשטח מאומץ תרדו לחצי מזה. בסיכום 3 ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק שלו על 8 ק"מ לליטר, כאשר מרבית הנסיעות נעשו על הכביש באופן רגוע ונינוח.

ג'יפ צ'ירוקי 2015-זוויות גישה ונטישה נאות, אך מהלך המתלים קצר יחסית

ג'יפ צ'ירוקי 2015-זוויות גישה ונטישה נאות, אך מהלך המתלים קצר יחסית

לסיכום
ג'יפ צ'ירוקי החדש נהנה מעיצוב מודרני ונאה שמהווה במידה מסוימת בגידה בערכים של Jeep וב- DNA העיצובי של החברה, מתוך מטרה לפנות לקהלים חדשים ולהגדיל משמעותית את המכירות, הן בצפון אמריקה והן בשאר העולם. בינתיים הנוסחה החדשה מוכיחה את עצמה והצ'ירוקי נחשב לדגם הנמכר ביותר של ג'יפ השנה בארה"ב. לצד העיצוב החריג למותג, שומר הצ'ירוקי על יכולות שטח של ממש, המהוות בונוס של ממש על המתחרים, ומשלים את החבילה בתא נוסעים עמוס אבזור כבר ברמת הגימור הבסיסית. בצד החובה, המנוע הגדול ויכולות השטח, פוגעים בצריכת הדלק וגובים תוספת מחיר שאולי מיותרת עבור מרבית הלקוחות שאינם ירדו כנראה לעולם מהכביש. במחיר התחלתי של 269,900 ש"ח או 309,900 ש"ח לגרסה הנבחנת כאן, הוא מעט יקר מהצפוי וקרוב מדי למחיר הגרנד צ'ירוקי הגדול יותר, אולם כחלק מהתחרות שהתעוררה כאן לאחרונה מול היבוא המקביל, מבטיחים באולמות התצוגה מחיר אטרקטיבי יותר שמשפר את התמורה לכסף והופך את הדגם לעסקה אטרקטיבית יותר עבור חובבי השטח שמעוניינים גם ברכב מרשים למראה ובעל ניחוח יוקרתי, וכמובן עם הסמל jeep בחזית.