דאצ'יה סנדרו סטפווי – הקרוסאובר הזול בישראל

דאצ'יה סנדרו סטפווי שהושק השבוע בישראל, מבטיח לצד המחיר הזול בארץ לקרוסאובר חדש, גם צריכת דלק מרשימה ואבזור מפתיע לטובה. כל הפרטים על הדגם החדש.

ששי כהן 09 בינו, 2015
דאצ'יה סנדרו- קרוסאובר עירוני ב- 69,990 ש"ח

השקת מותג דאצ'יה הרומני השבוע בארץ, גררה רעש תקשורתי נרחב בשוק הרכב המקומי עם כניסתו הראשונה של מותג Low Cost לענף הרכב וטווח מחירים הנמוך עד 25% מהמתחרים. הדגם הזול בהיצע דאצ'יה בישראל הוא הסנדרו סטפווי המצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים הקומקפטים בישראל, כמתחרה לניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 ושברולט טראקס. החיסרון העיקרי שלו: מחסור בתיבת הילוכים אוטומטית, מה שעשוי להרחיק ממנו לקוחות רבים. להלן כל הפרטים על הדגם בגרסתו הישראלית:



מידות
בכל הנוגע למידות הרכב, מציע דאצ'יה סנדרו סטפווי ממדים מעט גדולים מהממוצע בקטגוריה, עם 4.08 מטר באורך, 1.73 מטר רוחב, 1.62 מטר גובה, ובסיס גלגלים של 259 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 320 ליטר, הצומחים עד 1,200 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
ביצועים
הרכב משווק בארץ בגרסה אחת הכוללת: מנוע טורבו בנזין בנפח 0.9 ליטר, 3 צילינדרים, המשרת גם דגמים של רנו ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. עם המנוע הנ"ל, מציע הרכב זינוק ל- 100 קמ"ש תוך 11.1 שניות ומהירות מרבית של 168 קמ"ש לפי נתוני היצרן. צריכת הדלק שלו מרשימה ועומדת על 18.5 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, לצד פליטת CO2 של 124 גרם לק"מ בממוצע, המעניקים לו ציון ירוק 4.

דאצ'יה סנדרו סטפווי

דאצ'יה סנדרו סטפווי


אבזור, בטיחות
למרות שמדובר בדגם הבסיסי והזול בהיצע דגמי דאצ'יה בישראל, בחרו בקרסו מוטורס היבואנית, לא להביא לארץ גרסה נטולת אבזור, מה שעשוי היה להביא למחיר זול אף יותר, אולם מצד שני להבריח גם את הלקוחות. לארץ מגיע הדגם בגרסת laureate הכוללת כסטנדרט: 4 חלונות חשמליים, נעילה ומראות חשמליים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מערכת מולטימדיה MediaNav הכוללת: צג מגע "7, דיבורית BT נשלטת מההגה, מערכת ניווט ושקעי USB ו-AUX. מבחוץ, מצויד הרכב בחישוקי גלגלים מעוצבים "16, קשתות גלגלים, מסילות גג ועוד. בסעיף הבטיחות מסתפקת המכונית ב- 4 כריות אוויר בלבד, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ואביזרי בטיחות המחויבים בחוק, אך למכונית 4 כוכבים במבחן הריסוק. לדברי דאצ'יה, היעדר מערכות בטיחות אלקטרוניות מתוחכמות, מנע מהרכב את הכוכב החמישי.
דאצ'יה סנדרו סטפווי

דאצ'יה סנדרו סטפווי


מעבר לכך, בדאצ'יה מבטיחים חבילות אבזור מקומיות נוספות בעלות נמוכה ביחס למקובל. כך למשל מוצעת המכונית עם חבילת Nature הכוללת וו גרירה, מוטות גגון רוחביים, מגיני בוץ ומקרר נייד במחיר של 3,860 ש"ח. צבע מטאלי יעלה לכם 1,200 ש"ח נוספים.
מחיר: 69,990 ש"ח
שווה את הכסף? הביקורות בחו"ל בעד, אך עד שלא נעשה לו נסיעת מבחן כאן בארץ, קשה לנו להמליץ. בכל מקרה, מדובר כנראה ברכב עם תמורה גבוהה לכסף, רק שצריך לזכור שעדיין מדובר ברכב בסיסי, שאמנם מצויד ביחידת כח מודרנית וחסכונית, אך עדיין מדובר ברכב Low Cost.