דור 2: פולקסווגן טיגואן החדש במבחן דרכים

באיחור אופנתי: פולקסווגן טיגואן החדש נחת בישראל יותר משנה לאחר שהוצג, ומציע רכב פנאי איכותי, מרווח ומאוד בטיחותי, אך גם עם מחיר בסיסי גבוה מהמקובל.

ששי כהן 09 במרץ, 2017
פולקסווגן טיגואן החדש

יותר טוב מטוארג
9 שנים לאחר שנחת בארץ הדור הראשון של פולקסווגן טיגואן, רכב הפנאי הקומפקטי של החברה, נחת בחודש החולף הדור החדש המבטיח לעשות הכל טוב יותר. בשעה שהדור הראשון הושק בזמנו בארץ במסע פרסום מקורי, בו הוצפו כבישי מדינתנו בשלטי חוצות שהבטיחו רכב חדש " יותר טוב מפולקסווגן טוארג", ובניגוד לציפיות, מספר ימים לאחר מכן התברר שהרכב החצוף שמבטיח להיות יותר טוב, הוא לא פחות מהאח הקטן והחדש טיגואן, הפעם מלווה את הדגם החדש פשוט התיאור " רכב פנאי מרשים ואלגנטי". אז יצאנו לשטח (או לכביש ליתר דיוק), כדי להתרשם הדור החדש.




עיצוב אלגנטי ומודרני משמעותית מהדגם היוצא עיצוב אלגנטי ומודרני משמעותית מהדגם היוצא
פולקסווגן טיגואן החדש שפותח על פלטפורמת ה- MQB הפופולרית של החברה, זוכה בראש ובראשונה לעיצוב חדש ומודרני, המהווה קפיצת דרך של ממש מול עיצוב הדור הקודם, אך יחד עם זאת, שמרני כמיטב המסורת של פולקסווגן, עם עיצוב אלגנטי ומכובד, אך לא משהו שיסובב את הראש אחריו. הדגם החדש  צומח גם במידות עם תוספת של 60 מ"מ באורך ו-30 מ"מ ברוחב, לצד הגדלת בסיס הגלגלים ב-72 מ"מ ל-267 ס"מ. ותא מטען שצמח ל-615 ליטר מכובדים (תוספת של 145 ליטר), המציעים תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים ואף שימושי עם תא מטען נדיב.
תא מטען נדיב בנפח 615 ליטר תא מטען נדיב בנפח 615 ליטר
רכב הפנאי הבטוח ביותר שהוצג בשנת 2016
כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג פולקסווגנית טיפוסית: העיצוב נאה, איכות החומרים מהטובות שתמצאו בסגמנט, וכך גם איכות ההרכבה והנדסת האנוש. כמו בעיצוב החיצוני, גם כאן הכל קצת צפוי וחסר מעוף. כנראה שהלקוחות המסורתיים של המותג אוהבים את זה כך. בדיוק כמו בגולף. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבסיסית 'Trendline', כולל אבזור נדיב יחסית עם: בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ל-3 איזורים עם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ותמיכה באפל ואנדרואיד, בקרת שיוט, מצלמת רוורס,  הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים קלים "17, תאורת לד אחורית ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר,  מערכת בלימה אוטומטית בעיר, מערכת שמירה וניטור מרחק מלפנים ומערכת להתראת עייפות. מעבר לכך מדובר במכונית מאוד בטיחותית, כאשר לצד 5 כוכבים שזכה במבחן הריסוק של EURONCAP, הצהיר גם איגוד הבטיחות כי מדובר בתוצאה הטובה ביותר שהושגה בקרב מבחני הריסוק ב-2016 לרכבי פנאי.
תא נוסעים איכותי ומרווח תא נוסעים איכותי ומרווח
על הכביש
פולקסווגן טיגואן הגיע למבחן בגרסת ה-1.4 ליטר הבסיסית, הצפויה להיות המבוקשת ביותר בארץ. לצידה משווק הדגם גם בגרסת 2.0 ליטר 180 כ"ס כפולת הנעה. על הכביש, מדובר באחת המכוניות הנעימות לנהיגה בסגמנט. מנוע ה-1.4 ליטר 150 כ"ס (המשרת בארץ גם את סיאט אטקה ואאודי Q2), משודך במקרה של הטיגואן לתיבת ההילוכים האוטומטית DSG עם 6 הילוכים, הנחשבת לתיבה האמינה ביותר של הקונצרן.  עם 9.2 שניות ל-100 קמ"ש מדובר במכונית זריזה מאוד, ועם מומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל כבר מ-1,500 סל"ד, מתקבלת מכונית מהירה, היוצאת לעקיפות זריזות ובטוחות וכל זאת בשקט וללא תחושה של מאמץ. מעבר לכך, למרות כיול נוקשה יחסית של המתלים, מדובר במכונית נוחה למדי, בין השאר הודות למתלה אחורי רב חיבורי. את ימי המבחן סיים הטיגואן גם עם צריכת דלק נאה שעמדה על 12.1 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעות רגועות בעיקר.פולקסווגן טיגואן החדש
פולקסווגן טיגואן החדש חוות דעת
במחיר התחלתי של 164,900 שקל בו מוצע כיום פולקסווגן טיגואן החדש, מבהירים בצ'מפיון מוטורס היבואנית שהם אינם באים להתחרות בדגמי הבסיס של המתחרים בשוק כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז', את זה הם משאירים לאחות החורגת סיאט אטקה שצוידה בתג מחיר תחרותי. הטיגואן הוא רכב פנאי איכותי, חזק, חסכוני ומאוד בטיחותי, אך בשל מחירו לא צפוי להיות רב מכר בשוק המקומי, בדיוק כמו הדור הקודם שלו. יחד עם זאת, מדובר בדגם בעל מוניטין טוב בארץ של סחירות ושמירת ערך, ואת זה משווקים היטב באולמות התצוגה של היבואן כאחד מיתרונותיו הבולטים. בשורה התחתונה: רכב פנאי איכותי מהטובים בקטגוריה, אך לנוכח שער היורו שנמצא כעת בשפל, היינו שמחים לפגוש מחיר קצת יותר אטרקטיבי.