דור 3 : נחשף סיטרואן ברלינגו החדש 2018

סיטרואן ברלינגו החדש יציע שדרוג משמעותי בכל היבט, עם אופציה ל-19 מערכות בטיחות מתקדמות, מנועי טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. מתי בארץ?

ששי כהן 15 בפבר, 2018
סיטרואן ברלינגו החדש 2018

22 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון של סיטרואן ברלינגו, הטנדרון הראשון שהציע שילוב מושלם של רכב עבודה ורכב משפחתי, ו-6 שנים לאחר שהוצג הדור השני של הברלינגו (שקצת חזר להיות יותר רכב עבודה), מפרסמת סיטרואן פרטים ראשונים על הדור השלישי והחדש של הברלינגו שיוצג בחודש הבא רשמית בתערוכת ז'נבה ומבטיח שוב כמו הדור הראשון, שילוב טוב מאי פעם של רכב עבודה ורכב משפחה, עם קצת אפילו יכולות פנאי ברוח התקופה.



הדגם הנמכר ביותר של סיטרואן בישראל
הברלינגו הוא אחד מכלי הרכב המצליחים ביותר של סיטרואן. הדור השני שהושק בעולם בשנת 2008 יוצר בשנת 2017 לבדה ביותר מ-165,000 יחידות, יותר מבכל שנה שקדמה לה ובמיוחד מ-2016 שהייתה בעצמה שנת שיא עבור הדגם. הברלינגו הוא הדגם הנמכר ביותר של סיטרואן ב-17 מדינות בשנת 2017 (כולל בישראל) ובאופן כללי הוא הדגם הנמכר ביותר של סיטרואן אחרי ה-C3. בסך הכל, מאז 1996 בה הושק הדור הראשון, יוצרו מעט יותר מ-3.3 מיליון רכבי ברלינגו.

הברלינגו החדש זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של דגמי סיטרואן החדשים ומציע הופעה מודרנית ומפתה ביחס למקובל בקרב המתחרים בקטגוריה. הדגם נבנה מחדש על בסיס שלדת ה- EMP2 וישווק כמו קודמו בגרסאות קצרות (4.4 מטר) וארוכות (4.75 מטר) עם אופציה לחמישה או שבעה מושבים. בהיבט המסחרי, יציע הדגם משטח הטענה באורך 2.7 מטר ותוספת של 100 ליטר לנפח תא המטען לכדי 775 ליטר בגרסת ה-M ו-1,050 ליטר בגרסת ה-XL.

סיטרואן ברלינגו החדש 2018

סיטרואן ברלינגו החדש 2018


בדומה לברלינגו המקורית משנת 1996 שהציעה שילוב חסר תחרות של רכב עבודה ורכב משפחתי, הברלינגו החדש מבקש לשחזר את המקור המוצלח ויציע בתא הנוסעים סביבת נהג ונוסעים כמעט משפחתית למהדרין, עם עיצוב נאה, איכות חומרים גבוהה יותר ואופציה לאבזור נדיב במיוחד. הדגם יצויד בשלושה מושבים נפרדים מאחור הניתנים לקיפול או לפירוק והסרה מלאים בעזרת שיטת ה-Magic flat ושני מושבים נוספים (בגרסת ה-7 מושבים) הניתנים גם כן לפירוק וקיפול מלאים. יחד עם מושב הנוסע הקדמי שניתן לקיפול, מתקבל משטח הטענה שטוח המסוגל להכיל מטען באורך של עד 2.7 מטר בגרסת ה-M ועד 3.05 מטר בגרסת ה-XL.
אבזור עשיר והכי בטיחותית בקטגוריה
לראשונה בדגם יוצעו 2 דלתות צד עם חלונות חשמליים, מדף גדול ושימושי מעל למושבים הקדמיים יחד עם שני תאי כפפות גדולים, מקוררים ונגישים בדשבורד, הודות להעברת כרית האוויר לגג הרכב. אבזור הרכב יכלול כאופציה אבזור המוכר ממכוניות פרטיות בעיקר, עם בקרת אקלים דיגיטלית, מולטימדיה מקורית עם מסך "8 צף, מצלמת רוורס מקורית, בלם יד חשמלי, טעינה אלחוטית לטלפון, הגה עור, בקרת שיוט ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי יכלול כאופציה לא פחות מ-19 מערכות בטיחות מתקדמות כולל: מניעת סטייה אקטיבית מנתיב הנסיעה, בלימה אקטיבית למניעת התנגשות, התראת שמירת מרחק, בקרת עייפות לנהג, זיהוי תמרורי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות,מערכת לחניה אוטומטית ועוד. עבור אלו  שירדו גם לטיולי שבילים קלים, תוצע בקרת אחיזה עם בקרת ירידה במדרון.
ברלינגו החדש יוצע לראשונה גם עם מגוון מנועים חדשים, הכוללים גם את מנועי הטורבו בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ואופציה לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים ! המצטרפים למגוון דגמי דיזל כולל מנוע ה-1.5 ליטר BlueHdi החדש שמשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. 
סיטרואן ברלינגו החדש יוצג רשמית בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ 2018 ויגיע לארץ ככל הנראה במחצית השניה של 2018.