12 שנה לאחר שנחשף הדור הראשון של קיה סיד, המשפחתית הראשונה של קיה שפותחה ויוצרה בשוק האירופאי, הנחשבת גם לחלוצת העידן החדש של קיה בעולם, שבמהלכו הוכפלו גם מכירות קיה באירופה, חשפה אמש קיה את הדור השלישי של הסיד, המחליף את הדור השני שהוצג לפני כ-6 שנים. מאז החל ייצור הדגם בשנת 2006, נמכרו בעולם כ-1.28 מיליון עותקים של הסיד, כאשר בארץ היא היתה בעיקר חביבת ציי הרכב בגרסת הבנזין, ופופולרית בדגמי הדיזל בקרב מוניות.
הסיד החדשה פותחה על שלדה חדשה (K2) של החברה, ומציגה מידות חיצוניות זהות לדור היוצא, למעט צמיחה של 2 ס"מ ברוחב המכונית ל-1.8 מטר. בשלב הראשון חשפה קיה רק את גרסת ההאצ'בק, כאשר בהמשך יוצעו גם דגמי הסטיישן והפרו-סיד החדשות. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מציעה המכונית עיצוב שמרני יחסית, וקווי דמיון המזכירים מעט את הנירו ההיברידית. בתוך תא הנוסעים, מיישרת הסיד קו עם שפת העיצוב הנוכחית של קיה, עם עיצוב מודרני ומסך מולטימדיה "צף" שיוצע בגודל של "5, 7" או "8 בהתאם לרמות הגימור.
היצע הדגמים יכלול את מנוע הבנזין 1.4 ליטר T-GDi טורבו 140 כ"ס, המחליף את דגם ה-1.6 ליטר האטמוספרי, שיוצע בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. לצידו יוצעו גם דגמי דיזל 1.6 ליטר בהספקים של 115 ו-136 כ"ס (כנראה רק הגרסה החזקה תגיע לארץ). גרסת הטורבו 1.0 ליטר 120 כ"ס המשודכת לגיר ידני בלבד, ככל הנראה לא תגיע לארץ.
לראשונה בדגם, יוצעו גם שלל מערכות בטיחות מתקדמות, לרבות התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעה סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
קיה סיד 2018 החדשה תיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, וצפויה להגיע לארץ במחצית השניה של השנה.