דור 5: נחשפה טויוטה ראב 4 החדשה 2018

טויוטה חושפת פרטים ראשונים על הראב 4 החדש, עם עיצוב קשוח יותר בסגנון רכבי שטח, מנוע בנזין 2.5 ליטר ותיבה אוטומטית 8 הילוכים, לצד דגם היברידי חסכוני, והבטחה ליכולות שטח נאות מבעבר.

ששי כהן 28 במרץ, 2018
טויוטה ראב 4 החדשה 2018

5 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של טויוטה ראב 4, אחד מרכבי הפנאי המצליחים בעולם, חושפת טויוטה פרטים ראשונים על הדור החמישי והחדש של המכונית, לקראת חשיפתו הרשמית לציבור בתערוכת הרכב של ניו-יורק שנפתחת בסוף השבוע הנוכחי. עבור תערוכת ניו-יורק, מדובר ככל הנראה בדגם החשוב ביותר עבור השוק האמריקני שיוצג בתערוכה, בשל היותה של הראב 4 לאחד מרכבי הפנאי המצליחים בארה"ב עם יותר מ-400,000 מכירות רק אשתקד.



טויוטה ראב 4 החדש פותח על פלטפורמת ה- TNGA החדשה של החברה, המציעה מרכב קשיח ב-57% מהדור היוצא. הדגם יציע עיצוב קשוח ובולט מבעבר, עם דימיון לרכבי השטח הגדולים של החברה, ועבור מי שהמציא את המושג רכב שטח לעיר בטויוטה, מדובר כמעט במהפך במראה ובתפיסה המקרבים אותו קצת יותר לעבר השטח. לראשונה תוצע בדגם מערכת הנעה 4X4 חכמה, המסוגלת לנתק את הסרן האחורי ולהפוך את הרכב לרכב הנעה קדמית באופן אוטומטי כאשר אין צורך בהנעה כפולה, מה שיביא לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק.

טויוטה ראב 4 החדשה 2018

טויוטה ראב 4 החדשה 2018


גרסת הבנזין שלו תוצע עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, אשר ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. לצידו תוצע גרסת ההייבריד המוכרת, העושה שימוש במנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 200 כ"ס. בטויוטה מדווחים שגרסת ההייבריד החדשה תציע תא מטען גדול משמעותית מהדור היוצא, כאשר סוללות הרכב לא יזללו נפח מתא המטען.
טויוטה ראב 4 החדשה 2018

טויוטה ראב 4 החדשה 2018


בתוך תא הנוסעים יציע הראב 4 החדש סביבת נהג ונוסעים חדשה ומפוארת מבעבר, עם הבטחה לאיכות חומרים והרכבה גבוהים יותר, מערכת מולטימדיה חדשה תומכת אפל ואנדרואיד עם מסך מגע צף, אבזור משודרג ובסעיף הבטיחות גם את חבילת הבטיחות המקורית TSS של טויוטה, הכוללת התרעה של עמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעות סטייה מנתיב ושטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית ועוד.
טויוטה ראב 4 2018 החדש ייחשף כאמור בתערוכת ניו-יורק וסביר להניח שיושק בארץ לקראת סוף השנה.