דור 6: נחשפה פולקסווגן פולו החדשה

מיני משפחתית: פולקסווגן פולו החדשה שתגיע אלינו בתחילת 2018, צומחת משמעותית במידות, ותהיה בטיחותית ואיכותית מאי פעם. בישראל בתחילת 2018.

ששי כהן 17 ביונ, 2017
פולקסווגן פולו החדשה 2018

8 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של פולקסווגן פולו, מכונית הסופר-מיני הפופולרית של היצרן, המשווקת בעולם מאז 1975 ומכרה עד כה כ-14 מיליון עותקים, חשפה אמש החברה בגרמניה את פולקסווגן פולו החדשה, המחליפה את הדור הקודם שהוצג כבר לפני 8 שנים, ומבטיחה התקדמות גדולה בכל סעיף לעומת הדור היוצא. בניגוד לדור היוצא, הדגם החדש ישווק רק בגרסת 5 דלתות.




פולקסווגן פולו GTI החדשה 2018 פולקסווגן פולו GTI החדשה 2018
יפה יותר
בשונה מדגמי הגולף, האחות הגדולה יותר, המתקשה לעיתים להציג עיצוב שונה משמעותית מהדור הקודם שלה, דווקא במקרה של הפולו החדשה, הדור השישי שלה זוכה לעיצוב שונה משמעותית מהדגם היוצא, אך יחד עם זאת, שומר עדיין על קווי העיצוב המוכרים של הדגם, ולא עם קווים פורצי דרך. התוצאה לפי התמונות לפחות, נראית מרשימה ואלגנטית.
גדולה יותר
הפולו החדשה זוכה גם לשלדת ה- MQB A0 החדשה של החברה, המבטיחה מרווח גדול יותר לנוסעים, לצד התנהגות כביש טובה יותר, יחד עם שלדה חזקה וקלה מבעבר. הדגם החדש צומח משמעותית גם במידות עם 4.03 מטר באורך (6+ס"מ), 1.75 מטר רוחב (7+ס"מ) ובסיס גלגלים שצומח ב-8 ס"מ ל-256 ס"מ. בסעיף הגובה, מאבדת המכונית מעט לטובת התנהגות כביש משופרת עם 1.46 מטר, וגם בסעיף השימושיות מציע הדגם החדש תא מטען בנפח 351 ליטר, צמיחה מרשימה של 71 ליטר מול הדור היוצא.
בטיחותית יותר
בתוך תא הנוסעים מציעה הפולו החדשה סביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין, הכוללת עיצוב חדש ונאה לדשבורד, איכות חומרים גבוהה מבעבר, ואבזור משופר שיכלול כאופציה גם מולטימדיה מקורית חדשה עם מסכי מגע בגודל עד "8, עם תמיכה באפל ואנדרואיד, לוח שעונים דיגיטלי-ווירטואלי כפי שראינו בדגמים נוספים של היצרן ושדרוג של ממש בסעיף הבטיחות עם אימוץ שלל מערכות הבטיחות החדשות, לרבות: מערכת התרעה של שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעה על סטיה מנתיב, התרעה על עייפות הנהג, התרעה על שטח מת במראות הצד ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד 210 קמ"ש.
פולקסווגן פולו החדשה 2018 פולקסווגן פולו החדשה 2018
חסכונית יותר?
היצע המנועים של הדגם החדש כולל מנועי בנזין, דיזל וגז, כאשר מנועי הבנזין הרלוונטים יותר לשיווק בארץ, כוללים מנועים אטמוספרים בהספק של 65=75 כ"ס (שכנראה לא יגיעו לארץ) ומנוע טורבו 1.0 ליטר בהספקים של 90/115 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או אוטומטית DSG עם 7 הילוכים שכנראה יובילו את הדגם החדש בארץ, וכן בגרסה ספורטיבית המצוידת במנוע טורבו 1.4 ליטר 150 כ"ס. בפסגת ההיצע, תגיע גם הפולו GTI החדשה כמובן, המצוידת במנוע  2.0 ל' טורבו 200 כ"ס (במקום 1.8 ליטר עד כה), שתוצע בשילוב לתיבה ידנית או אוטומטית. נתוני ביצועים וצריכת דלק של הדגמים החדשים טרם פורסמו.




מתי בארץ?
מיבואנית פולקסווגן נמסר כי הפולו החדשה 2018 צפויה לנחות בארץ במחצית הראשונה של 2018. להערכתנו זה אמור להיות ממש בתחילת 2018, כי השבוע למשל, במסגרת אירוע המכירות שערכה פולקסווגן לדגמי החברה, את הפולו "טרנד ליין" הבסיסית בהיצע שמחירה החל מ-99,900 שקל כבר לא היה ניתן להשיג, ולדברי אנשי המכירות גם לא יגיע מלאי חדש, כך שהם נשארו בעיקר עם הדגמים המאובזרים יותר, כנראה עד סיום המלאי.