דיאלים S3 מבחן דרכים

חושבים לרכוש סאן יאנג או קימקו ושות'? תחשבו פעם נוספת. דיאלים S3 אמנם לא מושלם, אבל בשורה התחתונה מציע כיום את אחת העסקאות הטובות ביותר בשוק הדו-גלגלי בישראל.

ששי כהן 02 באפר, 2014

בסיום שנת חדירה מוצלחת במיוחד לשוק הישראלי, בה התייצב מותג דיאלים הקוריאני במקום השלישי והמכובד בשוק הדו-גלגלי בישראל, תוך כדי שהוא עוקף מותגים נחשבים כמו הונדה ופיאג'יו, מצהירים קברניטי המותג החדש בישראל, שהם פה כדי לבצע מהפכה בשוק הדו-גלגלי ולהרחיב את מעגל הרוכבים שיורד בעקביות בחמש שנים האחרונות. בהסתכלות שנה לאחור, להשקת המותג החדש בישראל שלוותה בהצהרות יומרניות, נדמה אפילו שגם היבואנית, חברת הליסינג וההשכרה אלבר, לא ציפתה לחדירה כה מוצלחת לשוק בשנה הראשונה, עם נתח שוק של 10% ומסירה של 1,379 כלים. צריך לזכור שמדובר בשוק די שמרני שנשלט עד כה בעיקר ע"י סאן יאנג וקימקו, ושלל מותגים חדשים שנחתו בארץ בשנים האחרונות, לא מצליחים להימכר בכמויות משמעותיות עקב קיבעון מחשבתי מסוים של הרוכשים. אז מדוע הצליחה אלבר במקום שבו האחרים נכשלו? בזכות חדירה חכמה לשוק עם הצעות באמת אטרקטיביות לרוכשים, לצד פריסה רחבה בארץ ( קטנועי אלבר נמכרים בכל סניפי חברת הליסינג ) וכמובן גם גב כלכלי של חברה גדולה שאין ליבואנים חדשים בשוק ומשרה סוג של ביטחון עתידי ללקוחות החברה. הקטנוע הנמכר ביותר של דיאלים בשנה החולפת היה ה- S3, כשרוב מכירותיו היו של דגם ה- 250 סמ"ק החזק יותר. מה יש לו להציע שהפך אותו ללהיט?

דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )

דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )


מבט מהיר על ה- S3 חושף קטנוע ארוך ( 214 ס"מ אורך), רחב, אך לא באופן המקשה על השתחלות ממוצעת בין טורי מכוניות ברמזור, ובעל גובה של 1.33 מטר ( 74 ס"מ מושב ), ההופך אותו לידידותי גם עבור רוכבים נמוכים יחסית, ועדיין מספיק גבוה כדי לספק שדה ראיה טוב בתנועה עירונית צפופה. העיצוב מודרני ונאה, וגם אם לא פורץ דרך או מקורי במיוחד, בוודאי לא פחות מרשים ממתחריו הישירים. את הקשר אל הכביש הוא מסיים עם חישוקי "14 מלפנים וצמיג ברוחב 120 ו- "13 מאחור עם צמיג ברוחב 140. משקל הכלי היבש עומד על 167 ק"ג.
דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )

דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )


כבר בדקות הראשונות של ההיכרות עם הקטנוע, מפתיע ה- S3 עם גימיק הלקוח מקטגוריית קטנועים גבוהה ויקרה יותר הכוללת סוג של Keyless, מעין שלט חכם המאפשר התנעת הקטנוע ללא מפתח, בזכות חיישן קרבה לכלי, ובכך מאפשר לרוכב להגיע לקטנוע, לשבת על המושב ופשוט לסובב סוג של חוגה המחליפה את המפתח ולהניע את הכלי בלחיצת כפתור כמובן. מדובר בגימיק חביב למדי, שנח להתרגל אליו ומאפשר בין השאר גם לפתוח את תא המטען ומיכל הדלק ללא הוצאת השלט מהכיס. מעבר לכך, מצויד הקטנוע בתא מטען נדיב יחסית מתחת למושב המסוגל לאכלס קסדה שלמה לצד מספק פריטים נוספים. עוד בצד השימושי : שלושה תאי אחסון חיצוניים, אחד מהם ננעל עם מפתח, וו תליה לשקיות ושקע מתח להטענת הסלולרי. לוח השעונים עשיר למראה וכולל בין השאר מד סל"ד, מד מרחק מתאפס, שעון חום ושעון זמן. בנוסף, מצויד הקטנוע במשקף קדמי גבוה המסייע מצד אחד לנסיעה נוחה יותר בעיקר במהירויות גבוהות, בהן מוסטת הרוח ממך כלפי מעלה, אולם מצד שני מייצר רעש חזק יחסית על הקסדה.
דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )

דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )


כשמתישבים על הקטנוע, מגלים מושב נוח ומרווח למדי המאפשר תנוחת רכיבה טובה. הכידון עצמו גבוה ומאפשר ישיבה זקופה מצד אחד, אולם מצד שני גבוה מדי לטעמי ובחלקו הסתיר חלק מלוח השעונים. אירוח נוסעים מזדמנים על המושב האחורי לווה בתגובות טובות עם מרווח מצוין למורכב הכולל גם משענת גב מפנקת, דבר שיכול להיות נחמד אם אתם מרכיבים מישהי שאינכם חפצים באינטימיות רבה עימה, אך מצד שני רחוק מדי באופן מבאס אם המורכבת אטרקטיבית למראה… בקיצור, קטנוע מרווח מאוד לשניים.
דיאלים S3 מבחן - NOT HONDA

דיאלים S3 מבחן – NOT HONDA


דיאלים S3 advance מצויד במנוע 247 סמ"ק חזק ביחס לממוצע, המפיק 24.7 כ"ס נאים. היציאה מהמקום זריזה באופן כללי, אולם מעט מאכזבת ביחס למנוע החזק. עם זאת, המהירות המקסימלית גבוהה למדי ומאפשרת 120 קמ"ש גם עם נוסע מורכב ללא כל בעיה, ועם עוד מספיק כח שלא מנוצל גם לעבר מהירויות לא חוקיות. מעבר לכך, הוא יציב למדי ומשרה ביטחון לרוכב וכל עוד לא תנסו לאתגר אותו עם רכיבות ספורטיביות, הוא גם לא יאכזב. כושר ההשתחלות שלו בין טורי מכוניות בעיר טוב, ומראות הצד מספקות שדה ראיה מצוין למרות שהן נראות קטנות יחסית. מעבר לכך, מדובר בקטנוע נוח ומפנק למדי ברוב תנאי הדרך, אך נקודת תורפה נרשמת במנוע מחוספס יחסית המספק גם רעידות מרגיזות בעיקר באיזור הכידון בעת עמידה. נקודת תורפה נוספת, נרשמת במתלה הקדמי הקשיח שנדמה שמתרסק על מהמורות בינוניות ומעלה שמופיעות בדרך ופוגע באופן מסוים בנוחות הנסיעה. בסה"כ מספק ה- S3 קטנוע ידידותי למדי גם לרוכבים מתחילים ומערכת הבלימה המשולבת שלו, מסייעת לרכיבה בטוחה יותר, בעיקר עבור רוכבים חסרי ניסיון. את ימי המבחן שלנו סיים הקטנוע עם צריכת דלק של 30 ק"מ לליטר בממוצע, שכללה בין השאר שיוטים נינוחים בכביש הבין-עירוני.
דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )

דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )


דיאלים S3 – קטנוע למחאה החברתית
אל הקטגוריה המאוד תחרותית של קטנועי ה- 250 סמ"ק שזוכה לביקוש גבוה בארץ, נכנס דיאלים S3 בשנה החולפת כשהוא מציע קטנוע גדול ומרווח מאוד, נאה למראה, נח למדי ברוב תנאי הדרך וחסכוני בדלק. אבל מתחת לחליפה שלו, מסתתרת עסקה מאוד מעניינת. בימים אלו בהם השוק הדו-גלגלי נאבק על הלקוחות שמצטמצמים באופן עקבי בשנים האחרונות בעיקר עקב מחירי הביטוח והאחזקה היקרים, מגיעה אלבר היבואנית החדשה בענף, ומציעה ללקוחות עסקאות מאוד אטרקטיביות. המתחרים מצדם, נותרו אדישים יחסית בשנה החולפת וחלקם אף טענו בפנינו כי אלבר מפסידה כסף על כל רוכש, העיקר כדי להעלות כלים על הכביש. לנו זה מרגיש יותר שהיבואנים קצת נרדמו ואלבר מעירה את השוק בצורה חיובית. במבצע, החדש עימו יצאה אלבר בחודש החולף, היא שוברת שוב את השוק כאשר היא מטפלת בנקודת התורפה העיקרית של הקטנועים -ביטוח החובה היקר, אותו היא מעניקה כעת במתנה. מחיר דיאלים S3 המצויד במנוע 250 סמ"ק עומד כיום על 24,120 ש"ח הדומה אמנם למחירי המתחרים בעלי המוניטין המוכח והוותק, אולם היכנסו בבקשה לאולם התצוגה, תבקשו הצעת מחיר ותראו מה הם מציעים לכם כדי לסגור עסקה ( ביטוח חובה בשווי 3,100 ש"ח, טיפולים חינם, מימון ללא ריבית והצמדה ועוד ) ותראו איך פתאום יש לכם את העסקה הכי טובה כיום בענף ואת התמורה הטובה ביותר לכסף. מיני מהפכה חברתית. אם המתחרים לא יתעוררו, לא נופתע אם את השנה הקרובה היא תסיים אפילו במקום השני בענף!


דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )

דיאלים S3 מבחן דרכים ( wheel )