האייפון של הקלנועיות? בימבה חשמלית עם מזגן

הבימבה החשמלית היא קלנועית דו מושבית המיועדת גם לצעירים וכוללת מזגן, מערכת שמע ומצלמת רוורס, ואף לא דורשת רישיון נהיגה וביטוח, מה שעשוי גם להיות בעייתי תחת נהג לא אחראי.

ששי כהן 09 באפר, 2017
בימבה חשמלית

לא רק לגיל הזהב: אל שוק הקלנועיות המתפתח, הצטרפה לאחרונה גם הבימבה החשמלית המבטיחה לדברי היבואן כלי רכב חשמלי קוואדרו סייקל (עם ארבעה גלגלים), שמיועד גם לצעירים המחפשים אחר פיתרון תחבורה עירוני זול לרכישה ולתחזוקה. המחיר? 30,000 שקל במבצע עד סוף החודש, ועלויות התחזוקה אפסיות, בשל היעדר הצורך ברישיון נהיגה ורישוי (אין טסט שנתי), אין דרישה לביטוח חובה , ואין הוצאות דלק, כי מדובר בכלי חשמלי.




כמו מרבית המתחרים, גם הבימבה החשמלית מגיעה אלינו ממפעל סיני (Dezhou Jida), כאשר הדגם החדש מגיע בסטנדרט גבוה הכולל מבנה ארבעה גלגלים יציב, מושב קדמי לנהג ומושב אחורי לנוסע, גג ודלתות הניתנות לפירוק בקיץ לנסיעה מאווררת יותר ומגב לשמשה הקדמית. האבזור עשיר וכולל מזגן, מערכת שמע עם מצלמת רוורס, ידית כח לעליות קשות, אזעקה ומגיני פגוש קדמיים ואחוריים. כושא הנשיאה של הכלי עומד על 240 ק"ג, המהירות המרבית עומדת על 12 קמ"ש, וטווח הנסיעה שלה עומד על 60 ק"מ בין טעינות לפי נתוני היצרן. את הרכב ניתן להטעין דרך שקע חשמל ביתי רגיל וזמן הטעינה עומד על 6 שעות.
בחברה מצהירים שבין לקוחותיהם גם עצמאיים הנותנים שירות בתוך העיר (גננים ואינסטלטורים) וכן חקלאים, וזוגות צעירים המשתמשים בבימבה כרכב שני במשפחה.
בגדול, נשמע נחמד מאוד ככלי משודרג לדיירי בתי אבות, מפעלים סגורים, קיבוצים, סטודנטים וקשישים, אך בדומה לשימוש באופניים החשמליים, נשאלת השאלה – מה יקרה כאשר נערים (הכלי מוגבל לנהיגה מגיל 16) יעלו על הכביש ויצאו לנסיעות עירוניות תוך כדי שהם עוברים על כל חוק אפשרי, עקב חוסר ידע בזיהוי תמרורים וחוקי תנועה וחוסר מודעות לסכנות הנלוות לכך.




בשורה התחתונה: הבימבה החשמלית נשמעת כפיתרון מפנק ויעיל, בעיקר לאוכלוסיית היעד המקורית שלה, אך לדעתנו אינה מומלצת למי שאינו מחזיק ברישיון נהיגה.
היבואן: sve.co.il
מחיר: מחיר השקה 30 אלף ש"ח (עד סוף החודש) ואחרי זה יעלה ל-36 אלף ש"ח. אחריות יבואן לשנה.
צילום תמונה ראשית: בועז לימן