דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל : מבחן דרכים

בסיום שנת חדירה מוצלחת לשוק הישראלי, הושק החודש דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל במחיר של 75 אלף שקל בלבד, ההופך אותו לרכב הדיזל הזול בישראל. שווה את הכסף?

ששי כהן 31 בינו, 2016
דאצ'יה סנדרו סטפווי

בתום שנת חדירה מוצלחת לשוק הישראלי עם 2,422 מכוניות שנמסרו בשנת 2015, פותחת דאצ'יה את שנת 2016 עם השקת דגמים חדשים נוספים בעלי תג מחיר בר השגה. בין ארבעת הדגמים החדשים לשנת 2016, נמצא גם דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל, שמצטרף לדגם הבנזין ששווק כאן בשנה האחרונה ומבטיח תצרוכת דלק נמוכה ותג מחיר של 75 אלף שקל, ההופך אותו לרכב הדיזל הזול ביותר בישראל כיום. על הכוונת: מורי נהיגה, לקוחות שצוברים ק"מ רב וגם קצת מוניות. בנוסף, פרשת הדיזלגייט של פולקסווגן השביתה לעת עתה שיווק של כמה דגמי דיזל של פולקסווגן וסקודה, ולדאצ'יה נוצר חלון הזדמנויות שעשוי להביא לה מכירות נאות, כמעט ללא מתחרים בשוק. מה יש לה להציע? יצאנו לסיבוב היכרות.

למי שאינו מכיר, דאצ'יה סנדרו סטפווי מהווה את גרסת הקרוסאובר העירונית של הסופר-מיני סנדרו. דגם הבנזין שלו הגיע לארץ עם תחילת השיווק לפני כשנה והפך לרכב השני הנמכר ביותר של דאצ'יה בישראל, עם 565 לקוחות שאימצו אותו אשתקד, ונהנו מהיכולת לרכוש ג'יפון עירוני ב-70 אלף שקל, כאשר נקודת התורפה העיקרית הינה מחסור בתיבת הילוכים אוטומטית כמו בכל דגמי דאצ'יה לעת עתה. החודש הצטרפה להיצע גם גרסת הדיזל שלו, המצוידת במנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר, המשרת גם את רנו פלואנס בארץ ומציע כאן הספק של 90 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. למעט השינוי מתחת למכסה המנוע, מדובר באותו קרוסאובר מוכר בעל עיצוב חביב המשרת את דגם הבנזין ומשווק באותה רמת גימור.דאצ'יה סנדרו סטפווי- עיצוב חיצוני נאה בסגנון קרוסאובר דאצ'יה סנדרו סטפווי- עיצוב חיצוני נאה בסגנון קרוסאובר
כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מרווח יחסית לארבעה נוסעים, או זוג מבוגרים ושלושה ילדים. עם בסיס גלגלים של 259 ס"מ, היא מציעה מרווח פנים טוב ממרבית הקרוסאוברים המבוססים על דגמי סופר-מיני, וגם תא המטען שלה נדיב יחסית ובעל נפח של 320 ליטר. בהתאם לאסטרטגית השיווק של דאצ'יה כמותג לואו קוסט, עיצוב הדשבורד מינימלי, איכות החומרים לא גבוהה, והפלסטיק הקשיח והשחור שולט בתא הנוסעים, ולא תמצאו כאן חומרים רכים וריפודים בדיפוני הדלתות. בשם החיסכון, מושב הנהג לא מתכוון לגובה, פתיחת תא המטען ומיכל הדלק נעשים עם מפתח והמוטיב המרכזי ששולט כאן הוא צניעות. מצד שני, אבזור הרכב נדיב יחסית וכולל כסטנדרט: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, דיבורית BT, מערכת ניווט ויציאות USB ו-AUX, הגה וידית הילוכים מצופים עור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות,מחשב דרך, 4 חלונות חשמליים, מסילות גג וחישוקים קלים "16. האבזור הבטיחותי מסתפק ב-4 כריות אוויר ואופציה למערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.דאצ'יה סנדרו סטפווי - עיצוב תא נוסעים פשוט, אך האבזור נדיב יחסית דאצ'יה סנדרו סטפווי – עיצוב תא נוסעים פשוט, אך האבזור נדיב יחסית
על הכביש מדובר ביחידת כח מפתיעה לטובה: החשש ממנוע דיזל רועש ובידוד רעשים לקוי, מתחלף בהתנעה שקטה יחסית, היעדר רעידות בתא הנוסעים ונסיעה שקטה ונוחה למדי במפתיע, עם בידוד מרשים של תא הנוסעים מרעשי המנוע. הגיר הידני ידידותי למדי ומאפשר החלפות הילוכים קלות וחלקות, וקצב הזינוק מעמידה וצבירת המהירות נעשים באופן משביע רצון, עם נתון רשמי של 11.8 שניות מ- 0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 167 קמ"ש לפי נתוני היצרן. בסעיף החובה נרשמים היעדר של מערכת לסיוע בזינוק בעליה, שתגרום לכם להתעסק קצת יותר עם הקלאץ' בעליות, וגם הגה הכח אינו מתוגבר חשמלית ועשוי להרגיש מעט קשה בביצוע חניה למשל. מעבר לכך, מדובר במכונית נעימה למדי לנהיגה, עם תחושת נהיגה שאיננה נופלת ממתחרות מודרניות יקרות בהרבה, וכל חובבי הג'יפונים ימצאו בה תנוחת ישיבה גבוהה יחסית, לצד ראות טובה לצדדים. בסעיף צריכת הדלק, לנתוני תצרוכת הדלק של היצרן אמנם לא התקרבנו, אך במהלך המבחן הקצר השגנו נתון נאה של 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ואף מעט מאומצת. מעבר לכך מדובר במכונית ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 3 הטובה אפילו מהציון של דגם הבנזין ( 4 ) ופליטת CO2 של 98 גרם לק"מ בלבד בממוצע.דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל - מנוע חסכוני בדלק, הנסיעה שקטה ונעימה למדי דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל – מנוע חסכוני בדלק, הנסיעה שקטה ונעימה למדי
זולה וחסכונית
דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל נכנסת לקטגורית מכוניות הדיזל הקטנות שאמנם אינה נהנית מביקוש גבוה בשוק המקומי, אך נהנית ממיעוט מתחרים בשוק ( עקב הפסקת שיווק זמנית של כמה דגמי סקודה ופולקסווגן ), כשברקע דגמי דיזל חדשים של פיג'ו וסיטרואן במחירים תחרותיים, אך יקרים יותר ממנה. לזכותה: עיצוב חיצוני נאה בסגנון קרוסאובר, מנוע דיזל חסכוני ושקט ואבזור נדיב יחסית למחיר. בסעיף החובה: איכות החומרים והגימור לא גבוהים בתא הנוסעים, והאבזור הבטיחותי מתחת למקובל כיום עם 4 כריות אוויר בלבד. בשורה התחתונה, בשקלול מחיר הרכב שעומד כעת על 75,000 שקל בלבד ומגובה ב-3 שנות אחריות ומחירי טיפולים ואחזקה נמוכים מהממוצע, מדובר בקרוסאובר זול לרכישה וחסכוני מאוד בדלק הנהנה ממחיר מצוין.