הוא התחזק! יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

לא רק עיצוב שרירי: גרסת הטורבו החדשה של הטוסון, מתגברת משמעותית את הביצועים, מצמצמת את צריכת הדלק ומשלימה את החבילה עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות, בתוספת מחיר לא גבוהה על גרסת ה-Luxury האטמוספרית.

ששי כהן 20 באוג, 2018

לא קל לשווק כיום מכונית משפחתית בשוק הרכב הישראלי. אותה קטגוריה שהובילה בבטחה שנים ארוכות את שוק הרכב הישראלי, נשחקה בשנים האחרונות באופן רציף, ואת מספר הדגמים בה שעדיין נמכרים היטב ניתן למנות כיום על יד אחת. המשפחתית החדשה של ישראל היא בכלל רכב פנאי, ולמרות שלל דגמים שנכנסו בשנים האחרונות לקטגוריה הצומחת, נראה שהדגם המצליח ביותר השנה הוא לאו דווקא הנמכר ביותר (קיה ספורטאז'), אלא הצומח ביותר – יונדאי טוסון.



למרות שהוא לא חדש בארץ ואף יחגוג בקרוב 3 שנות שיווק, הטוסון הוא הצלחה מסחרית: על פי איגוד יבואני הרכב, לא פחות מ-6,629 מדגמי הטוסון נמכרו כאן ב-7 החודשים הראשונים של 2018, נתון שכמעט זהה למכירות הדגם בכל השנה שעברה (6,742), שצמחו אף הם דרמטית לעומת שנת ההשקה שלו 2016, אז נמסרו כאן 3,941 עותקים. את אחת הסיבות לצמיחה המרשימה במכירות השנה, בשעה שהשוק רק התמלא בשלל שחקנים חדשים, מספקת גרסת הטורבו החדשה, אותה לקחנו הפעם למבחן.
נינג'ה ישראל
יופי ואסטטיקה הם תכונות מאוד חשובות ברכבי פנאי ובכלי רכב בכלל, והטוסון בהחלט התברך בהם. חיצונית, זה אותו טוסון המוכר מגרסאות ה-2.0 ליטר המאובזרות, המציע מראה שרירי, גבוה וחסון, אשר עטוף בשמשות אחוריות מושחרות, גג זכוכית פנוראמי, וחישוקי סגסוגת "19 מעוצבים. תוסיפו לזה 1.65 מטרים גובה, הגבוהים מהממוצע בקטגוריה, וקיבלתם כלי עם נוכחות שקשה להתעלם ממנה על הכביש, גם אם מדובר ברכב שכבר די נפוץ על הכביש. חבל רק שרכב המבחן התייצב בצביעת כסף ליסינג די משעממת, כי בצבעים כהים יותר, או אפילו בצבע הלבן, הוא נראה הרבה יותר נינג'ה.

 

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת את אותם יתרונות מוכרים של הטוסון, אך גם עם מעט נקודות תורפה: לזכותו: תא נוסעים מרווח מאוד הן לנהג ולנוסע שלצידו והן לנוסעים מאחור, הזוכים אף למושבים מתכווננים בסגנון מחלקת עסקים, ריפודי עור מפנקים, תאורה אישית, פתחי מיזוג אחוריים וגג זכוכית פנוראמי עם ווילון חשמלי התורמים לתחושה אוורירית ויוקרתית. מנגד, סביבת הנהג דורשת כבר ליטוש (תטופל במתיחת הפנים שתגיע בקרוב) ובחירת הגוונים הכהים (שוב ברכב המבחן), פוגעת באווירה היוקרתית, ובמיוחד שבארץ קיימת גרסה המציעה שילוב צבעים בצבע קרם נעים בהרבה לעין. הדגם משווק ברמת גימור Luxury בלבד, הכוללת אבזור עשיר כסטנדרט, לרבות: בקרת אקלים כפולת אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, מולטימדיה Connected מצוינת עם מצלמת רוורס, ניווט waze ושלל אפליקציות, קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט, מושב נהג חשמלי ועוד. מעבר לכך, מדובר ברכב שימושי למדי, עם שלל תאי אחסון, מחזיקי כוסות ותא מטען נדיב בנפח 488 ליטרים, שיענה ללא ספק לדרישות משפחה ממוצעת.

תא מטען נדיב בנפח 488 ליטרים

משתדרג בבטיחות
את אחד היתרונות המובהקים של הטוסון טורבו תמצאו בסעיף הבטיחות, עם שדרוג הדגם לראשונה בשלל מערכות בטיחות אקטיביות ( התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, זיהוי שטח מת במראות הצד והתראה על רכב חוצה מאחור), כשאת היעדר הבלימה האוטונומית מחליפה מערכת מובילאיי להשלמת החבילה עם התרעות על שמירת מרחק. מעבר לכך, מצוידת המכונית ב-6 כריות אוויר, מערכת בקרת בלימה במורד (לנהיגות שטח קלילות), מערכת סיוע לזינוק בעליה וציון מלא של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

 

הוא התחזק
החדשה העיקרית בדגם נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם מוצע לראשונה במשפחת הטוסון מנוע טורבו 1.6 ליטר T-GDI המפיק 177 כ"ס ומומנט מרשים של 27 קג"מ המתקבל כבר מ-1,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, העושים פלאים בכל הנוגע להתנהגות הרכב. על הכביש, מדובר ביחידת כח חזקה ומשכנעת למדי, ולמרות משקל עצמי של כמעט 1.6 טון, מספק הרכב תאוצה ראויה עם 9.1 שניות ל-100 קמ"ש, ומייצר דחף מכובד בעליות ובעקיפות. תיבת ההילוכים הרובוטית פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע ומציעה החלפות הילוכים חלקות ומהירות, וחפה מנקודות תורפה המאפיינות לעיתים גירים רובוטים.

למרות גובהו של הרכב, נטיית הגוף בפניות מרוסנת היטב ואחיזת הכביש גבוהה למדי, עם יציבות גבוהה גם תחת מאמץ ובכבישים מעוקלים. עם מרווח גחון של 17.2 ס"מ והיעדר הנעה כפולה, מחוץ לאספלט תמצאו כאן בעיקר פרטנר אידיאלי לטיולי פיקניקים ושבילים, או לחלופין עם יכולת מרשימה לדלג על מדרכות בכרך העירוני. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה ברוב סוגי הכבישים ותא נוסעים שקט ומבודד מרעשי חוץ ומנוע. בסיום ימי המבחן, נרשמה גם צריכת דלק של 10.9 ק"מ לליטר בממוצע, לא רע ביחס לג'יפון מגודל עם מנוע חזק.
182,900 שקל
במחיר של 182,900 שקל, יונדאי טוסון טורבו מצטרף לחבורה מצומצמת יותר של רכבי פנאי-שטח, הפונים לקהל מבוסס יותר שמחפש לרוב יותר מהממוצע, ועדיין מבלי לגלוש קטגוריית ג'יפוני הפרימיום היקרה משמעותית. הדגם מיועד להתחרות בדגמים כמו טויוטה ראב 4 וקיה ספורטאז' GT (שניהם עם הנעה כפולה שלא באמת חשובה למרבית הלקוחות בארץ), ושם יש לו בהחלט מה להציע. ביחס לגרסת ה-2.0 ליטר האטמוספרית של הטוסון ברמת הגימור הזהה LUXURY, מדובר אגב בתוספת של 9,000 שקל בלבד, אשר בהתחשב בביצועים המשודרגים, צריכת הדלק הנמוכה יותר וחבילת הבטיחות המורחבת, מספק לדעתנו תמורה גבוהה יותר לכסף. כך או כך, חדירתו של הדגם החדש לשוק מוצלחת לעת עתה ויותר מ-600 לקוחות בחרו בדגם היקר במשפחת הטוסון, כמות הגבוהה משמעותית אגב ממכירות המתחרה הישיר.

לתיאום נסיעת מבחן ולהצעת מחיר מיוחדת ליונדאי טוסון, התקשרו ל-052-4559999, או השאירו פרטים כאן למטה.