הונדה סיוויק 1.0 ליטר החדשה במבחן דרכים

הונדה סיוויק החדשה זונחת את מנוע ה-1.8 ליטר , ומאמצת במקומו מנוע טורבו 1.0 ליטר, מתעדכנת באבזור בטיחותי מרשים ועיצוב נועז יותר. יצאנו לבדוק איך כל העסק הזה מתנהג על הכביש?

ששי כהן 28 ביונ, 2017
הונדה סיוויק החדשה

נתחיל בכמה עובדות על הונדה בעולם: מדובר ביצרן המנועים הגדול בעולם, יצרן האופנועים הגדול בעולם ומותג הרכב החמישי בגודלו בעולם, אשר מחזיק גם ברכב הפנאי הנמכר ביותר בעולם -הונדה C-RV. ומה קורה בישראל? לאחר כמה שנים לא ממש פשוטות בהן ירדו המכירות, בשנתיים האחרונות חל גידול של 32% במכירות, הודות לדגמים חדשים שהושקו בארץ כמו הונדה H-RV וג'אז החדשים, שנהנים ממכירות נאות בקטגוריות בהן הם פועלים. הונדה סיוויק החדשה שהושקה השבוע בארץ, אמורה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הונדה בישראל, למרות שצפי המכירות שלה צנוע יחסית בארץ (בשל הנהירה לשוק הג'יפונים) ועומד על כ-1,500 מכוניות בלבד בשנה הקרובה.




הונדה סיוויק החדשה מול דור 5 והראשון ששווק בארץ בארץ בשנים 1990-1991 הונדה סיוויק החדשה מול דור 5 והראשון ששווק בארץ בארץ בשנים 1990-1991
הונדה סיוויק דור 10 !
בהונדה עשו טוב טוב שיעורי בית כשבאו לפתח את הדור העשירי. בניגוד לדור הקודם, שהתבסס יותר מדי על הדור שקדם לו, הסיוויק החדשה פותחה מדף נייר חלק, במטרה להציג מוצר מודרני שידביק במינימום את הפער שנפתח עם המתחרות החדשות. בשלב הראשון לשיווק, נחתה בארץ גרסת ההאצ'בק 5 דלתות השימושית, המיוצרת כמו קודמתה במפעל החברה באנגליה ומיועדת בעיקר לשוק האירופאי. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר ללא ספק במכונית נאה, עם פגושים בסגנון ספורטיבי, בתי גלגלים מודגשים וחזית קרבית משהו, שמשכה מבטים על הכביש והתעניינות בימי המבחן. מדובר גם בדגם גדול יחסית למשפחתית האצ'בק, עם 4.52 מטר באורך, 1.8 רוחב, 1.43 מטר גובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ, המיישר קו עם המרווחות שבמשפחתיות. נפח תא המטען הינו מהגדולים בסגמנט ועומד על 478 ליטר מכובדים למדי.
הונדה סיוויק החדשה מול דור 6, השלישי ששווק בארץ בשנים 1996-2000 הונדה סיוויק החדשה מול דור 6, השלישי ששווק בארץ בשנים 1996-2000
תא נוסעים
כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש לחלוטין ונאה, גם אם לא מתפרץ ומקורי. לוח השעונים דיגיטלי, המושבים נוחים, אך הריפודים פחות נעימים למגע, המרווח מאחור מצויין, וצמד מבוגרים או 3 ילדים לא יתקשו למצוא תנוחת ישיבה אופטימלית. חבל רק שאין פתחי מיזוג אחוריים שעשויים להקל קצת בימים חמים כמו אלה. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים עמוס תאי אחסון, כולל שדרת אחסון מרכזית ענקית בין 2 המושבים הקדמיים המאפשרת אחסון שלל חפצים גדולים (כולל אפילו בקבוק ליטר וחצי !). הסיוויק משווקת בארץ בשתי רמות גימור, כאשר גרסת ה-1.0 ליטר הנבחנת כאן מגיעה ברמת אבזור Comfort גבוהה יחסית, הכוללת: מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם מסך מגע "7, נשלטת מההגה, עם 8 רמקולים, דיבורית BT, מצלמת רוורס וניווט WAZE אשר מתבסס על הסמארטפון האישי שלכם. עוד תמצאו: חימום מושבים קדמיים, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני רוורס, מערכת Start&Stop, בלם יד חשמלי עם פונקציית AUTO HOLD, חיישן אורות, לוח שעונים דיגיטלי, ומבחוץ גם חישוקי גלגלים קלים "16. תלונות? קיפול מראות חשמלי וציפוי עור להגה שנחשבים כמעט לסטנדרט בקטגוריה, תמצאו רק בגרסת ה-1.5 ליטר החזקה והיקרה יותר.
תא נוסעים מאובזר למדי כבר ברמת הגימור הבסיסית תא נוסעים מאובזר למדי כבר ברמת הגימור הבסיסית
בטיחות
הסיוויק החדשה עושה גם צעד משמעותי בכל הנוגע לבטיחות, עם אבזור בטיחותי מתקדם כסטנדרט הכולל: בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה מפני התנגשות חזיתית עם האטה ובלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון ההיגוי, מערכת זיהוי תמרורים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ו-6 כריות אוויר, המעניקים לדגם רמת אבזור בטיחותי 7 לפי משרד התחבורה.
הונדה סיוויק החדשה מול הדור השמיני ששווק בארץ בשנים 2001-2005 הונדה סיוויק החדשה מול הדור השביעי ששווק בארץ בשנים 2001-2005
הסיוויק הזריזה אי פעם
לאחר יותר מ-10 שנים בהם צוידו 2 הדורות האחרונים של הסיוויק במנוע ה-1.8 ליטר ותיהת ההילוכים האוטומטית בעלת 5 ההילוכים בלבד, עוברת הונדה סיוויק בדור החדש לעידן הטורבו, הכולל: מנוע 1.0 ליטר 129 כ"ס חסכוני ומנוע 1.5 ליטר 182 כ"ס המיועד יותר לחובבי הביצועים. רכב המבחן שלנו צויד במנוע הטורבו 1.0 ליטר, 3 צילינדרים החדש של החברה, ועימו מצטרפת הסיוויק לקטגוריית המשפחתיות 1,000 סמ"ק החדשה בישראל, הכוללת גם את סקודה אוקטביה וסיאט לאון החדשים.
הונדה סיוויק החדשה מול הדור השמיני ששווק בארץ בשנים 2006-2012 הונדה סיוויק החדשה מול הדור השמיני ששווק בארץ בשנים 2006-2012
על הכביש מדובר ביחידת כח חזקה ויעילה למדי: מנוע הטורבו הקטן המפיק 129 כ"ס ומומנט מירבי של 18.35 קג"מ המתקבל כבר מ-1,700 סל"ד, מאוזן למדי וכמעט נטול רעידות המאפיינות לרוב את מנועי ה- 3 צילינדרים, תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה פועלת באופן משביע רצון, והשימוש בה דומה למדי להתנהגות תיבה אוטומטית פלנטרית, וכמעט ללא תחושה של "נסיעה על הילוך אחד" המאפיינת לרוב תיבות רציפות. יחד עם זאת, לחיצה בריאה על דוושת הגז ונהיגה ספורטיבית באופיה, יספקו גם רעשי מנוע בולטים שחודרים לתא הנוסעים. בנסיעות שגרתיות, מדובר לרוב במכונית שקטה למדי.
הזינוק מהמקום מעט מהוסס בשניה הראשונה, אך צובר מהירות בצורה ליניארית ובקצב מרשים בהמשך הדרך. למרות השימוש במנוע 1.0 ליטר צנוע, עם 10.6 שניות ל-100 קמ"ש, מדובר בתאוצה הטובה אפילו ממנוע ה-1.8 ליטר היוצא. למעשה, בכל שלב בנסיעה, שכללה גם ארבעה נוסעים ברכב ואפילו מעט נסיעה באיזור הררי, לא נתקלנו בשום בעיה של מחסור בכח. לרוב יהיה מדובר גם בביצועים הטובים משמעותית מביצועי מרבית משפחתיות ה- 1.6 ליטר בארץ. יחד עם זאת, לא מדובר כמובן במגונית ספורטיבית בגרסה הנ"ל, וחובבי ביצועים יזכו לתמורה נאותה יותר בגרסת ה-1.5 ליטר 182 כ"ס שמציעה זינוק ב-8.2 שניות ל-100 קמ"ש, לצד אבזור נדיב משמעותית בתמורה ל-13,000 שקל נוספים, ששווים לדעתנו את התוספת עבור מי שיכול.
הונדה סיוויק החדשה מול הדור התשיעי והיוצא ששווק בארץ בשנים 2017-2012 הונדה סיוויק החדשה מול הדור התשיעי והיוצא ששווק בארץ בשנים 2017-2012
נוחות, צריכת דלק
לצד הביצועים המשופרים, הסיוויק החדשה היא גם מכונית נוחה למדי: הדגם החדש שפותח על שלדה חדשה של החברה, כולל גם מתלה אחורי רב-חיבורי המחליף את קורת המתח שהיתה בדגם היוצא ומציג קפיצה משמעותית בנוחות הנסיעה ובמיוחד ליושבים מאחור. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה, ואופי דינמי של המכונית. את ימי המבחן סיימה הסיוויק החדשה עם תצרוכת דלק של 13 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה משולבת שכללה גם הרבה נסיעות עירוניות בזבזניות. מעבר לכך, מדובר גם במכונית ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 4.
מוצעת גם עם חבילת עיצוב חיצוני ופנימית לשדרוג המראה מוצעת גם עם חבילת עיצוב חיצוני ופנימית לשדרוג המראה
לסיכום
הונדה סיוויק החדשה 1.0 ליטר מציגה קפיצת דרך משמעותית כמעט בכל פרמטר מול הדור היוצא. יחידת הכח החדשה שלה חזקה וחסכונית, האבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית והבטיחות מושלמת עם חבילת אבזור בטיחותי מתקדמת כסטנדרט. למרות ההתקדמות הרבה בדגם החדש, מחיר הסיוויק נותר ללא שינוי ועומד על 131,900 שקל. בסעיף החובה, הרכב גרר התעניינות רבה על הכביש, אך היו גם אנשים שלא התחברו למראה החיצוני החדש. כשמוסיפים לחבילה גם את מוניטין האמינות המושלם של הונדה ואת שמירת הערך הטובה המאפיינים את הסיוויק באופן מסורתי בארץ, נדמה שיש כאן חבילה משפחתית מוצלחת, כך שנותר רק לשכנע את הלקוחות לוותר על ג'יפון, וזו משימה לא פשוטה בימינו.
בעד: מרווחת ושימושית, אבזור בטיחותי, ביצועים, חסכונית, מוניטין נגד: לא כולם מתחברים לעיצוב החיצוני לסיכום: ממובילות הקבוצה