הונדה סיוויק 2015 החדשה – מבחן דרכים

הונדה סיוויק 2015 זוכה למתיחת פנים הכוללת מראה מעודכן, אבזור בטיחותי מתקדם כסטנדרט והבטחה לשיפור בחווית הנהיגה. יצאנו לבדוק מה יש לה להציע.

ששי כהן 10 במאי, 2015
הונדה סיוויק 2015 החדשה

3 שנים לאחר שנחת בארץ הדור התשיעי של הונדה סיוויק בגרסתו האירופאית ( 5 דלתות ), שהפכה בינתיים לדגם הנמכר ביותר של הסיוויק בארץ, זוכה הדגם לרענון במסגרת מתיחת פנים מקיפה, עימה מקווים בהונדה לתת תשובה למתחרות המודרניות שנחתו בארץ בשנים האחרונות. עבור הונדה בישראל, מדובר בדגם החשוב ביותר במכירות, עם קרוב למחצית ממכירות המותג בארץ ו- 1,086 מסירות בשליש הראשון של 2015. בחברה מבטיחים בדגם המחודש, הופעה נאה יותר, אבזור נדיב מבעבר ושדרוג חווית הנהיגה, לצד מחיר שנותר ללא שינוי. האם היא עומדת בהבטחות? יצאנו לבדוק.


הונדה סיוויק 2015- חזית חדשה ונאה

הונדה סיוויק 2015- חזית חדשה ונאה


יפה ומפתה
כבר במפגש ראשון במציאות עם הסיוויק 2015, ניכר שמדובר ברכב יפה יותר. הדגם החדש זוכה לחזית שעוצבה מחדש, הכוללת יחידות תאורה בעיצוב חדש המעוטרות בתאורת LED, ופגוש בעצוב חדש וספורטיבי יותר. בצידי המכונית נהנית הסיוויק גם מחצאיות צד בעיצוב מחודש ובחלקה האחורי, נרשמים פגוש חדש ויחידות תאורה מבוססות LED. התוצאה על כל פנים, מרשימה ומעניקה לרכב מראה מעודכן ומודרני יותר. אולי אפילו מפתה. לצידה של גרסת ה- Comfort הבסיסית שנבחנת כאן, החל היבואן גם בשיווק גרסת ' ספורט ' חדשה בעלת עיצוב מעט יותר קרבי בחזית וכן בחישוקי גלגלים ספורטיביים יותר ואבזור נדיב. לצד העיצוב המעודכן, המכונית גם ארוכה ביותר מ-7 בס"מ מקודמתה, ומבטיחה שימושיות מצוינת כמו בדגם היוצא בזכות מושבי ה- MAGIC SEATS הייחודיים של הונדה המאפשרים קיפול זריז וגמיש של המושבים האחוריים לטובת אפשרויות הטענה מגוונות ותא מטען ענק ביחס למקובל בקטגוריה עם נפח של 407 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים.
הונדה סיוויק 2015

הונדה סיוויק 2015


מערכת בלימה אקטיבית כסטנדרט!
בתוך תא הנוסעים, המצב מעט שונה: מצד אחד, קווי העיצוב המקוריים של הדגם נותרו כמעט ללא שינוי ועדיין נראים מודרניים עם לוח השעונים דמוי תא טייס, משולב שעונים דיגיטלים ואנלוגיים. המושבים זוכים לריפוד חדש וכן נרשמים עדכונים קוסמטיים עם חיפויי דלתות חדשים עם ידיות מצופות כרום ולוח בקרה בגימור שחור מטאלי. מצד שני, באופן מעט מרגיז, אין ציפוי עור להגה שנראה פשוט ואינו נעים למגע, ואת מקומה של מערכת המולטימדיה המקורית החדישה " Honda Connect " שמגיעה לראשונה בדגם, תופסת מערכת שמע מקורית ומיושנת שאמנם עושה בסה"כ את העבודה בסדר, אך פוגעת בתחושת החדשנות. מעבר לכך, מדובר באבזור הזהה לדגם היוצא עם חיבורים לנגן חיצוני ו -USB, פדאלים להעברת הילוכים מההגה, מחשב דרך עם צג מידע " I-MID ", חישוקי "16 קלים, בקרת אקלים דיגיטלית, משענת יד מרכזית, חיישני רוורס, 6 כריות אוויר. זה היה נחשב לאבזור נדיב לפני 3 שנים, אך היום כבר נחשב מתחת לממוצע. יחד עם זאת, נרשם שיפור באבזור הבטיחותי ( שחשוב יותר מאבזור הנוחות ) עם תוספת של מערכת בלימה אקטיבית המונעת מהרכב להתנגש עם הרכב שמלפנים, בעת נהיגה באזורים עירוניים ופועלת במהירות עד 30 קמ"ש. בסה"כ נחשבת הסיוויק למכונית בטיחותית מאוד עם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
הונדה סיוויק 2015- תא נוסעים איכותי ומעוצב, אך האבזור מעט קמצני בדגם ה- Comfort הבסיסי

הונדה סיוויק 2015- תא נוסעים איכותי ומעוצב, אך האבזור מעט קמצני בדגם ה- Comfort הבסיסי


ביצועיסטית? לא ממש
מתחת למכסה המנוע, מצויד הדגם המחודש באותה יחידת כח מוכרת בנפח 1.8 ליטר, המפיקה 142 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מירבי של 17.7 קג"מ ב-4,300 סל"ד המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים בלבד. בשעה שמרבית המתחרות עוברות למנועי טורבו צנועי נפח ותיבות הילוכים מרובות הילוכים, בהונדה לא ממהרים לאמץ את הטכנולוגיות החדשות ( למרות שכבר הוצג בחו"ל מנוע טורבו שעתיד להגיע לדגם) ומסתפקים ביחידת הכח הוותיקה והאמינה. יחד עם זאת, נרשמים עדכונים טכניים עם שדרוג מערכת המתלים ומערכת עזר להיגוי חדשה המסייעת לאחיזת כביש משופרת ונוחות טובה מבעבר. אז בעוד שבסעיף הביצועים נשארת הסיוויק מעט מאחור עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות, ובאופן מעט אירוני כ- 11.2 שניות בדגם הספורט… בסעיף התנהגות הכביש והנוחות מציגה הסיוויק המחודשת שיפור עם אחיזת כביש גבוהה יותר ונוחות נסיעה טובה גם כאשר הכביש אינו סלול היטב. למעט האמת, מי שביצועים ותאוצות לא עומדים גבוה בסולם העדיפויות שלו, הסיוויק תהיה עבורו יופי של מכונית, שמאוד נעימה לנהיגה ומציעה נוחות נסיעה ברמה אירופאית גבוהה. אם בכל זאת חשקה נפשכם בסיוויק ספורטיבית ומרגשת יותר, טוב תעשו תאם תרכשו את הגרסה הידנית שמשווקת גם בארץ ומציעה תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות.
הונדה סיוויק 2015- עיצוב ספורטיבי לרכב משפחתי

הונדה סיוויק 2015- עיצוב ספורטיבי לרכב משפחתי


הונדה סיוויק 2015 צריכת דלק
הונדה סיוויק תמיד נחשבה למכונית חסכונית קצת יותר מהממוצע. גם עכשיו, שחלק גדול מהמתחרות עברו למנועי טורבו חזקים זעירים וחסכוניים ותיבות הילוכים רובוטיות או רציפות, בהונדה נותרו לעת עתה נאמנים ליחידת הכח בנפח 1.8 ליטר ותיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית בעלת 5 הילוכים בלבד. למרות זאת, תכנון יעיל של יחידת הכח, מציע נתוני צריכת דלק נאים עם צריכת דלק נמוכה ביחס לצפוי ממנוע 1.8 ליטר וטובה ללא ספק ממתחרות המצוידות במנועים נטולי טורבו. במהלך ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של הסיוויק על 14.1 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו שילוב של נסיעות ארוכות ונינוחות בכביש המהיר, אך גם שלל ק"מ בתנועה עירונית צפופה. מדובר גם במכונית ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום 6 לפי הנוסחה החדשה והמחמירה יותר.
הונדה סיוויק 2015- חסכונית בדלק עם 14.1 ק"מ לליטר במבחן

הונדה סיוויק 2015- חסכונית בדלק עם 14.1 ק"מ לליטר במבחן


הונדה או NOT HONDA ?
הונדה סיוויק היתה ונותרה מכונית משפחתית מצוינת. הדגם המחודש לשנת 2015 מציע גם עיצוב מעט יפה יותר, שדרוג האבזור הבטיחותי עם מערכת בלימה אקטיבית כסטנדרט ויחידת כח שאמנם כבר די וותיקה, אולם עדיין חזקה מספיק בשימוש היום יומי וחסכונית בדלק. בצד החובה, נרשם אבזור מעט קמצני בדגם הבסיסי וביצועים שכבר לא מרשימים ביחס למתחרות המצוידות במנועי טורבו. כשמגיעים לשורת המחיר, אם פעם היתה הסיוויק יקרה משמעותית מהמתחרות, כיום במחיר של 134,900 ש"ח או במחיר המבצע שעומד כעת על 131,900 ש"ח, היא מצוידת בתג מחיר שכמעט זהה למתחרות ותמורתו תקבלו משפחתית איכותית, נוחה, בטיחותית וחסכונית, אליהם מצטרפים מוניטין של אמינות ושמירת ערך טובה. אז מה אם הביצועים שלה כבר לא מרגשים כמו פעם.
הונדה סיוויק 5 דלתות 2015 מחירון
הונדה סיוויק ' קומפורט ' : 134,900 ש"ח
הונדה סיוויק גיר ידני : 125,900 ש"ח
הונדה סיוויק ' אלגנס ' : 144,900 ש"ח
הונדה סיוויק ' ספורט ' : 149,900 ש"ח