הונדה סיוויק 2017 עוברת למנועי טורבו

הונדה סיוויק הבאה תצויד סוף סוף במנועי טורבו חדשים האמורים להציע שילוב אופטימלי של ביצועים, צריכת דלק ופליטת מזהמים.

ששי כהן 27 באוק, 2015
הונדה סיוויק סדאן 2016

באיחור של שנים ממרבית המתחרות, מדווחת סוף סוף הונדה על מעבר לעידן מנועי הטורבו בחברה. אמש דיווחה הונדה על כוונותיה לצייד את הדור הבא והעשירי של הסיוויק בצמד מנועי טורבו שיחליפו את יחידות הכח המוכרות ששרתו שנים רבות ומספר דורות של הסיוויק.




לאחר שכבר החלו במהלך השנה הנוכחית לשווק באירופה דגם ראשון של החברה המצויד במנוע טורבו ( סיוויק Type R – המצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס ומציע תאוצה ל- 100 קמ"ש ב- 5.7 שניות בלבד ), עוברת הונדה לשלב השני בו יוצעו דגמי הסיוויק 5 דלתות החדשה שתיחשף בקרוב עם צמד מנועי VTEC טורבו לבחירה מסדרת ה- Earth Dream Technology של הונדה, כאשר הבסיסי בנפח 1.0 ליטר והשני בנפח 1.5 ליטר. בחברה לא מפרסמים לעת עתה נתוני הספק או פרטים טכניים נוספים, למעט הצהרה על טכנולוגית הזרקה ישירה ופיתוח מנועים חדשים לחלוטין – " מדף חלק ".
כזכור, הדור העשירי של הסיוויק בגרסתה האמריקאית נחשף בחודשים האחרונים ומציע גם הוא מנוע טורבו 1.5 ליטר המפיק 174 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ. ככל הנראה, גרסתו האירופאית תוצע עם הספק נמוך יותר. וכמו בארה"ב, תוצע בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה המחליפה את תיבת ה- 5 הילוכים האוטומטית שמשרתת את הדור הנוכחי של הסיוויק.