הונדה פורזה 300 מבחן דרכים

קטנוע המנהלים של הונדה, חוזר לארץ עם מנוע גדול יותר, עיצוב מעודכן ומחיר נמוך משמעותית מבעבר ומציע חבילה כוללת איכותית ומצוינת. אלא שמדרגות הביטוח הולכות לעשות לו חיים קשים וחבל שכך .

ששי כהן 15 בנוב, 2013

התנועה באבן גבירול עמוסה, השמש ממשיכה להציק למרות שכבר אמצע נובמבר ומעיל העור והכפפות לא מוסיפים לאווירה הנעימה. לפחות המושב מאוד נח, אבל אני חייב להתרענן. אני עוצר בצד , מטפס על המדרכה ונעמד בסמוך לקפה קופיקס החדש שמחולל מהפכה בשוק ומחליט להתרענן עם פחית קולה קרה וגם קפה הפוך על הדרך. כולה 5 שקל כל פריט, אז יאללה בכיף.
ובעוד אני מבסוט מהמחירים החדשים, אני יושב על ההונדה פורזה 300 החדש וקולט שמהפכת המחירים חלחלה גם אליו. אמנם עם תג מחיר בסיסי של 33,900 ש"ח, מחירו עדיין גבוה מהמתחרים , אולם אם נפשפש קצת אחורה בהסטוריה, נגלה שכשנחת כאן הונדה פורזה 250 המחודש בשנת 2008, מחירו החל אז בלא פחות מ- 43,000 ש"ח יקרים רצח… עברו 5 שנים והמחיר קוצץ בכמעט עשרת אלפים שקל. אז נכון, עדיין לא מדובר מציאה, אך בהחלט שפוי והוגן ולא רחוק בהרבה ממתחרים ישירים איכותיים. מדוע צנח המחיר באחוזים כ"כ גבוהים? מעבר הייצור לתאילנד וקיצוץ קל באבזור. אז שווה את הכסף ?

הונדה פורזה 300 - חדש מול ישן ( wheel  )

הונדה פורזה 300 – חדש מול ישן ( wheel )


הונדה פורזה החדש הוצג בתערוכת מילאנו לפני קצת יותר משנה, ונחת בחודש החולף בארץ כדי להתחרות בקטגוריית קטנועי המנהלים הבינוניים, שם נעדר למעשה השם " הונדה " מהקטגוריה הנשלטת ע"י מוצרי סאן יאנג, קימקו, פיאג'יו ואף דאלים החדשה בשוק. בכל הנוגע לעיצוב, הדור השלישי של הפורזה, שומר אמנם על קווי העיצוב הכלליים של הדגם היוצא, אולם עדכונים מתבקשים מעניקים לו מראה מודרני, אלגנטי ואף ספורטיבי, ונראה במידה מסוימת כאח הגדול של ה- PCX המוצלח.
איכות היא לא מילה גסה
מושב נמוך יחסית בגובה 71 ס"מ, יחד עם בסיס גלגלים קצר מהממוצע העומד על 154 ס"מ, מעניקים לכלי אופי ידידותי למדי, ותנוחת ישיבה נוחה מאוד עבור רוכב בגובה ממוצע, הנהנה בין השאר ממשענת תומכת לגב התחתון. מתחת למושב, מצויד הפורזה בתא מטען גדול למדי המאכלס 2 קסדות שלמות בקלות ואף מותיר עוד מקום למספר חפצים נוספים. את סעיף השימושיות ממשיך גם צמד תאי אחסון קדמיים, כאשר השמאלי בינהם, ננעל ונפתח ע"י מתג בלוח השעונים וכולל שטח אחסון עמוק למדי, לצד שקע כח המאפשר טעינת הטלפון הסלולרי. את חבילת האזור משלים לוח שעונים גדול ומאובזר הכולל 2 מדי מרחק מתאפסים, שעון זמן, מחשב דרך, שעוני חום, דלק, מהירות וסל"ד ושלל נורות ביקורת, ולסיום נוסיף שכל העסק לא נראה רק טוב, אלא גם מרגיש איכותי. מאוד איכותי. נקודות תורפה ? כן. נוסעים מורכבים התלוננו על צפיפות מסוימת במושב האחורי והיעדר מורגש של משענת גב שהפכה לפריט מאוד פופולרי אף בקטנועים פשוטים יותר.
הונדה פורזה 300 ( wheel  )

הונדה פורזה 300 ( wheel )


מנוע 300 בעל אופי רגוע
החדשה העיקרית בפורזה החדש נוגעת לציודו של הכלי במנוע 279 סמ"ק המחליף את מנוע ה- 250 סמ"ק ששירת את הדגם היוצא. למרות הנפח המשודרג, מפיק המנוע רק 25 כ"ס מה שמעיד כנראה על תכנון לאריכות חיים. ברגע שמתעורר מנוע הפורזה לחיים, יחד עם צליל נמוך ורגוע, מובן לרוכב שמדובר כאן במשהו שונה. הזינוק הראשוני אמנם איננו מבשר על טיל בליסטי כזה או אחר, אולם הכלי בהחלט יוצא בזריזות מהמקום ומאיץ בהחלטיות עד למהירות של 120 קמ"ש, שם הופך קצב הטיפוס במהירות לאיטי במיוחד, אשר מסתיים לא הרחק משם. מימדיו הקומפקטיים של הכלי, מבטיחים לכם גם כושר השתחלות מרשים בתנועה העירונית העמוסה ובד"כ לא תתקשו לעקוף פקק בדרך לרמזור. למרות שמדובר בכלי רגוע יחסית ונינוח, זהו בהחלט מנוע חזק שכל פעולתו נעשית בשקט יחסי, והשידוך עם התמסורת האוטומטית מוצלח במיוחד. מערכת הבלימה המשולבת ( עם אופציה ל- ABS ) תדאג גם לעצור את הכלי בנחישות, וכל מי שנהג כבר על קטנועים עם מערכת בלימה משולבת, יעריך מאוד את יכולת הבלימה המוצלחת. מעבר לכך, מדובר בכלי נוח למדי ברוב תנאי הדרך, אם כי לא ממש מגהץ את הכביש עקב ציודו במתלים קשיחים למדי, המעניקים מצד שני לכלי התנהגות ספורטיבית מסוימת.
הונדה פורזה צריכת דלק
בסעיף צריכת הדלק, בתחילת המבחן עם ירידתנו לאיילון ובהמשך לכביש המהיר, הראה מחשב הדרך נתונים המתקרבים להצהרת היצרן על 30 ק"מ לליטר. בהמשך המבחן, עם התרבות הנסיעה בכבישים העירוניים הפקוקים, עלתה צריכת הדלק ובסיכומם של ימי המבחן עמדה צריכת הדלק על 25 ק"מ לליטר בממוצע הממוצעים למדי לקטגוריה, אולם קצת פחות ממה שציפינו. בכל הנוגע לאיכות הסביבה, נחשב הפורזה ידידותי יחסית וזוכה לדרגת זיהום אוויר 3.
הונדה פורזה 300 ( wheel  )

הונדה פורזה 300 ( wheel )


הונדה פורזה 300 – סיכום
בסיכומו של מבחן, מציע הונדה פורזה 300 קטנוע מנהלים משובח ואיכותי, ידידותי למדי עבור רוכב המשתדרג מקטנוע 125 סמ"ק ולא מאיים למרות נפח המנוע הגדול יחסית. בהונדה מבטיחים גם מרווח טיפולים ארוך יותר ( אחת ל-12 אלף ק"מ ) ואחריות מלאה של שנתיים ללא הגבלת ק"מ, שאמורים להקל בעלויות האחזקה, ובהתייחס למוניטין האמינות של הונדה והתבססות על מכלולים מוכרים במקרה הזה, ניתן להאמין שהכלי ייהנה מאמינות גבוהה לאורך שנים. הפורזה משלים במידה מסוימת את " החור " שהיה לחברה בהיצע ומשתלב בין ה- PCX 125 לסילברווינג היקר, אבל בדרך להפוך ללהיט מקומי ולהימכר במספרים נאים, לא המחיר היקר יותר מהמתחרים שמתחיל ב- 33,900 ש"ח עלול לפגוע בו ( תוספת של 2,000 ש"ח לגרסת ABS ), אלא מדרגת ביטוח החובה שמכלילה את הכלי בקטגוריה גבוהה יותר ומייקרת משמעותית את הביטוח, מה שעשוי להבריח קונים עוד לפני שהתיישבו עליו וחבל מאוד שכך.


הונדה פורזה 300 ( wheel  )

הונדה פורזה 300 ( wheel )


הונדה פורזה 300 ( wheel  )

הונדה פורזה 300 ( wheel )

עוד מדו גלגלי