הונדה צומחת באירופה ובישראל

איגוד יצרניות הרכב האירופאי חושף זינוק במכירות הונדה באירופה במחצית הראשונה של השנה. בישראל המכירות חזרו לעלות, אך בקצב נמוך מהצפוי עקב בעיות מלאי בדגמי מפתח.

ששי כהן 18 ביול, 2016
הונדה HRV החדשה

איגוד יצרניות הרכב האירופאי (ACEA) מפרסם נתונים אודות מכירות רכב חדש באירופה במחצית הראשונה של 2016, המצביע על הונדה כמותג הרכב הצומח ביותר באירופה בשוק מותגי המאסה. מדובר בגידול של 33.5% במסירות כלי רכב באירופה מתחילת 2016 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר עיקר הגידול במכירות נובע מכניסתם של דגמי ה- HR-V והג'אז החדשים.




על פי נתוני ה- ACEA, מתחילת שנת 2016 נמכרו 88,242 מכוניות חדשות מבית הונדה במדינות אירופה, כאשר מנוע הצמיחה העיקרי של החברה הינו הונדה HRV החדש, ממנו נמכרו כ-19,485 מכוניות. לצידו מציגה גם מכונית הסופר-מיני הונדה ג'אז החדשה זינוק של 19.9% במכירות. בכל חמשת שווקי הרכב העיקריים באירופה (בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד), נרשמו זינוק במכירות של דגמי הונדה השונים, כאשר השוק האיטלקי נחשב לצומח ביותר של הונדה באירופה עם זינוק של 119% במכירות מתחילת השנה, אך שלישי במכירות אחרי בריטניה וגרמניה שמובילות את המכירות באירופה.
ומה קורה אצלנו? לאחר מספר שנים לא קלות למותג בישראל, מציגה הונדה במחצית הראשונה של השנה עליה של 21% במכירות עם 4,042 מסירות לעומת 3,353 מסירות בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר עיקר הגידול במכירות נובע מהתחזקות מכירות רכבי הפנאי של החברה ובראשם הונדה H-RV החדשה. יחד עם זאת, בעיות מלאי וזמני אספקה ארוכים של הדגם פוגעים במכירות החברה. הדגמים המובילים את המכירות בישראל הם הסיוויק עם 1,755 מסירות ( מרביתם מדגם ה-5 דלתות), הונדה ג'אז המציגה מכירות מרשימות עם 1,175 מסירות והונדה H-RV עם 727 מסירות.