הונדה CRF250 ראלי במבחן – אדוונצ'ר למתחילים

קרוסאובר דו גלגלי: הונדה CRF250 ראלי מציע מראה קרבי מושך מבטים, נוחות גבוהה בחיי היום יום, ויכולות שטח נאות לרוכבים מתחילים, לצד מחיר אטרקטיבי של 38 אלף שקל.

ששי כהן 01 באפר, 2017

זה ככל הנראה הולך להיות אחד ממנועי הצמיחה של השוק הדו-גלגלי בישראל בשנה הקרובה: אופנועי אדוונצ'ר בעלי נפח מנוע קטן, המציעים מראה קרבי בסגנון אופנועי ראלי חוצי מדבריות, נוחות ושימושיות גבוהה בחיי היום יום, יכולת נאה בשטח עבור רוכבים מתחילים, ותג מחיר שפוי שאמור לפנות לקהל רחב משמעותית מאופנועי האדוונצ'ר "האמיתיים" שמוצעים כיום בשוק, ומחירם מתחיל סביב ה-90 אלף שקל. הכלי הראשון שפותח את הקטגוריה החדשה בארץ ( בהמשך יגיעו גם כלים מבית קוואסאקי, ב.מ.וו וסוזוקי), הוא הונדה CRF250 ראלי, שמוצע במחיר אטרקטיבי של 38,400 שקל בלבד. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.




הונדה CRF250 ראלי - אדוונצ'ר למתחילים הונדה CRF250 ראלי – אדוונצ'ר למתחילים
ה-CRF250 ראלי הוא האח החדש של ה-CRF250L המוכר שמשווק כאן בשנים האחרונות, וחולק עימו מכלולים רבים, אך בשעה שהאח הוותיק מוגדר בעיקר כאופנוע דו-שימושי עם יכולות נאות בשטח, ה-CRF250 ראלי מציע יותר שימושיות ונוחות בחיי היום יום בכביש, לצד בונוס של יכולת שטח נאה בסופי השבוע. כחלק מתיוגו כאופנוע אדוונצ'ר, נהנה הדגם החדש מעיצוב קרבי עמוס סטייל, ובכל מקום בו רכבנו עליו גרר שלל מבטים וראשים מסתובבים. בניגוד לשלל אופנועי כביש קטני נפח שמלווים לרוב גם במראה קומפקטי שדי מסגיר את נפחם הקטן, ה-CRF250 ראלי מציע מידות גדולות ומראה מרשים מאוד שאינו מסגיר את נפח המנוע הקטן. עם אורך של 2.21 מטר, בסיס גלגלים של 1.45 מטר וחישוקי גלגלים "21 מלפנים ו-"18 מאחור, מדובר באופנוע גדול, אך גם גובה המושב צמח בדגם הזה ל- 895 מ"מ, ועשוי להיות בעייתיים עבור רוכבים נמוכים.
הונדה CRF250 ראלי הונדה CRF250 ראלי
על הכביש מתגלה ה-CRF250 ראלי כאופנוע ידידותי מאוד לרוכב: תנוחת הרכיבה זקופה למדי, גובה הכלי מספק שדה ראיה מצוין לצדדים, והמתלים ארוכי המהלך רכים ומספקים נוחות גבוהה למדי, עם יכולת מרשימה של גיהוץ בורות ושיבושים בכביש, וכושר טיפוס וירידה ממדרכות קליל. מנוע ה-250 סמ"ק המפיק 24.5 כ"ס מספק ביצועים נאים ביחס לנפח, וגם בהרכבה לא התקשינו להגיע איתו למהירויות סביב ה-110-120 קמ"ש. לצד אלה, תפעול הגיר 6 הילוכים חלק כמצופה מהונדה, וגם צליל המנוע שנע סביב הגרגור בס עדין, נעים לאוזן ואינו מטריד יתר את הסביבה.
הונדה CRF250 ראלי הונדה CRF250 ראלי
בשטח צריך להבין עבור מי מיועד האופנוע: עבור רוכבים מתחילים העושים את צעדיהם הראשונים בשטח, מספק ה-CRF250 ראלי יכולות גבוהות למדי, שיעניקו לרוכבים שפע של פאן, ושלל אתגרי למידה, עם מספיק כח שמספק המנוע ומהלך מתלים מספיק ארוך כדי להתגבר על שלל המהמורות והאתגרים שמציע השטח. אל אלו מצטרפים גם מרווח גחון של 27 ס"מ, מגני ידיים מקוריים, יכולת ניתוק מערכת ה-ABS בגלגל האחורי להגברת האחיזה, ובסה"כ מדובר בכלי מושלם ללימוד רכיבת השטח ונראה שיספק לרוכבים תקופה ארוכה שיצטרכו לבלות עם האופנוע בשטח עד שיגיעו למיצוי היכולות שלו אם בכלל. עבור רוכבי שטח מקצועיים, מדובר לכל היותר בכלי חמוד לטיולי שבילים לא מורכבים במיוחד.
הונדה CRF250 ראלי- כלי אידיאלי ללימוד רכיבה בשטח הונדה CRF250 ראלי- כלי אידיאלי ללימוד רכיבה בשטח
אל אלו מצטרפים גם בסעיף השימושיות מיכל דלק בנפח 10.1 ליטר שמאפשר רכיבה של 240 ק"מ אמיתיים בתנאים לא קיצוניים (300 ק"מ הצהרת יצרן), מושב רך יחסית ומספיק ארוך לשני נוסעים, מיגון גחון, לוח שעונים דיגיטלי, תאורת LED למאותתים, פנס קדמי כפול ואיכות הרכבה וגימור גבוהים. בסעיף החובה: חסר היה לנו תצוגה של בורר ההילוכים בלוח השעונים, וגם באופנוע שמתיימר להיות אדוונצ'ר ראוי היה לצייד אותו במחשב דרך. בסעיף האחזקה, מעבר להיותו חסכוני בדלק, עם צריכת דלק במבחן שנעה סביב ה-25 ק"מ לליטר, ביטוח החובה שלו זול יחסית בשל נפח המנוע, מרווח הטיפולים שלו נאה עם טיפול אחד ל-12,000 ק"מ או שנה, ומוניטין האמינות של המכלולים המכאנים המוכרים כבר שנים, אמורים להרחיק את הביקורים במוסך.
לוח שעונים דיגיטלי ברור, אך חסרים תצוגת הילוכים ומחשב דרך לוח שעונים דיגיטלי ברור, אך חסרים תצוגת הילוכים ומחשב דרך
במחיר של 38,400 שקל בו מוצע כיום הונדה CRF250 ראלי, מדובר באחלה  תמורה לכסף. מדובר באופנוע תקציב בעל מחיר נגיש, המציע עלויות תחזוקה זולות יחסית ומוניטין אמינות מצוין של הונדה, האמור לספק לכם אופנוע נוח ונעים לרכיבה בחיי היום יום, לצד בונוס נאה של רכיבה כיפית בסופי השבוע או בזמנכם החופשי. לצד אלה, מדובר גם בכלי עמוס סטייל, הנהנה ממראה מצוין של אופנוע אדוונצ'ר, ומהווה חלופה הרבה יותר מעניינת ובטוחה, במחיר לא גבוה משמעותית מקטנוע 250 סמ"ק איכותי.






עוד מדו גלגלי