הונדה CRV החדשה 2015 – מבחן דרכים

הונדה CRV החדשה 2015 זוכה למתיחת פנים קלה הכוללת עיצוב מעודכן ושדרוג האבזור הבטיחותי, אך סובלת מתג מחיר בסיסי מעט גבוה.

ששי כהן 22 במאי, 2015
הונדה CRV החדשה 2015

רכב הפנאי-שטח הנמכר ביותר בעולם ב-4 שנים האחרונות.
3 וחצי שנים  לאחר שהוצג הדור הנוכחי של הונדה CRV, ושנתיים לאחר שנחת בארץ, זוכה ה- CRV למתיחת פנים קלה שאמורה לרענן את הדגם ולשמור על כוחו מול המתחרות החדשות שנחתו כאן מאז הצגת הדגם הנוכחי. ל- CRV מקום של כבוד בשוק רכבי הפנאי בעולם ונחשב לרכב הפנאי-שטח הנמכר ביותר בעולם ב-4 שנים האחרונות, אך בשוק המקומי, למרות מכירות נאות בסה"כ, מתקשה הדגם להיות בצמרת רכבי הפנאי הנמכרים ביותר, עקב תג מחיר בסיסי גבוה של 190 אלף שקל, המרחיק את הדגם מהישג ידם של רוב רוכשי דגמי הפנאי. כעת, נחת בארץ דגם מחודש ומאובזר יותר שאמור לשפר את התמורה לכסף והמחיר נותר ללא שינוי. שווה את הכסף? יצאנו לבדוק.



הונדה CRV החדשה 2015- עיקר השינויים מבחינת עיצוב מתרכז בחזית

הונדה CRV החדשה 2015- עיקר השינויים מבחינת עיצוב מתרכז בחזית


הופעה חיצונית מעודכנת
בכל הנוגע להופעה החיצונית, זוכה ה- CRV החדש לעדכון חזית הרכב, עם יחידות תאורה בעיצוב חדש, הכוללות שילוב של תאורת LED ליום, לצד גריל ופגוש בעיצוב חדש, המעניקים לרכב הופעה קצת יותר נועזת ומודרנית בחזית. בצידי הרכב רושם ה- CRV חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ( "17 קלים כסטנדרט, "18 כאופציה ) ובחלקה האחורי של המכונית נרשם עדכון ליחידות התאורה. מעבר לכך, מדובר באותו CRV מוכר, המציע מידות גדולות יחסית עם אורך של 4.6 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים צנוע יחסית של 263 ס"מ, המקנים לרכב תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים ( אם כי לא יותר מהממוצע ), לצד תא מטען ענק ביחס למקובל בקטגוריה עם נפח של 589 ליטר הצומחים עד 1,627 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. בקיצור, אוהבים להעמיס המון דברים בבגאז'? אולי זה הרכב בשבילכם.
הונדה CRV החדשה 2015- תא מטען גדול ביחס לממוצע

הונדה CRV החדשה 2015- תא מטען גדול ביחס לממוצע


תא נוסעים, אבזור
עיון בפרוספקט המהודר של ה- CRV החדשה, מלמד אתכם שיש נהגים שחשוב להם שהרכב שלהם יהיה מאובזר, יש שמעדיפים שיהיה מרווח ויש את אלו שמעדיפים שיהיה יוקרתי, ויש את הנהגים של הונדה CRV שנהנים מכל העולמות ברכב פנאי אחד ומפנק… רק חבל שכדי לקבל את זה במציאות, תצטרכו לרכוש את הדגם המאובזר ביותר ולהיפרד מ- 250 אלף שקל. גרסת ה- Comfort הבסיסית שנבחנת כאן ומחירה מתחיל ב- 189,900 ש"ח, מציעה אבזור סביר בלבד ( ביחס למחיר ) עם מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, דיבורית BT, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, חישוקי "17 קלים, הנעה 4X4, אבזור חשמלי מקובל וזהו פחות או יותר. יחד עם זאת, נרשם שדרוג האבזור הבטיחותי עם תוספת של מערכת ה- CTBA של הונדה, המהווה מערכת בלימה אוטומטית הפועלת במהירויות של 5-30 קמ"ש. המערכת משתמשת בטכנולוגיית רדאר כדי לסרוק את הכביש שמלפנים, ומפעילה באופן אוטומטי את הבלמים כאשר היא מזהה סכנה מידית של התנגשות. אז מה חסר לנו כאן? הגה בציפוי עור, מראות מתקפלות חשמלית, פתחי מיזוג אחוריים ושמשות אחוריות כהות, כולם פריטים שהפכו להיות סטנדרטים ברכבים הרבה יותר זולים ומוצעים כאן רק בגרסאות היקרות. חבל גם שאת מערכת ה- המולטימדיה המקורית Honda Connect, שמגיעה לראשונה לארץ, ניתן למצוא רק בגרסאות היקרות יותר. מדובר במערכת הכוללת רדיו DAB/FM/AM ורדיו אינטרנט, קישוריות Bluetooth, גלישה באינטרנט, ניווט לווייני, מצלמה לנסיעה לאחור, מסך מגע "7 והתאמה לאנדרואיד 4.0.4. בקיצור, בסעיף האבזור, ה- CRV החדשה מעט מאכזבת בדגם הבסיסי. מעבר לכך, לצד מערכת הבלימה האוטומטית, מצוידת המכונית ב-7 כריות אוויר ובציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
הונדה CRV החדשה 2015- תא נוסעים קמצני באבזור בגרסת הבסיס

הונדה CRV החדשה 2015- תא נוסעים קמצני באבזור בגרסת הבסיס


מנוע, ביצועים, צריכת דלק
מתחת למכסה המנוע שוכן אותו מנוע בנזין מוכר בנפח 2.0 ליטר, המפיק  155 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מירבי של 19.57 קג"מ המתקבל ב-4,300 סל"ד המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים בלבד. בגרסה החדשה, עבר המנוע שדרוג קל ומציע תאימות לדרישות זיהום האוויר המחמירות EURO 6. למרות מיעוט ההילוכים בגיר, יאמר לזכותה של הונדה, שבשעה שכל היצרנים ממהרים להוסיף הילוכים לטובת נסיעה חלקה וצריכת דלק טובה יותר, מצליחה הנוסחה של הונדה לעבוד שוב, ולהציע נתוני תצרוכת דלק ממוצעים לקטגוריה ואף טובים מחלק מהמתחרים.הביצועים עצמם רחוקים מלרגש עם 12.3 שניות בתאוצה ל- 100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 182 קמ"ש לפי נתוני היצרן, אך בהחלט יספקו את מרבית הלקוחות.
הונדה CRV החדשה 2015- לא מיועד לשטח, מקסימום לסיור באתרי בנייה

הונדה CRV החדשה 2015- לא מיועד לשטח, מקסימום לסיור באתרי בנייה


למרות ציוד הרכב בהנעה כפולה 4X4 כסטנדרט, השטח היחיד שיראה ה- CRV, הוא ככל הנראה אתרי בניה אם יהיה במקרה תחת בעלות של איזה קבלן בניין. מדובר ברכב נטול יכולות שטח, ומערכת ההנעה הכפולה והחכמה, נכנסת לפעולה רק במקרים בהם נדרשת תוספת אחיזה כשהכוונה בעיקר לנהיג בכביש רטוב לדוגמא, חלק מקרח ועוד. יחד עם זאת, שבילי קק"ל בזמנכם הפנוי, בהחלט באים בחשבון. מעבר לכך, מדובר במכונית שקטה למדי ואף נוחה במרבית סוגי הכביש, עם שיכוך מהמורות באופן משביע רצון. במבחן תחנת הדלק, עמדה צריכת הדלק של המכונית בימי המבחן על 10.2 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאי נסיעה מגוונים עם נטיה ליותר נסיעות עירוניות, אך ללא תנאים מאומצים.
הונדה CRV החדשה 2015- בשבילים היא בסדר

הונדה CRV החדשה 2015- בשבילים היא בסדר


שווה את הכסף?
הונדה CRV החדשה 2015 היתה ונותרה אחד מרכבי הפנאי היקרים בקטגוריה, עם תג מחיר התחלתי של 189,900 ש"ח לדגם הקומפורט הבסיסי. במחיר הנ"ל, מציע ה- CRV רכב פנאי מעוצב, נוח, מרווח וחסכוני יחסית בדלק, הנהנה בנוסף ממוניטין אמינות גבוה של היצרן. יחד עם זאת, למרות השיפור באבזור הבסיסי, נותר הרכב עדיין קמצני יחסית בפינוקים ובתוספות ביחס למחיר הגבוה ומעבר לרמת הגימור הגבוהה יותר 'Elegance' מייקר את הרכב ל-212,900 ש"ח. בשורה התחתונה, בשעה שבדגמי הסיוויק הצליחה הונדה להוזיל משמעותית את הדגם בשנים האחרונות לרמה המקבילה למחירי המשפחתיות הפופולריות, טוב היה עושה היבואן אם היה מצליח להוזיל משמעותית את מחיר ה- CRV ובמקביל לשפר את האבזור הבסיסי, מה שהיה הופך את הדגם לתמורה טובה לכסף.