הונדה HRV החדשה – מבחן דרכים

הונדה HRV החדשה נחתה בארץ לפני מספר חודשים ומיד הפכה להצלחה מקומית עם רשימת המתנה ארוכה למדי לדגם. מה יש לה להציע שגרם לישראלים להתנפל על הדגם?

ששי כהן 25 במרץ, 2016
הונדה HRV החדשה

הדור הראשון של הונדה HRV הושק בעולם כבר לפני 20 שנה ואף שווק בארץ משנת 1999 למשך כמה שנים, אך הקדים במעט את זמנו ולא זכה להצלחה. הניסיון של הונדה להציע רכב פנאי בעל מראה של ג'יפון אך נטול לחלוטין יכולת שטח מעבר למשפחתית ממוצעת, לא זכה לאהדה וייצור הדגם פסק בעולם לאחר 7 שנים ללא דגם שהחליף אותו. בינתיים, הזמנים השתנו, רכבי פנאי הפכו ללהיט החדש בעולם וכולם רוצים פוזה של גי'פון גם אם אין לו כלל יכולת בשטח. גם הונדה הצטרפה אשתקד לחגיגה עם דור חדש ושם וותיק, והחזירה לשוק את הונדה HRV שנחת בארץ לפני כשלושה חודשים ומיד זכה להצלחה מקומית, כאשר 300 הזמנות נרשמו ב-6 שעות הראשונות לשיווק הדגם בארץ ! נכון להיום, לא מדובר בהצלחה ראשונית בלבד של הדגם ואם תגשו להזמין אחד כזה, תגלו שאתם צריכים סבלנות עם זמני אספקה של כמה חודשים טובים ! גם בעולם זוכה הדגם לביקוש רב, וכדי להדביק את הביקוש מיוצר כיום הרכב ב-7 מפעלי הרכבה ברחבי העולם. לארץ הוא מגיע ממפעל הונדה במקסיקו.
הונדה HRV החדשה- עיצוב של קרוסאובר מודרני טיפוסי הונדה HRV החדשה- עיצוב של קרוסאובר מודרני טיפוסי
מבחוץ
הונדה HR-V החדש זוכה לעיצוב של קרוסאובר מודרני טיפוסי, עם עיצוב בסגנון קופה 5 דלתות הכולל ידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסתרות, ומציג בסה"כ הופעה נעימה לעין, אך רחוקה מלסובב ראשים ומתקשה לחדש בשוק הצפוף המאכלס דגמים רבים כיום. בכל הנוגע למידות הרכב, עם 4.29 מטר באורך המכונית, ה- HRV גדול יחסית למתחרים כמו סוזוקי ויטרה וניסאן ג'וק, אך קצר יותר מג'יפונים קומפקטים כמו סובארו XV. בסעיף הרוחב ובסיס הגלגלים, הוא מציע מידות משפחתיות למדי עם 1.77 מטר רוחב ו-261 ס"מ בהתאמה. את סעיף הגובה מסכם ה- HRV הם 1.61 מטר ממוצעים לקטגורית הג'יפונים. בשורה התחתונה, למרות ממדים קומפקטים מבחוץ, מציע הרכב תא נוסעים משפחתי עם מספיק מקום לארבעה מבוגרים + ילד, לצד תא מטען גדול יחסית לקטגוריה בנפח 431 ליטר וקיפול מושבים אחורי ייחודי להונדה ( Magic Seats ) המוסיף לשימושיות הרכב.הונדה HRV החדשה- תא מטען גדול מהממוצע הונדה HRV החדשה- תא מטען גדול מהממוצע
תא נוסעים, אבזור
בניגוד לעיצוב החיצוני שאינו פורץ גבולות, דווקא תא הנוסעים של ההונדה החדשה מציע עיצוב מקורי משהו, עם דשבורד בעל עיצוב מיוחד הכולל שלל פתחי מיזוג רוחביים (בסגנון דגמי פולקסווגן ואאודי חדשים), בקרת אקלים בעיצוב ובתפעול מתקדם וייחודי עם שליטת מתגי מגע מקוריים, תאורת פנים מסוג LED, תנוחת ישיבה גבוהה יחסית ועיצוב כללי מזמין ונעים לשהיה. הדגם מגיע ברמת גימור אחת בלבד בתחילת הדרך – " Comfort " בעלת אבזור נדיב יחסית הכולל בין השאר: חימום מושבים קדמיים, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישן אורות, מראות מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי עם פונקציית Hold, חישוקי גלגלים קלים "16 ומערכת המולטימדיה המקורית של הונדה, הכוללת מסך מגע, דיבורית BT, מצלמת רוורס ויציאות USB ו- AUX.הונדה HRV החדשה- תא נוסעים בעל ניחוח יוקרתי ומאובזר למדי הונדה HRV החדשה- תא נוסעים בעל ניחוח יוקרתי ומאובזר למדי
בסעיף הבטיחות רושמת ה- HRV אבזור מתקדם עם 6 כריות אוויר, מערכת התראת לחץ אוויר בצמיגים ומערכת בלימה אוטומטית עירונית. תלונות ? כרגיל בהונדה, אין ציפוי עור להגה, והאחיזה שלו אינה נעימה ומרגישה פלסטיקית, וגם דיפון הדלתות משולב בד פשוט ונראה מעט מיושן ובניגוד להרגשה היוקרתית יחסית בתא הנוסעים.הונדה HRV החדשה- נעימה וקלה לנהיגה הונדה HRV החדשה- נעימה וקלה לנהיגה
על הכביש
בדומה לדגמי הונדה מהשנים האחרונות, גם ה- HR-V החדש מכוון לחיסכון בדלק ופחות לביצועים מרגשים ומצויד ביחידת כח הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר מסדרת ה- Earth dreams technology המפיק 130 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 15.8 קג"מ ב-4,600 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. כשיוצאים אל הכביש, מציעה יחידת הכח הנ"ל אופי נעים ושקט למדי בנסיעות שגרתיות וקצב צבירת מהירות משביע רצון. יחד עם זאת, בדומה לשלל מכוניות המצוידות בגיר רציף, ניסיון לסחוט ביצועים מייצר יותר רעש ותחושה פחות נעימה מאשר ביצועים נמרצים, למרות שהתאוצה בהחלט טובה עם 10.8 שניות ל-100 קמ"ש. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי וספיגתה של מערכת המתלים בשלל סוגי הכבישים הייתה טובה.
הונדה HRV החדשה - כשאין ברירה וחייבים חניה, יש יתרונות לג'יפון ( גם אם הוא לא 4X4 ) הונדה HRV החדשה – כשאין ברירה וחייבים חניה, יש יתרונות לג'יפון והוא אכן עמד בזה בכבוד ( גם אם הוא לא 4X4 )
צריכת דלק
לשטח היא אינה מכוונת כלל, אך גלישה מדי פעם לטיולי שבילים קלים לא תיתקל בהתנגדות מצד הרכב, ואף ניתן אפילו ליהנות ממנה יותר בהפעלת שיקול דעת והכרת יכולות ומגבלות הרכב. את ימי המבחן סיימה המכונית עם תצרוכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר בממוצע, רחוק למדי מהצהרת היצרן, אך נתון טוב בהתחשב בתנאי הנהיגה המאומצים יחסית.הונדה HRV החדשה- יכולת שטח סמלית בלבד הונדה HRV החדשה- יכולת שטח סמלית בלבד
מהטובים ביותר, אך במחיר גבוה מעט מהמקובל
במחיר של 138,900 ש"ח בו מוצעת כיום הונדה HRV החדשה, מדובר במחיר הגבוה יחסית משלל הג'יפונים הקומפקטיים, אך נראה שהמחיר אינו מהווה מחסום עבור הלקוחות שהסתערו על הדגם וגרמו לזמני אספקה של מספר חודשים כיום לדגם. עבור המחיר הנ"ל תקבלו ג'יפון מודרני בעל תא נוסעים מרווח ומאובזר למדי, הנהנה מיחידת כח חזקה יחסית וחסכונית בדלק, ומגובה במוניטין האמינות והסחירות הטובים של הונדה. בשל קשיי אספקה מהיצרן, בהונדה לא חוששים מהמחיר הגבוה יחסית, הכמעט זהה לקיה ספורטאז' הגדול יותר, ולמעשה "סובלים" כרגע מביקוש שגבוה משמעותית על ההיצע, שמשפיע לרעה על צמיחת המותג בשנה הקרובה. בשורה התחתונה: למרות תג מחיר מעט גבוה מהמתחרות, יש להונדה להיט נוסף בדרך.